Avatar billede luffedrengen Nybegynder
06. august 2004 - 13:02 Der er 5 kommentarer

stregkodelæser

Hvorfor virker en stregkodelæser, som bruger ps/2 port ikke til min bærbar computer? Den virker til den stationere computer!!!
Avatar billede pillpopper Nybegynder
06. august 2004 - 13:18 #1
Hmmm.. det burde den osse skulde gøre, er der ikke en form for driver der skal installeres eller en cd der fulgte med til kortlæseren??

M.v.h

pp
Avatar billede Slettet bruger
06. august 2004 - 13:18 #2
Prøv at tilslutte et alm. PS/2 tastatur til porten og se om det fungere. På de flest bærbare computere jeg har set har PS/2-porten funktionalitet til at både kunne tilslutte mus/tastatur, den skal naturligvis konfigureres korrekt. Jeg mener at man tilslutter en stregkodelæser til tastatur-porten, derfor skal computeren også konfigureres til dette (i BIOS, i de fleste tilfælde).

Håber du kan bruge det til noget? :-)
Avatar billede luffedrengen Nybegynder
06. august 2004 - 13:32 #3
I den bærbare virker det med en almindeligt tastatur!!
Avatar billede luffedrengen Nybegynder
06. august 2004 - 13:43 #4
Den registrerer ikke noget når man aflæser en stregkode, jeg har hørt at der er andre der har samme problem!!
Avatar billede uda Praktikant
25. marts 2005 - 08:08 #5
De fleste stregkodelæsere til tastatur porten har et han stik og et hun stik. Han-stikket går til PC'en, men da du har en bærbar PC ,vil du sikkert ikke have yderligere et tastatur på den løse ende på scannerkablet. Dette er dog nødvendigt for at terminere tastatur forbindelsen til PC'en.
Løsningen vil være at fortælle scanneren at den ikke har noget ekstra tastatur på (Kan indstilles på de lidt dyrere fabrikater) eller alternativt købe en PS/2 tastatur terminator fx. fra www.draupnir.dk  Dette sidste bliver dog ikke nogen pæn løsning, men den virker.

PS. Det kan også være at tastatur interfacet i scanneren skal opsættes korrekt til brug på bærbare. Læs manualen eller kontakt det sted du har købt scanneren.