Avatar billede Chewie Novice
07. august 2004 - 21:54 Der er 74 kommentarer og
1 løsning

Update fra HARDWAREKAST 2004

Hej exp´er

Så er vi samlet her på den nordjyske hede hos Bredker. Som mange sikkert ved har der været afholdt danmarksmesterskab i hardwarekast 2004.

Der er ingen tvivl om den ultimative vinder indenfor begge kategorier (musekast og harddiskkast) er Resist fra Østjylland.

Pt er situationen den at der hygges over hele linien. Det skal dog bemærkes at Fromsej for ca. 2 timer siden trak sig tilbage med meldingen at han lige ville hvile en times tid. Vi har ikke set ham siden.... :) Fromsej var iøvrigt suveræn vinder af årets Roenving kategori, med et flot musekast på -4,6 meter!!!!!!

Det var alt for nu, mere følger senere (måske)...

SRK + popsy
Avatar billede Chewie Novice
07. august 2004 - 22:02 #1
UPDATE: Fromsej er nu set i vågen tilstand :)
Avatar billede Chewie Novice
07. august 2004 - 22:08 #2
Update: Meget kan man sige om den flok der er samlet her i aften, men sjovt - det er det.
Avatar billede andersenph Nybegynder
07. august 2004 - 22:09 #3
Tak for den hilsen!!!

Hils Resist og sig tillykke med sejren og tak fordi han forsvarede Team Spywarefri´s ære.

Skål!
Avatar billede Chewie Novice
07. august 2004 - 22:12 #4
Andersenph>> Det skal vi nok, men spørgsmålet er hvor meget ære der er tale om for Team Spywarefris vedkommende når nu Fromsej kastede -4,6 meter ;o)
Avatar billede johnstigers Seniormester
07. august 2004 - 22:12 #5
En lille hilsen fra nordjylland lidt længere sydpå ;)

Håber i har det godt og opfører jer pænt! ;)
Avatar billede andersenph Nybegynder
07. august 2004 - 22:14 #6
Ja men jeg mente jo også at det var Resist der forsvarede ære oven på Sørens "præstation" *LOL*

_stigers_ -> hvis man opfører sig pænt, har man det ikke sjovt........
;O)
Avatar billede Chewie Novice
07. august 2004 - 22:16 #7
Vi opfører os vist som det kan forventes, det er vel det der gør det sjovt. Jeg vil gerne dementere min tidligere påstand om at Fromsej var set i vågen tilstand, han bevæger sig ganske vist, men vågen det er han fandme ikke!!!

/popsy :-D
Avatar billede Chewie Novice
07. august 2004 - 22:19 #8
Låner lige brugernevnaet her: Vi har desuden et lækkert billede af den søvnige fromsej....
Avatar billede krogsager Nybegynder
07. august 2004 - 22:32 #9
Hyg jer, men det lyder til i gør det allerede :)
Avatar billede Chewie Novice
07. august 2004 - 22:53 #10
Er der ingen som skal svare? Dannyboyd
Avatar billede johnstigers Seniormester
07. august 2004 - 22:57 #11
PÅ hvad - om en lus kan få lopper? :D
Avatar billede Chewie Novice
07. august 2004 - 23:38 #12
Hmm, det skal jeg så ikke udtale mig om, min viden udi loppernes anatomi, for slet ikke at tale om lusenes, er yderst begrænset :)

Dog kan jeg fortælle at ca 1/3 af selskabet nu sover en velfortjent skønhedssøvn, fordelt omkring i telte og stuer i Bredkers residens.

Vi har haft fornøjelsen af at smage noget (af FCS kaldet meget fint) whiskey, og der mangler absolut ikke hverken øl eller rødvin ude på terassen her hvor klokken nærmer sig midnat :)

Vi fester videre, og taler, med medlidenhed i stemmen, meget om jer der ikke er med os i aften :D

/popsy
Avatar billede Chewie Novice
07. august 2004 - 23:59 #13
Flerer mener at det er tryksværte, men det ligner dog whiskey - det er ihvertfald brunt,,,,Dannyboyd
Avatar billede krogsager Nybegynder
08. august 2004 - 00:01 #14
-og smagen?
Avatar billede Chewie Novice
08. august 2004 - 00:06 #15
ret stærk og røget
Avatar billede krogsager Nybegynder
08. august 2004 - 00:07 #16
-mærke? /og kom ikke og sig' at der er to logoer og to ens navne :)
Avatar billede popsy Novice
08. august 2004 - 01:01 #17
hmm, aner ikke hvad det hed, men det smagte som sammenrullede våde aviser, røget som en cigar :-/

Er dog ikke whisky drikker til daglig, så jeg er ikke sikker på min smag gælder :)
Avatar billede krogsager Nybegynder
08. august 2004 - 01:04 #18
Hvor mange er ? (var, fra begyndelsen)
Avatar billede krogsager Nybegynder
08. august 2004 - 01:07 #19
Og det er ikke en gang sent :/

Hvor mange er i? (var i, -fra starten)
Avatar billede popsy Novice
08. august 2004 - 01:46 #20
Hmm, fra start var vi 15 tilmeldte, + Bredkers kone og børn....
2 kørte lige efter maden, og lige nu er vi vel omkring 10 vågne mennesker, med meget højt humør.

Det skyldes vel tildels store mængder vin og øl, men alligevel er verdenssituationen og eksperten - politikken vendt mere end 3 gange, på fornuftig og kompetent vis :D
Avatar billede krogsager Nybegynder
08. august 2004 - 02:09 #21
Det lyder dejligt at i hygger jer, -fortsæt"

-og sov godt når i engang kommer dertil....
Avatar billede aovergaard Nybegynder
08. august 2004 - 03:17 #22
Vi skal da slet ikke sove i dag/morgen *S*
Vi har tænkt på at vække fromsej med morgenmad nu?
Avatar billede aovergaard Nybegynder
08. august 2004 - 03:18 #23
svar det virker ok så?
Avatar billede aovergaard Nybegynder
08. august 2004 - 03:20 #24
var det noget med hijackthis - ja ja den er ok nu
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
08. august 2004 - 03:23 #25
hej allesammen, mon der er ved at være ro ... herligt stævne, og herfra tak til popsy og bredker for et godt arrangement (i hvert fald så langt jeg var med)
håber at der er nogle gode billeder af de fantastiske kast i roenving-kategorien
popsy> fandt en ftp-sag du måske kan bruge, har smidt et link til dig på ebruger (epost)
Avatar billede fcs Novice
08. august 2004 - 06:38 #26
Til dem der hænger sig i detaljer omkring whisky. Der var tale om en Ardbeg Uigedail på fadstyrke og ja den smager som alle de andre har beskrevet..... Ellers ville den jo ikke være god!

Super aften og nu her efter en mindre lur er vi klar igen.
Avatar billede roenving Novice
08. august 2004 - 07:27 #27
Men nu er de, som just er vågnet ved at blande sig med de, som endnu ikke er blevet enige om verdensituationen ...

-- og vi glæder os alle til at se billederne, for der er vist mange, som flytter omtalte verdenshistorie !-)
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
08. august 2004 - 07:55 #28
resists enestående kasteteknik der sikrede en dobbeltsejr vil også være genstand for studier
Avatar billede fcs Novice
08. august 2004 - 08:19 #29
Fromsej har netop udtalt sig om dagens/aftenens forløb og jeg synes at hans udtalelse dækker gårsdagens begivenheder ganske fint.

Citat Fromsej: "Man ved at det har været en hård aften når man vågner i et telt på Lars Ty....s marker og finder ud af at man ikke aner hvor ens underbukser er."

Vi lader billedet stå et øjeblik ;o)
Avatar billede kenp Novice
08. august 2004 - 09:24 #30
LOL jeg tror i har hygget jer i går ;)
Avatar billede NanoQ Nybegynder
08. august 2004 - 12:45 #31
fcs, det kan du EDDERMAME ikke være bekendt, nu hvor jeg ikke kunne komme... jeg har endnu ikke fået prøvet Uigedail :(((((
Avatar billede fcs Novice
08. august 2004 - 13:58 #32
NanoQ>> Så kunne du jo bare være mødt op! Der gik jo rygter om at du kiggede forbi, men næh, nej - det var man åbenbart for fin til ;o)
Avatar billede Chewie Novice
08. august 2004 - 20:22 #33
Godmorgen .. eller hvad det nu hedder !

KBH´er er landet i danmark igen :)

Jeg er lige vågnet fra mit første hit sovning, men imens jeg har sovet er mit hår blevet alt for småt så jeg tror jeg dribler ind og tager andet hit

godnat
Avatar billede kenp Novice
08. august 2004 - 20:59 #34
så tog du vel lige 2 kolde fra kassen for at få håret til at passe igen ;)
Avatar billede aovergaard Nybegynder
08. august 2004 - 21:19 #35
Velkommen hjem KBH, dejligt at være tilbage på djævleøen.

Og mange tak for nogle hyggelige timer. Det var sjovt at se jer allesammen. Øv at du ikke kunne komme kenp, var det et godt bryllup?

Sjovhilsen: læg selv et svar, du skal ikke acceptere mit, det var ikke mig selv som lagde det som svar ;) Er du forresten blevet ædru?
Avatar billede bredker Nybegynder
08. august 2004 - 21:22 #36
efter hans tilstand tror jeg ikke et par øl kan klare det
nok mere en hånfuld
Avatar billede kenp Novice
08. august 2004 - 22:40 #37
ja det var et OK bryllup, sidder lige og slapper af efter 2 x bryllup og 2 x fødselsdag siden torsdag!! (har måtte have reparations ØL hver morgen bare for at komme ud og igang med den næste fest!!!!)
Avatar billede fcs Novice
09. august 2004 - 08:57 #38
Hej folkens.

Tusind tak for sidst, det var virkelig hyggeligt. Kæmpe tak til alle der har arrangeret og arbejdet hårdt med at skaffe sponsorer, grise og andet nødvendig hardware, samt stillet diverse landbrugsejendomme og marker til rådighed. Det var et super arrangement I havde stablet på benene, så kæmpe tak for det ;o)

Også tak til alle de velvillige sponsorer af præmier, tøj, øl, etc.

Til sidst tak til alle deltagerne - jeg har ikke grint så meget siden Nikolajdu og n0rmality fik bank i bordfodbold 17-1 af Snowball og undertegnede.

Hygge og god karma til alle.

Peter/FCS
Avatar billede grunken Nybegynder
09. august 2004 - 12:32 #39
Hejsa Alle Deltagene (eks)perter ved året hardware kast

Ovenstående "eks", gav sig tydeligt til kende ved den korte introduktion af "eksperter", hvor det hurtigt stod klart at 90% af de fremmødte egentligt ikke var særligt aktive på siden, dog stod det klart at Mester Roenving er en af dem der trak skarens samlede onlinetid op!

Jeg ønsker at takke alle for et godt arrangeret hardwarekast i de dejligste stille omgivelser hvor selv kragerne har madpakke med og fluerne lever i bedste velgående - nogle eksperter skal dog fremhæves!

- Bredker + familie : for at afholde arrangementet i de bedste rammer, hvor mad og drikke bestemt ikke var en mangelvare!
- sjowhilsen.dk : for sikker transport (kun ud - tilbageturen lader undertegnede bestemt stå hen i det uvisse), og nyt tøj til klædeskabet!
- Team Spywarefri for de gode sponsorvarer med procenter i - Fromsej skal specielt fremhæves for at hver gang fangede manden i at være vågen var det fordi han pænt afleverede en kold fra kassen, og for at have udviddet min horisont om sikkerhedsafstande!
- FCS : For at medbringe en whiskey der i sig selv kun have røget et helt svin - det kan nævnes at duften(lugten) stadig hænger i mine næsebor, og den minder mest om stanken fra en selvdød gnu!

Jeg takker for at have fået lov til at sætte ansigt på eksperterne, og glæder mig til næste år hvor det ser ud til at det er djævleøen der får lov til at afholde arrangementet, jeg forslår allerede kast med kabinetter, over langebro

Nick/Grunken
Avatar billede resist Nybegynder
09. august 2004 - 18:45 #40
”Dobbeltmesteren” vil også melde sig på banen og takke for et godt og ”vådt” arrangement ;-)
Avatar billede fromsej Praktikant
09. august 2004 - 20:16 #41
Først tak til arrangørerne for et perfekt arrangement, maden var god, vejret perfekt, øllet koldt og selskabet var hyggeligt, så er det umuligt at forlange mere.
Det er altså en særlig oplevelse at møde folk i virkeligheden som man "kun" kender fra internettet, at de så alle var så rare og muntre gør jo ikke oplevelsen ringere.*S*
Jeg er godt klar over at min præstation og nye rekord i Roenving kategorien vil afstedføre en del mobning, det må jeg jo så leve med, men jeg vil lige knytte en forklaring til indlægget fra FCS 08/08-2004 08:19:29
Den sande og ikke-uartige historie er følgende.
For min førsteplads(!) vandt jeg et oppusteligt havebassin, de "flinke" medeksperter ville gerne have et billede af mig liggende i det, det gik jeg i min godtroenhed med til, selvom jeg ikke troede det skulle bruges i et reklamefremstød for badebassiner, da jeg så lå i udstrakt stilling og nød solen, skete der det der måtte ske, en eller flere unavngivne deltagere hældte en eller flere vandspande ned over mig, hvilket resten af selskabet var uhøflige nok til at finde ustyrlig morsomt, om det var fordi de var bange for at få samme tur af denne fraktion der helt tydeligt var ude på sabotage, og derfor følte sig tvunget til at grine skal jeg lade være usagt.
Så det endte altså med at bukser, bluse og underbukser blev hængt til tørre på hækken, og jeg måtte tilbringe resten af aftenen i bar r.v og lange bukser, hvilket er en halvfarlig kombination, når ens motoriske evner er mere eller mindre fraværende og der skal gøres plads til mere øl.
Det lykkedes mig dog at undgå den ultimative katastrofe, som jeg ikke vil beskrive nøjere af hensyn til sarte sjæle, men med lidt fantasi kan man forestille sig hvor galt det kunne gå hvis tingene efter at have beæret den nordjydske hede med fynsk flydende gødning, blev udført i forkert rækkefølge.
Tak til alle deltagerne for en hyggelig aften/morgen (natten deltog jeg desværre ikke i, pga. indre omstændigheder*G*).

jeg glæder mig allerede til næste år.
Avatar billede kenp Novice
09. august 2004 - 20:21 #42
Det gør vi andre også! så vi kan tage den titel tilbage ;) men så skal det være på Øen (nogle kalder den djælve øen, men det er altså Bornholm for os som bor på sjælland) skal vi finde en dato hvor vi kan invader grunkens 1 værelses lejlighed på ca. 20 m2 også kaste med hardware ud fra langebro!
Avatar billede roenving Novice
09. august 2004 - 20:25 #43
>>kenp

Har du da tænkt dig at tage dig af Fromsej-kategorien næste år ?-)
Avatar billede kenp Novice
09. august 2004 - 20:35 #44
næææ den tænkte jeg på at du kunne vinde tilbage ;)
Avatar billede humpfrey Nybegynder
09. august 2004 - 21:14 #45
ja jeg takker også for en mægtig rar weekend. Det var absolut opensource (læs openminded), der får begrebet sammenhold den rigtige betydning ;o}
Avatar billede roenving Novice
09. august 2004 - 21:23 #46
Ha, jeg tror forøvrigt jeg vil foreslå kast med ramklodser næste år !-)

Så kan vi lave to kategori:

-- store ram-klodser (mindre end 1Mb) og

-- små ram-klodser (større end 1 Mb !-)

-- og så forøvrigt tak for et hammer-flot arrangement og tak for selskabet til jer alle !o]

PS. Popsy/Bredker, kunne i ikke lige skaffe det telefon-nummer til det gode vejr ?-)

Vi har en varmemester, som excellerede i at skaffe godt vejr til vores fester for nogle år siden, men han har aldrig afsløret telefonnummeret til vejr-guderne, så det har været svært at afholde en god fest, efter at han er flyttet fra byen !-)
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
09. august 2004 - 23:17 #47
endnu en gang tak til alle. og den var god den med store og små blokke :-)
ikke for at genere nogen, og da slet ikke fromsej eller roenving, men jeg synes ikke bare man kan omdøbe en kategori. ganske vist var fromsejs kast en del skævere end roenvings sidste år, men det
var roenving der opfandt det  *gg*
og jeg er allerede gået i gang med at finde en sponsor til hovedpræmien i roenving-kategorien til næste års hardwarekast.
og så synes jeg at kastet næste år også kunne være tastaturer, der kunne komme nogle flotte kast ud af det
Avatar billede roenving Novice
09. august 2004 - 23:24 #48
Tastaturer har den helt klare bagdel, at vi så skal til at checke taster efter hvert kast, så der ikke er nogen, som bevidst kaster for at slippe af med f.eks. hele tal-tastaturet *lol*
Avatar billede bredker Nybegynder
09. august 2004 - 23:26 #49
kan se at de fleste er kommet på benende igen , der var da ellers en enkelt man skulle tro det ville tage flere dage om det
med den udvikling fromsej lagde for dagen , tror jeg det ville være bedst at der bliver udleveret hjælme til alle under roenving kastet
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
09. august 2004 - 23:41 #50
go ide med hjælme. godt at der ikke skete noget med dine vinduer, eller naboens for den sags skyld c,")
Avatar billede roenving Novice
09. august 2004 - 23:45 #51
-- eller, O, Ve, grisen på grillen ...
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
10. august 2004 - 09:55 #52
Altså hvor bliver de billeder af og hvordan kan det være at de 17-1 i bordfodbold altid bliver taget op - De snød jo ;-)
Avatar billede popsy Novice
10. august 2004 - 15:25 #53
Jeg har smidt de få jeg havde op på selve siden :)
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
10. august 2004 - 15:42 #54
uha ja det begynder at ligne noget - Kan der tillægges en forklaring på billederne og evt en beskrivelse af hvem der er på?

I har fandme været heldige med været - det er jo helt kanon :))
Avatar billede popsy Novice
10. august 2004 - 16:26 #55
Jeg smider en beskrivelse op senere, lige nu knokler jeg for hårdt med at få styr på mit hardware, mit bundkort står nemlig af i intervaller på ca 1 time = 1 time på og en time af :-/
Avatar billede kenp Novice
10. august 2004 - 16:27 #56
har du overvejet at den bliver for varm ;)
Avatar billede popsy Novice
10. august 2004 - 16:34 #57
yeps, men den er kun 41 grader, så jeg tror det ikke alligevel :( Det er sort ulykke, for jeg havde anskaffet mig et nyt bundkort pga ustabilitet i det gamle, og så var det nye desværre defekt ved modtagelsen, så jeg venter på at midtdata kommer ud af starthullerne.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
10. august 2004 - 18:42 #58
Min computer gik ned tidligere med en herlig temperatur på 85 grader - Nu er den tilbage på 44
Avatar billede Chewie Novice
11. august 2004 - 10:54 #59
Så er der billeder fra en side af http://www.onlinepartner.dk/hardwarekast/FrameSet.htm
Avatar billede triper Nybegynder
11. august 2004 - 12:46 #60
Tak for interessant og underholdende update vedrørende HW kast. STORT tillykke til Spywarefri gutterne.

Det var med stor interesse, jeg læste, at næste års "turnering" bliver holdt på den dejlige ø kaldet sjælland. Er der mulighed for os "ikke-atleter" at overvære turneringen, eller er det kun for lukket selskab?

Fromsej> B´erne blev nævnt i programmet om kronprinseparrets sommertogt (hvor de var i Odense). Hvis du nu er kommet med som "kongelig hofleverandør" i sport, skulle du så ikke lige arbejde lidt mere på dit "baghåndskast"? og husk badedyr og vinger til "poolen" næste år. Vi skulle jo nødig have, du drukner.
Avatar billede popsy Novice
11. august 2004 - 12:50 #61
der er så absolut ikke nogen form for lukket selskab over det, eneste adgangskrav er et medlemsskab på eksperten :)
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
11. august 2004 - 12:53 #62
jeg må da, omend nødtvungent, indrømme, at konkurrencen i år var præget at sportslige toppræstationer helt uden lige, faktisk et OL værdigt. men vurderingsgrundlaget er jo at de fleste af os har siddesår, museskader, øjenflimmer og kaffe/cola dilerium.
men hvis ikke spywarefri skal sætte sig på 1. pladsen i alle kategorier til næste år, er vi nødt til at møde talstærkt op.
sjovhilsen: fedt billedarkiv
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
11. august 2004 - 12:54 #63
popsy: er de andre kategorier også på vej op på resultatsiden ??
Avatar billede popsy Novice
11. august 2004 - 12:57 #64
Mox> På et eller andet tidspunkt når jeg får fat i den seddel med resultaterne på, dem der er oppe var de eneste jeg ku' huske.
Avatar billede freehelp Praktikant
11. august 2004 - 13:04 #65
Hold da kæft nogle billeder *LOL*

Roenving var du min hund blev du sgu klippet *G*
Avatar billede roenving Novice
11. august 2004 - 13:05 #66
Du' zq bar' miss-underlig !-)
Avatar billede grunken Nybegynder
11. august 2004 - 13:08 #67
Jeg syntes nu det hår holdte 10/4 ;p

-Jes ku godt gå for at være en go steg - set bagfra!!
Avatar billede freehelp Praktikant
11. august 2004 - 13:08 #68
LOL troede ikke der kunne gro hår på et kålhovede

Men ser ud til I har haft endnu et hyggeligt stævne - og noget hø jeg ikke nåede det!!
Avatar billede freehelp Praktikant
11. august 2004 - 13:26 #69
Grunken> *G*

Sørg næste år for at have god plads til at kaste på - for jeg sender HD'en ud på 100m :-))
Avatar billede grunken Nybegynder
11. august 2004 - 13:36 #70
freehelp >> næste år skal vi kaste med kabinetter - jeg er allerede gået i skarp træning : kaster aopen kabinetter efter kæresten - men det flytter sig skisme det skidt *g*
Avatar billede NanoQ Nybegynder
11. august 2004 - 14:03 #71
Avatar billede roenving Novice
11. august 2004 - 14:05 #72
Fy, skamme, NanoQ !-)
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
11. august 2004 - 15:38 #74
jeg tror nu mest at roenvings solbriller og frisure var et forsøg på ikke at blive genkendt fra sidste år ...
Avatar billede roenving Novice
11. august 2004 - 15:51 #75
-- det er nu de samme solbriller ...

-- selv brillesnorene er let genkendelige !-)