Avatar billede pb_n Praktikant
06. august 2004 - 00:29 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

fjerne outlook og ie helt og totalt

helt simpelt spørgsmål.
Hvordan fjerner jeg outlook og explorer helt fra min maskine , så det er HELT væk ???
det må ikke være på maskinen bagefter... kan jeg det  ?
Avatar billede jeanette18 Nybegynder
06. august 2004 - 00:34 #1
Outlook express eller outlook 2003?
Avatar billede leif Seniormester
06. august 2004 - 00:54 #2
IE kan du vist ikke fjerne !

Undskyld jeg spørger, men hvorfor må det ikke være der ?

Outlook kan du bare uninstalle. Hvis det er Outlook Express kan du gå ind i Tilføj/fjern Windows komponenter og fjerne den der fra. Der ud over ville jeg også i Angiv programadgang og -standarder fjerne hakket ud for Outlook Express.
Avatar billede pb_n Praktikant
06. august 2004 - 01:00 #3
jeg bruger xp . vil ikke have ie der . og outlook har jeg fjernet i kontrolpanel(tilføj/fjern win......)  men det er der stadig(måske som en del af ie ! men ved det ikke ) . vil bare gerne have det fjernet
Avatar billede redhat9user Nybegynder
06. august 2004 - 01:09 #4
IE kan da bestemt godt fjernes - i den seneste XP version. Jeg prøvede for nylig på min arbejds PC, som sikker er patch'et til nyeste version, at slette min iexplore.exe (eller hvad den nu hedder) hvorefter Bill belærte mig om at der var sket noget frygteligt. Han tilbød at fixe det, dertil svarede jeg nej. Siden hørte jeg ikke fra ham om emnet.

Det virker ikke på alle versioner, så du skla nok installere de seneste service pack's.

Beklager den upræcise forklaring, jeg bruger ikke ofte XP - min pointe er bare at det godt kan lade sig gøre, giv ikke op.
Avatar billede cp1 Nybegynder
06. august 2004 - 01:11 #5
her er en opskrift på hvordan du fjerner Outlook Express http://www.tweakxp.com/tweak2101.aspx
Mht. IE kig her http://www.litepc.com/xplite.html
Avatar billede pb_n Praktikant
06. august 2004 - 01:38 #6
cp1 .. det er et par gode bud , den med outlook skal nok virke.  men xplite ved jeg nu ikke helt. tror jeg samler mig mod til linux :-)  tror nu det er et forsøg værd .
Avatar billede pb_n Praktikant
06. august 2004 - 01:39 #7
cp1 skriv lige svar så jeg kan gi dig point
Avatar billede cp1 Nybegynder
06. august 2004 - 02:07 #8
ok,svar kommer her,held og lykke med Linux ;)
Avatar billede cp1 Nybegynder
06. august 2004 - 02:08 #9
prøver lige igen (klokken er mange Zzzzz...*S*)
Avatar billede redhat9user Nybegynder
06. august 2004 - 07:50 #10
ph_n >> Hvor forfriskende - endelig en, der søger fornyelse i stedet for at frygte det ukendte!

Jeg ville ikke gøre spørgsmålet til en Win/Linux diskussion, men jeg fik da mavekramper, da jeg så at retten til at bestemme over sit operativsystem er noget man skal tilkøbe...

Det første du kommer til at fryde dig over i Linux er at virus bliver dig HELT uvedkommende.

Også en lille advarsel, man skifter ikke på et øjeblik, du bliver nødt til at have både Linux og Windows en tid, og spørgsmålet er om du nogensinde kan skifte helt. Visse programmer findes helt enkelt ikke til Linux, men du vil også opdage at essentielle ting ikke findes til Windows. Jeg bruger efter 1 1/2 år 95% Linux og 5% Windows.

Uden at ville gøre det til en diskussion om hvad der er "bedst" vil jeg love dig at du vil få utroligt meget ud af også at mestre Linux, så hold ud hvis overgangsfasen virker lidt tung.

God fornøjelse.