Avatar billede thomasfhansen Nybegynder
10. august 2004 - 10:11 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Åbne en rapport med 2 SQL where forespørgsler

Jeg kalder rapporten på følgende måde.
SQLStr = "[PersonID] = ""XX"" and where [Dato] = ""01-01-2004"""
DoCmd.OpenReport stDocName, acPreview, , SQLStr

Og det virker ikke, Access siger "Der er en syntaksfejl, fordi der manger en operator. i forespørgselsudtrykket "([PersonID]="XX" and where [Dato]="01-01-2004")".

Hvis jeg kun sætte SQLStr = "[PersonID] = ""XX"""
så virker det efter hensigten, bortset fra at jeg ikke får udelukket alle de poster som har en anden dato.

Håber i kan hjælpe.

mvh. Thomas
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
10. august 2004 - 10:13 #1
ret
  and where
til
  and
Avatar billede overchord Nybegynder
10. august 2004 - 12:51 #2
ja du behoever ikke and og where, kun and. Hvis dato-feltet stadig ikke virker -
Proev med [Dato] =#01-01-2004#
Avatar billede thomasfhansen Nybegynder
11. august 2004 - 09:30 #3
Det virker næsten som jeg gerne ville.
Jeg kunne dog ikke få [Dato] kriteriet til at virke med andre måneder end januar, indtil jeg prøvede at bytte om på dag og månede, og vupti så virker det.
Men hvorfor????
Når jeg kigger i tabellen, så står datoen som 01-07-2004, men når jeg skal lavet et filter så skal jeg skrive ([dato]=#07-01-2004#), det forstår jeg ikke.

Læg lige et svar begge to, så i kan få nogle point.
Avatar billede overchord Nybegynder
11. august 2004 - 13:30 #4
ok grunden til dato-problemet er at du bruger de amerikanske dato-format istedet (default metoden). Hvis du gaar ind i tabellens designvisning kan du andre dato-formatet.
Avatar billede thomasfhansen Nybegynder
11. august 2004 - 14:59 #5
øhh, det kan jeg ikke lige finde.
Jeg har valgt "kort dato" format i tabel design og den viser som eksempel 19-06-1994.
Så vidt jeg kan læse i hjælpen, så bruger Access Windows egen regionale indstillinger, og de er sat til dansk standard.