Avatar billede rebecca Novice
10. august 2004 - 12:19 Der er 40 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke Installere xp pro på compaq presario 6000

den indlæser drivere osv og så bliver der sort skærm
Avatar billede peet-49 Novice
10. august 2004 - 12:35 #1
Indstallerer du på en ren formateret partition, ellers kan der lige drivere, der ikke er XP kompatible.
Avatar billede rebecca Novice
10. august 2004 - 12:40 #2
ja det gør jeg, problemet var at pc'en ikke ville starte op fik kun det billed op hvor man vælger om man vil starte xp normalt eller i fejlsikret osv. hver gang man valgte genstartede pc'en derfor lavede jeg en ny partion og formaterede
Avatar billede nico83 Nybegynder
10. august 2004 - 13:01 #3
Hvis den går i sort lige inden den skal til at starte XP, så prøv at skifte opløsningen på skærmkortet ved at gå ind i fejlsikret tilstand og evt. fjern kortet vha. enhedshåndtering+genstart derefter...
Eller prøv at smide et andet skærmkort i...

?
Avatar billede rebecca Novice
10. august 2004 - 13:34 #4
nico83>>> har lige prøvet desværre hjalp det ikke der er stadig sort skærm der sker ikke mere har desuden også prøvet med en anden harddisk hjalp heller ikke
Avatar billede rebecca Novice
10. august 2004 - 13:34 #5
kan slet ikke komme i fejlsikret
Avatar billede nico83 Nybegynder
10. august 2004 - 13:44 #6
Hmm... Og du har slettede/formateret partitionerne og installeret OS på ny?

Har du prøvet at skifte dine RAM ud? Hentede og kørt den sidste nye BIOS upgrade fra Compaq? Resete BIOS - pille batteriet CMOS ud i 2min og i igen? Hvis du har prøvet og udskifte alle mulige tænkelige hardware "fejl" så er det Bundkortet måske?

Lad os høre hva du finder ud af :0)

Held og lykke
Avatar billede rebecca Novice
10. august 2004 - 13:47 #7
har lige prøvet en anden hd igen den gør nøjagtigt det samme
Avatar billede rebecca Novice
10. august 2004 - 13:53 #8
ram kan jeg ikke skifte da jeg ikke har noget at skifte med, batteri er nyt
Avatar billede rebecca Novice
10. august 2004 - 14:00 #9
kan ikke installere os den når kun lige at indlæse driverene så er der sort skærm
Avatar billede rebecca Novice
10. august 2004 - 14:00 #10
hvor der står en lille hvid markør og blinker i v.ø hjørne
Avatar billede rebecca Novice
10. august 2004 - 14:08 #11
prosessoren er en amd athlon 2400 og er 57 gradr varm når pc'en står i tomgang
Avatar billede frankness Nybegynder
11. august 2004 - 06:13 #12
Evt prøv at rense CPU køleren.. 57 grader i tomgang syntes jeg nu er meget..
Avatar billede rebecca Novice
11. august 2004 - 17:49 #13
Køleren er ren:o), har nu prøvet at Installere win98SE og det åd den uden problemer prøvede så at opgradere til xp pro men samme fejl igen (sort skærm) er nu nået frem til at det må være rammen, der sidder en stang 256 Mb ddr pc2100  i pc'en nu skal det være de samme igen eller kan man bruge pc2700???
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
12. august 2004 - 00:18 #14
Man kan godt bruge pc2700, men jeg tvivler på at fejlen ligger der, idet der så plejer at være problemer med at kopiere filer under installationen.
Har du ikke en recovery cd til bæstet eller er det et andet styresystem end xp ?
Avatar billede rebecca Novice
12. august 2004 - 11:35 #15
den har været preinstallation på hd (er slettet nu) har prøvet at installere win2000 pro men den gør det samme (sort skærm efter indlæsning af startfiler) win ME og Win 98SE kan den Installere uden problemer
Avatar billede rebecca Novice
12. august 2004 - 11:36 #16
PreInstallationen gjorde desuden også det samme som win 2000 pro og XP Pro (sort skærm efter indlæsning af startfiler)
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
12. august 2004 - 12:06 #17
Prøv evt at starte på en windows 98 bootdiskette og kør kommandoen:
fdisk /mbr

Der kan ligge noget i bootsektoren og drille, og det bliver ikke fjernet ved ompartitionering eller installation.
Avatar billede rebecca Novice
12. august 2004 - 12:54 #18
Hej allesammen har lige haft en lille chat med compaqs online support, Ifølge Nancy :o) er det bundkortet der er defekt rammen er hun sikker på ikke er årsagen men der skulle ikke ske noget ved at prøve en bios opdate (måske er jeg heldig :o) ), så til jer der vil have point, læg et svar.

tonnybrandt>>> har jeg prøvet, har lige Installeret Me uden problemer prøver nu at opdatere bios og ser om jeg så kan Installere Xp

Tak for hjælpen til jer alle

Mvh.Rebecca
Avatar billede rebecca Novice
12. august 2004 - 12:54 #19
Ps....HUSK nu at lægge et svar :o)
Avatar billede nico83 Nybegynder
12. august 2004 - 12:59 #20
Jeg foreslog jo osse en BIOS opdatering og har nævnt at det kunne være bundkortet? Så det er vel det der er dit svar ? :0)
Avatar billede rebecca Novice
12. august 2004 - 13:06 #21
Som jeg skrev læg et svar :o) Hvis tonnybrandt ikke vil have point får du dem alle okay
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
12. august 2004 - 13:08 #22
Tjaa.. jeg skrev jo i min kommentar at jeg ikke mente fejlen lå i ram'en, så lidt ret havde jeg *s*
Avatar billede rebecca Novice
12. august 2004 - 13:12 #23
fuck der gik ged i det i skulle have delt pointne hva gør jeg nu
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
12. august 2004 - 13:32 #24
Du kan ikke gøre noget, da spørgsmålet er lukket, men nico83 kan lave et 100 points spørgsmål til mig i denne kategori og derved lave fordelingen.

Det er ikke første gang sådan noget sker og det er den måde vi plejer at ordne det på.

Men mht til supporten fra Compaq, kan jeg da fortælle en lille historie:
Min kammerat havde fået en presario og hans knægt kunne ikke køre et lille spil de havde købt. De ringede til Compaq, der sendte en mand ud og skiftede bundkortet. Et par dage efter skulle knægten prøve spillet og det virkede stadig ikke, men de satte så farverne ned til 256, og så virkede spillet.

Af det kan man så udlede det man vil *g*
Avatar billede rebecca Novice
12. august 2004 - 13:52 #25
ja den var god, sig til hvis du ikke får pointne så laver jeg et spg. med point til dig ok
Avatar billede rebecca Novice
12. august 2004 - 21:17 #26
tonnybrandt>> jeg tror ikke Nico83 vil af med pointne igen jeg opretter et spg. med 100 point til dig Ok
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
12. august 2004 - 21:18 #27
Gerne for min skyld, men nico83 skylder dig så 100 point *s*
Pænt af dig :)
Avatar billede rebecca Novice
12. august 2004 - 21:20 #28
Skidt med det :o)
Avatar billede rebecca Novice
12. august 2004 - 21:20 #29
spg er oprettet
Avatar billede rebecca Novice
12. august 2004 - 21:22 #30
tonnybrandt>>>Husk lige at lægge et svar i mit andet spg. http://www.eksperten.dk/spm/528448
Avatar billede peet-49 Novice
12. august 2004 - 21:23 #31
Max point for et spørgsmål er 200
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
12. august 2004 - 21:29 #32
peet49 >> du har ret, det tænkte jeg slet ikke på. Jeg "anmelder" lige mig selv for at høre en coadmin, hvad vi skal gøre, idet svaret i det andet spm allerede er accepteret.
Avatar billede peet-49 Novice
12. august 2004 - 21:35 #33
Den anden må levere 100 tilbage, det vil en coadmin vist også sige.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
12. august 2004 - 21:40 #34
Det får vi se. Jeg har anmeldt mig selv, så mon ikke jeg får at vide hvad der skal ske :)
Avatar billede rebecca Novice
12. august 2004 - 21:45 #35
Sorry det tænkte jeg ikke lige på :o(
Avatar billede roenving Novice
12. august 2004 - 22:30 #36
>>nico83

Du bedes levere 100 point tilbage til rebecca, da der helt åbenlyst er sket en fejl i point-tildelingen.

Opret et spørgsmål med titlen:

'Point retur til rebecca'

og teksten:

ref: http://www.eksperten.dk/spm/527885

mvh
Coadmin

PS!
>>rebecca

Du bedes i fremtiden være opmærksom på 200 point-grænsen, som vi tager ret alvorligt, jvf. http://www.eksperten.dk/regler.phtml §2.1.15 !-)
Avatar billede nico83 Nybegynder
12. august 2004 - 22:49 #37
Nu blir jeg sgu lidt konfus... skal rebbeca ha dem tilbage eller skal tonny-gutten ha dem... Må indrømme at point betyder ikke så meget for mig som det åbenbart gør for jer! Siden der skal bitches over det...
Avatar billede nico83 Nybegynder
12. august 2004 - 22:52 #38
LOL... Jeg er ny herinde, syns det er et kanon site...meeen der blir gået lidt for højt op i det point system vil jeg mene...

Ps. 100 point indlægget er oprettet!!!!!!
Avatar billede Slettet bruger
12. august 2004 - 22:52 #39
Avatar billede roenving Novice
12. august 2004 - 22:58 #40
Muy bueno !-)
Avatar billede rebecca Novice
12. august 2004 - 23:01 #41
roenving>>> Jeg ved det godt, tænkte bare ikke lige over det før det var for sent.

Mvh.Rebecca