Avatar billede nillerdrengen Nybegynder
06. august 2004 - 10:40 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Fejl ved afsending af e-mail

Når jeg trykker send/modtag får jeg følgende besked:
Meddelelsen kunne ikke sendes, da du blev afvist som afsender. Serversvar: '553 Authentication is required to send mail as [min e-mail]' (konto: [min e-mail], SMTP-server: "asmtp.mail.dk", fejlnr.: 0x800ccc78).

Hvad skal jeg gøre for at kunne sende og modtage e-mail igen?
Avatar billede hoejrup Nybegynder
06. august 2004 - 10:48 #1
Søg efter fejlkoden på google.dk

Eks.

Eks. på løsning: http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;296161

/per
Avatar billede hoejrup Nybegynder
06. august 2004 - 10:48 #2
Eks. på søgestreng på google.dk: 0x800ccc78 SMTP-server

/per
Avatar billede leif Seniormester
06. august 2004 - 10:54 #3
Har du husket at sætte at du skal logge på SMTP med godkendelse ???

Den SMTP du bruger skal du logge ind på for at bruge.
Avatar billede deadmez Nybegynder
06. august 2004 - 10:55 #4
kunne det være at din smtp serveradresse er forkert.....  kunne det ikke være at den skulle hedde "smtp.mail.dk" i stedet for "asmtp.mail.dk" ??
Avatar billede nillerdrengen Nybegynder
06. august 2004 - 10:55 #5
prøver lige
Avatar billede leif Seniormester
06. august 2004 - 10:56 #6
deadmez -> Til orientering har TDC for øjeblikket 2 hvor de gerne ser at folk kun bruger asmtp.mail.dk hvor man bare skal huske at sætte den op til at logge på.
Avatar billede leif Seniormester
06. august 2004 - 10:58 #7
http://8047.tdconline.dk/usp/tdc-mail.html?next-template=startmodel

Hvis du vælger følgende: Jeg har problemer med at sende mail og bagefter Nej.
Avatar billede deadmez Nybegynder
06. august 2004 - 10:59 #8
okay.. vidste jeg ikke.. (har tele2 lige for tiden..)

Jeg ved bare at jeg har haft det samme prob... og det var en tastefejl... :S
Avatar billede nillerdrengen Nybegynder
06. august 2004 - 11:06 #9
Det virkede ikke med den tdc guide, så jeg har bare sat den til smtp som deadmez skrev - tak for hjælpen