Avatar billede shah_khan Nybegynder
09. august 2004 - 23:40 Der er 24 kommentarer og
1 løsning

meget svag pc lyd med meget støj

havde en onbord lydkort på min Gigabyte bundkort og en dag pludselige alle lyd kommer med meget støj og er meget dæmpet.
jeg troede min lydkort var i stykker, så købt jeg en ny Creative sound blaster live lydkort til PCI, men desvære problemet er der stadig. Har formateret PC'en og installeret winXP to gang, men ingen forandring.
Avatar billede beorn Nybegynder
09. august 2004 - 23:41 #1
hvad smider du lyden ud i? et headset, højtalere, etc?
Avatar billede johnstigers Seniormester
09. august 2004 - 23:42 #2
Lyder som en løs forbindelse i højttalere/hovedtelefoner o.a.
Avatar billede beorn Nybegynder
09. august 2004 - 23:43 #3
ja det eller et defekt kabel :-)
Avatar billede shah_khan Nybegynder
09. august 2004 - 23:45 #4
lyden har jeg prøvet med højtalere, headset og fjernsyn højtaler.
lyden er som om det er fra en radiostation med dårlige signal
Avatar billede johnstigers Seniormester
09. august 2004 - 23:45 #5
du kan jo hurtigt tjekke om stikket til højttalerne evt. sidder løst
Avatar billede freehelp Praktikant
09. august 2004 - 23:45 #6
Kan også være et onboard der konflikter med en seperat nu - men da problemet var det inden det nye kom I har I nok ret :-)

Kan måske også reddes med at installere drivers der med følger til bundkortet altså bundkorts drivers.

Desuden har jeg tidligere set dette løst med SP1 hvis vi snakker xp
Avatar billede freehelp Praktikant
09. august 2004 - 23:46 #7
Ligeledes kan tætstående speakers skabe interference
Avatar billede shah_khan Nybegynder
09. august 2004 - 23:49 #8
i konfiguration har jeg skiftet til headset, 2/4 højtaler, men ingen hjælp.
har prøvet med installation af nye driver både til onboard og PCI lydkort.
har deaktiveret onboard lydkort fra bios mens prøvede PCI lydkortet
Avatar billede beorn Nybegynder
09. august 2004 - 23:49 #9
hmm.. kører lige en tjek liste af, tvivler på at det er nogle af tingene som foresager det.

følger der nogle drivere med til motherboardet, som du ikke har installeret.
- har du disablet dit onboard lydkort i bios
- opdater directX
- opdater lydkort drivere
- installer nyeste Service packs til dit windows

hvordan lyder det hvis du sætter et headset direkte i output porten og bare spiller en wav eller mid fil?
Avatar billede shah_khan Nybegynder
09. august 2004 - 23:50 #10
>freehelp
der er tale om meget stærk støj og det har fungeret før. har ikke ændret noget
Avatar billede freehelp Praktikant
09. august 2004 - 23:51 #11
:-)
Avatar billede shah_khan Nybegynder
09. august 2004 - 23:52 #12
alt er gjort undtagen opdatering af directX. winxp har selv directX 8 og min gfx kort supportere ikke directX 9
Avatar billede freehelp Praktikant
09. august 2004 - 23:52 #13
prøv lige at fjerne det seperate du har sat i og tjek det jeg skriver her

Kan måske også reddes med at installere drivers der med følger til bundkortet altså bundkorts drivers.

Desuden har jeg tidligere set dette løst med SP1 hvis vi snakker xp
Avatar billede johnstigers Seniormester
09. august 2004 - 23:52 #14
Så kan det kun være en konflikt mellem hardware...
Avatar billede freehelp Praktikant
09. august 2004 - 23:53 #15
Pyt med det ikke understøtter det - det virker fint alligevel.

Du har ikke en konflikt i enhedsorienteringen?
Avatar billede beorn Nybegynder
09. august 2004 - 23:54 #16
det er lige meget om dit gfxkort ikke supporter dx9. DX er bagud kombatibelt, så der sker ikke noget ved at installere det. har selv DX9 installeret på et geforce 2 kort.
Avatar billede the_email Nybegynder
09. august 2004 - 23:54 #17
Prøv at vende strømstikket til din computer om. Støjen kan komme fra andre elektriske apparater og det kan hjælpe at vende stikket om så du bytter om på fase og nul.
Havde samme problem, bare ikke så højt så det var direkte umuligt at omgås, men støjen forsvandt da jeg vendte stikket i stikkontakten om.
/TheEmail
Avatar billede freehelp Praktikant
09. august 2004 - 23:55 #18
Faktisk et super forslag som jeg burde have tænkt på!
Kan meget nemt være årsagen
Avatar billede shah_khan Nybegynder
09. august 2004 - 23:56 #19
ingen konflikt i enhedshåntagering
tror jeg heller ikke det er konflikt mellem onboard og PCI lydkort, men hvis der er ikke andre forslag, prøver jeg det også igen :-(
Avatar billede freehelp Praktikant
09. august 2004 - 23:58 #20
Virker det ikke kan du prøve at fjerne alt du har omkring lyd i enhedsorienteringen og genstart din maskine.

Men tjek lige det med stikket
Avatar billede shah_khan Nybegynder
10. august 2004 - 00:05 #21
har prøvet med stikket og kun onboard lydkort. ingen nytte
Avatar billede shah_khan Nybegynder
10. august 2004 - 00:16 #22
har prøvet med directX 9, stadig det samme
Avatar billede freehelp Praktikant
10. august 2004 - 08:24 #23

prøvet dette?
Avatar billede shah_khan Nybegynder
16. august 2004 - 02:44 #24
har send min pc til reperaring.  :-(
Avatar billede freehelp Praktikant
16. august 2004 - 19:04 #25
Husk at lukke