Avatar billede henrik72 Nybegynder
10. august 2004 - 08:44 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Hvem har lavet/sunget sangen "Den Kolde Skulder"

Hej, er der nogen der ved hvem der har skrevet eller sunget sangen "Den Kolde Skulder" et gammelt dansk nummer som en kvinde synger bl.a. i "Zappa", har prøvet at søge på google, men kunne ikke rigtig finde noget...

Hilsen

Henrik72
Avatar billede henrik72 Nybegynder
10. august 2004 - 09:08 #1
Ann-Mette Elten har også sunget den (et cover nummer), men det er den originale sangerinde jeg leder efter....
Avatar billede tubber Juniormester
10. august 2004 - 09:11 #2
Du får den kolde skulder af mig - Grethe Mogensen

Fundet her:
http://www.devito.dk/repertoire.asp?id=genre,%20kategori,%20nummer
Avatar billede hammerhead Nybegynder
10. august 2004 - 09:11 #3
Er det "Du får den kolde skulder af mig" du tænker på? synges bla. af Dorthe Kollo
Avatar billede espersen Novice
10. august 2004 - 09:12 #4
Avatar billede larssoerensen Nybegynder
10. august 2004 - 09:13 #5
Jeg er af den opfattelse at det var Siv Malmkvist der lancerede den sidst i 60erne
Avatar billede henrik72 Nybegynder
10. august 2004 - 10:52 #6
Nu har jeg lige kigget lidt på jeres svar og Grethe mogensen tror jeg godt det kan være men Siv Malmkvist er vist svensker så jeg tvivler lidt på at det er hende, Dorthe Kollo har også sunget den, men det er et cover nummer, en anden "kandidat" kunne også være Ulla Bach... men det må jeg lige kigge på selv..I skal have tak for jeres svar :)

Tubber lægger du lige et svar så I kan få nogle point...

Henrik72
Avatar billede tubber Juniormester
10. august 2004 - 13:21 #7
Det kommer her :)