Avatar billede pumba Nybegynder
07. august 2004 - 00:05 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Restart af bærbar

Besynderligt :-)

Efter afinstallation af IBM access for wireless, vil min bærbar ikke længere restarte, når det vælges under "start" - "shut down". (Efter at bærbar er startet helt op)

Uhm - men hvis jeg ved W2K login (lige efter startup) vælger "shut down" og restart - så virker det fint ?????????? Nå..... men det er jo ganske sjældent at det er her man har brug for det. Istedet er det ved den almindelige "restart" (Warm reboot), som beskrevet ovenfor.

Så der må være en konflikt mellem de loadede programmer/driver og "genstarts-funktionaliteten".

Hvad gør jeg for at "tvinge" den til genstart????
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
07. august 2004 - 00:34 #1
Måske det konfliktende program kan identificeres i en HiJackThis log.

Følg vejledningen her:
Gå ind her og hent Hijackthis.
http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm
Udpakker Hijackthis og smid filen i en mappe, oprettet kun til den. Kør filen, scan, save log og kopier logfilen herind, så kigger vi på den. Lad være med at slette noget selv med Hijackthis, det kan skade mere end det gavner.

Manual for installering af hijackthis:
http://www.spywarefri.dk/hijackthis.man.htm
Avatar billede pumba Nybegynder
13. august 2004 - 18:34 #2
Det var nu ikke så svært - check hvilke programmer der kører i task-manageren... så fjern dem en for en - og prøv igen.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
13. august 2004 - 18:46 #3
Hvilket var grunden til at du skulle lægge en HiJackThis log ...
Der kan vi nemlig både se de kørende processer/programmer, samt de programmer som autostartes af windows.