Avatar billede petras Nybegynder
09. august 2004 - 09:35 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Ntdlr mangler

Ved godt der er andre med samme problem. Synes bare ikke der er noget af det der virker.

Jeg havde lidt problemer med WinXP (viruslignende problemer med konstant genstart)og ville geninstallere dette. Da jeg så går igang med at installere får jeg beskeden om at "NTLDR mangler". Jeg kører videre med installationen og kommmer til et tidspunkt hvor installationen går i stå og forskellige fejlmeddelelser vises. Eks. er der problem med "samsrv.dll" og lign. dll.-filer.

Mange af forslagene er noget med at kopiere NTLDR, NTDETECT.com og BOOT.INI. Men præcis hvordan gør man det? Jeg har ingen diskette-drev, hvordan gør man så?
Avatar billede bernie Nybegynder
09. august 2004 - 09:57 #1
Avatar billede hcma Novice
09. august 2004 - 12:10 #2
løsningen ligger også her  (undskyld bernie  ;o)  )
http://www.hcma.dk/tips&tricks.htm#ntldr_mangler
Avatar billede petras Nybegynder
09. august 2004 - 16:10 #3
Det hjælper med fejlene. Nu er installationen næsten færdig, men en fejl opstår. "Installationsprogrammet kan ikke kopiere filen: netlogon.dll". Ved I hvad der er galt?
Avatar billede petras Nybegynder
09. august 2004 - 16:19 #4
Stadig problemer....

Gjorde som beskrevet i dette link - http://www.hcma.dk/tips&tricks.htm#ntldr_mangler
herefter kørte installation af WinXP Pro fint i et stykke tid. (længere end før). Så dukker en fejl med netlogon.dll op. IKKE nok med det. NTLDR mangler IGEN.

Jeg er parat til at give mange point til den der kan løse den "gåde".
Avatar billede hcma Novice
09. august 2004 - 16:22 #5
mener det er en af de filer som ligger i  en eller anden servicepack
Du kan downloade den her: http://www.dynamiclink.nl/
Avatar billede hcma Novice
09. august 2004 - 16:31 #6
jeg er tabt (bag en vogn) lige nu, og kan ikke lige gennemskue problemstillingen, forstår den godt, men...?
Har du mulighed for at checke temperaturen på din cpu?
Har være ude for mange mærkelige ting grundet varmen, hvor alt så lige pludselig kunne lade sig gøre, hvis det hele blev lavet om natten.
Avatar billede petras Nybegynder
09. august 2004 - 16:33 #7
Mener du så at netlogon.dll bare skal kopieres ind på c:\ inden jeg går igang med at installere winXP eller...?

Tror jeg får et problem senere da det højst sandsynligt ikke er den eneste fil jeg ikke kan kopiere til harddisken. Er ked af at sidde og downloade en masse filer hvis der er en bedre og hurtigere løsning.
Avatar billede petras Nybegynder
09. august 2004 - 16:35 #8
Jeg er alstå også meget forvirret disse dage. Har kun den ene pc og er IT-vejleder på min skole. Er lidt afhængig af at den kommer "i spil" ret hurtigt. Er samtidig ramt af en stram økonomi på skolen og køber derfor ikke bare en ny harddisk - hvis det da er den det er galt med. :-)
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
09. august 2004 - 16:59 #9
Har du noget andet ram du kan prøve at smide i den ?
Mange installationsfejl skyldes dårlig ram, og det kan jo have været årsagen til at den gik ned.
Avatar billede hcma Novice
09. august 2004 - 19:32 #10
tonnybrandt kom med et godt forslag.  Ellers vent til sent i aften og se om du så kan re-installere XP (stadig grundet varmen)
Avatar billede petras Nybegynder
24. august 2004 - 22:19 #11
Ingen virkede - lukker