Avatar billede 2802 Nybegynder
09. august 2004 - 20:18 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

animere gråtone til farve

Kan det lade sige gøre i flash at animere et billede fra gråtone til farve. Jeg er klar over at man er nødt til at have billedet i farve først, og så lave en reverse...

Hvis ikke, er der så andre programmer der kan..
Avatar billede mat Nybegynder
09. august 2004 - 20:32 #1
Jeg vil umiddelbart mene at den nemmeste måde vil være at have to versioner af dit billede, en i grayscale og en i farve. I flash kan du så lave dem begge til symboler.

Billedet med farve giver du så alpha 0 i første frame, og så laver du et par motiontweens hvor du lader alpha på farvebilledet stige i takt med at den falder på grayscale billedet - jeg har ikke tjekket det, men jeg formoder det giver nogenlunde den ønskede effekt?

mvh mat
Avatar billede 2802 Nybegynder
09. august 2004 - 20:43 #2
Nå ja, fedt.. Man behøver blot at lægge den grå i øverste lag og så lade den køre 0 på alpha, så kommer farven jo frem...

Vil du ikke have nogle points..
Avatar billede mat Nybegynder
09. august 2004 - 21:03 #3
hehe nåja, jeg prøver lige at finde mit hoved under armen :)