Avatar billede zenit Nybegynder
07. august 2004 - 10:37 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Computer vil ikke starte!

Jeg er lige ved at samle min computer igen efter at have fået mig et nyt kabinet, så jeg skilte det hele af og ville sætte alt ind igen, men jeg kan ikke få den til at starte nu. Jeg har sat det store strømstik i fra PSU'en og sat POWER SWITCH til på bundkortet, men det vil ikke.

Mit hardware er:
Bundkort - ECS K7S5A
Kabinet - Antec Sonata
Strømforsyning - Codegen 300X 300W

Nogen der kan hjælpe?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
07. august 2004 - 10:48 #1
Går strømforsyningen slet ikke igang ?
Du kan evt prøve at kortslutte de 2 pins som pow ledningerne skal sættes på med en skruetrækker for at se om det er kabinet power-knappen der ikke giver kontakt.
Avatar billede zenit Nybegynder
07. august 2004 - 10:57 #2
Skal jeg bare sætte en skruetrækker på, så den kører begge pins på samme tid, nede på POWERSWICTH stikket?
Avatar billede peet-49 Novice
07. august 2004 - 10:58 #3
Prøv at reesette bios, det gør du med JP4, sæt jumper over på det æste sæt pinde, og flyt den tilbage igen, du skal have power af kabinettet.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
07. august 2004 - 10:59 #4
Ja, hold den på et sekunds tid, så skal computeren gå igang.
Jeg har selv lige haft lavet en prøveopstilling uden kabinet, med præcis det bundkort og brugte skruetrækker tricket til at starte pc'en med.
Avatar billede zenit Nybegynder
07. august 2004 - 11:03 #5
Holkd kæft jeg blev forskrækket da den startede.. lol.. Nu skal jeg bare lige finde ud af, hvilket stik det var, jeg rørte der :P
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
07. august 2004 - 11:06 #6
I den blok med pins er der i øverste række 4 pins og nederste række 5 pins. Det er de to pins til højre i rækken med 4 pins.
Avatar billede zenit Nybegynder
07. august 2004 - 11:13 #7
Jeg fik den nu til at starte ved ar røre pins nr. 5 og 6 mærkeligt nok :S
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
07. august 2004 - 11:23 #8
Underligt, det skulle være 6 og 8. Jeg sidder med min prøveopstilling og kigger på blokken, og jeg er 100% sikker på at det var disse 2 pins jeg brugte *s*
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
07. august 2004 - 11:41 #9
Hvis man ser blokken er nummereringen således:

2 4 6 8

Og som sagt er 6 og 8 pwr.
5 og 7 er reset
1 og 3 er hd lampen
2 og 4 er power lampen
Avatar billede zenit Nybegynder
07. august 2004 - 12:52 #10
Nu har jeg fået den til at starte. takker for hjælpen, læg vet svar så får du nogle points :)
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
07. august 2004 - 13:00 #11
Her er svaret :)
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
07. august 2004 - 15:21 #12
Takker for point :)