Avatar billede henrik14 Nybegynder
26. februar 2001 - 15:34 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Sænke temperaturen!!!!!!

Hej er der en af jer der ude der ved hvad der er godt og gøre ved sine computer/kabinet så den ikk bliver så varm.
Jeg har nu en Athlon 700 med et Abit ka7-100 bundkort med en Golden Orb

Hvad kan jeg gøre uden det kommer til at koster vildt meget eller den kommer til at larme meget.

Hilsen Henrik14
Avatar billede henrik14 Nybegynder
26. februar 2001 - 15:35 #1
Nå ja den er 37 grader på Cpuen og 27 i kabinetet
Avatar billede hobbez Nybegynder
26. februar 2001 - 15:38 #2
Det er sgu da ikke varmt :o) Så længe du holder dig under de 50 grader (eller 55 grader, hvis du vil tæt på grænsen)

Men bor huller i kabinettet og smæt en blæser på, som pifter den varme luft ud af kabinettet.

Hvis du har en lille harddisk ekstra i, som du egentlig godt kan undvære, så pil den ud. Alt giver varme.

/Rob

Du kan også få kølere du kan montere i et tomt 5 1/4\" drev, så du får piftet mere luft ind.

Og så har jeg oplevet stor forbedring ved at skifte min strømforsyning til en ny der havde en bedre køling (og hjælper med til at få luft ud af maskinene).

Avatar billede slawek007 Praktikant
26. februar 2001 - 15:38 #3
37 grader er bestem ikke meget
man kan få en low noise køler den larmer ikke men koster lidt over ´500 kr
http://www.shg.dk/ekstern.asp?nr=320211
Avatar billede hobbez Nybegynder
26. februar 2001 - 15:38 #4
Hov, bagdelen ved at rette i teksten :o)

/Rob skulle have været sidste linie :o)
Avatar billede xtom2 Nybegynder
26. februar 2001 - 15:41 #5
Ordner du ikke lige dine gamle spm, henrik14 ?

http://www.eksperten.dk/spm/19412
http://www.eksperten.dk/spm/19411
Avatar billede morten_b Nybegynder
26. februar 2001 - 15:47 #6
Jeg kan ikke lade være med at give de andre ret. 37 grader er EKSTREMT KOLDT!!! Min CPU kommer let op 55-60 grader og den kører uden problemer. Ifølge AMD kan de i teorien køre op til 90 grader så 37 er nærmest ingenting!

...faktisk så må du meget gerne skrive hvordan du har fået den til at være så kold... :-)
Avatar billede xtom2 Nybegynder
26. februar 2001 - 15:47 #7
Som hobbez skriver, er temperaturen du oplever overhovedet ikke for varm.. nærmere tværtimod.. hermed dog lidt mere specifikke inputs til at sænke temperaturen i kabinettet:

En billig og effektiv måde at holde temperaturen i dit kabinet (og derved din processor) nede!
http://www.studiedata.dk/product.asp?product=40&page=1
http://www.studiedata.dk/product.asp?product=64&page=1

Kabinetblæsere
http://www.studiedata.dk/product.asp?product=62&page=1

Xtom` =)
Avatar billede xtom2 Nybegynder
26. februar 2001 - 15:52 #8
Avatar billede xtom2 Nybegynder
26. februar 2001 - 15:57 #9
Den bedste løsning ville dog være at du monterer en eller to blæsere foran i kabinettet til at hive luften ind.. og så en blæser bagpå til at klare udsugningen, derved sikrer du dig en høj luftgennemstrømning - og lavere temperaturer over det hele.
Avatar billede xtom2 Nybegynder
26. februar 2001 - 16:02 #10
Avatar billede hotpop Novice
26. februar 2001 - 16:46 #11
Henrik14> de nævnye temperaturer er meget normale, så den billigste løsning er at lade den køre som den gør nu!
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
26. februar 2001 - 17:32 #12
37 grader varm? Jeg ville hellere sige 37 grader kold :-)
Bare det var min processor der var så kold...
Avatar billede dna Nybegynder
26. februar 2001 - 17:34 #13
ja.. min er konstant 57 grader... og det giver intet problem! Så jeg fatter ikke drengen her...

dna