Avatar billede zinuss Nybegynder
08. august 2004 - 18:06 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hvordan logger jeg ind på min ftp via IE?

Hejsa, jeg har oprettet en ftp server, men hvordan logger man ind på den via Internet browseren, der kommer ingen mapper frem?? Jeg har en router som jeg har sat til at forwarde på port 8800 og den lokale ip adr. Og i serv-u har jeg sat den til at acceptere passive mode på den lokal ip adr, som ftp´en har. Men lige meget hjælper det. Jeg kan godt logge på fra en anden pc på samme lokale netværk. Hvis man fx bruger et ftp klient program kan man godt logge på, og se mapper osv...
Gav det mening?
Håber at der er nogle der kan hjælpe??
Avatar billede dimsen Nybegynder
08. august 2004 - 18:14 #1
Pyh hvis det ikke virker at skrive ftp.ditdomæne.dk og så logge ind med de infomationer du har fået, så må jeg indrømme at jeg er lidt på bar bund da det virker fint her. Er lige med på en lytter :-).
Avatar billede arne_v Ekspert
08. august 2004 - 18:26 #2
Du bruger:

ftp://ftp.ditdomain.dk/

hvis det er anonymous og:

ftp.ditdomain.dk/" target="_blank">ftp://brugernavn@ftp.ditdomain.dk/

hvis det ikke er anonymous.

(og IE er en elendig FTP client)
Avatar billede zinuss Nybegynder
08. august 2004 - 19:04 #3
Ja, det ved jeg godt, ie stinker for hårdt, men det er så min nevø kan finde ud af komme på, (han er ikke så gammel). Jeg har ikke noget domain, bruger ftp://***.***.***.***:****
Avatar billede zinuss Nybegynder
08. august 2004 - 19:05 #4
en gang havde jeg samme problem, og der var jeg inde i noget med kør kommandoer, kan bare ikke huske hvad det var, det er 5 år siden
Avatar billede zinuss Nybegynder
08. august 2004 - 20:04 #5
he, nu virker det... Havde overset noget i min firewall, men tak for hjælpen alligevel.. :-)