Avatar billede twister10 Nybegynder
09. august 2004 - 15:52 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Danske og engelske mapper i Outlook ved bruger oprettelse!

Hejsa!

Jeg har en ting der har undret mig meget.
hvorfor får folk hhv. og det er helt forskelligt, enten danske mapper (Indbakke, kalender...) eller engelske (Inbox, calendar..) i Outlook, når de logger på efter at der er oprettet på serveren.
jeg har set dette både på Exchange 5.5+2000+2003.
Jeg har været inde under "Server Properties" og Valgt "danish) under "Locales", men ligemeget hjælper, hvad gør jeg her for at det KUN bliver danske mapper fremover..

Og kan de brugere der har engelske mapper nu, blive ændret til danske??
Avatar billede honne Praktikant
09. august 2004 - 15:57 #1
Hvordan resetter jeg landesprog på standard folderne i Outlook 2000/XP/2003 ?

Mere...
Er landesproget på standard folderne (Inbox, Deleted Items, Drafts, Sent items osv.) i Outlook 2000/XP/2003 blevet reset til engelsk (kunne være i forbindelse med en migrering), er det muligt at ændre dem tilbage til det ønskede landesprog ved at eksekvere Outlook klienten med parameteren /resetfoldernames.

Men inden du gør det, skal det pågældende landesprog tilføjes under Locales på Exchange 2000/2003 server. Locales finder du ved at højreklikke og vælge Properties på din Exchange server i Exchange System Manageren.

Derefter skal du sørge for Regional Settings på klienten, hvorpå Outlook er installeret ligeledes står til det ønskede landesprog.

Når ovenstående er gjort går du i Start > Run og skriver:

Outlook.exe /resetfoldernames

http://www.exchange-faq.dk/more.php?id=281_0_1_0_M6
Avatar billede twister10 Nybegynder
11. august 2004 - 10:47 #2
Det virker ikke på min 2000 udgave af outlook, jeg får fejlen:

"Kommandolinieargumentet er ikke gyldigt. Kontroller den indstilling, du bruger."
Avatar billede twister10 Nybegynder
11. august 2004 - 10:49 #3
Hvis du læser inde på siden, er der også andre der har haft fejlen her:

KOMMENTARER
Hejsa
Den her lyder interessant, men den virker bare ikke hos mig.
Kommandoen: Outlook.exe /resetfoldernames giver følgende box: Kommandolinjeargumentet er ikke gyldigt. Kontrollér den indstilling, du bruger. Findes der en "dansk" version??

Mvh Gunnar Ladefoged
gl@lundbergvest.dk

Postet af: GLadefoged on 22 Dec, 2003 | 17:31
Hmm bør faktisk også virke med danske klienter.

Hvilken Outlook version benytter du ?

Postet af: Henrik Walther on 22 Dec, 2003 | 18:23
Avatar billede honne Praktikant
11. august 2004 - 14:50 #4
Husk at du skal være under -> C:\programmer\Microsoft Office\Office10\outlook.exe  /resetfoldernames.

Nu ved jeg ikke lige om det er denne sti som du har din outlook i, men er det sådan du har gjort ?
Avatar billede twister10 Nybegynder
12. august 2004 - 13:05 #5
honne>> Jepper ;-)
Avatar billede twister10 Nybegynder
30. august 2004 - 18:13 #6
Er der ikke flere forslag??
Avatar billede twister10 Nybegynder
17. september 2004 - 15:10 #7
Nå, der kommer vidst ikke flere henvendelser, så jeg lukekr spørgsmålet...
Avatar billede tma Juniormester
28. februar 2005 - 09:37 #8
Det er korrekt at det er en parameter som kun virker fra 2002 og frem. Det du kan gøre er at installere een klient i denne version og bruge parameteren til at starte med. Derefter vil det virke også på din 2000 platform.