Avatar billede exp Juniormester
05. august 2004 - 21:44 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Mangler et billede af en appelsin i vand

Hej,

søger et billede i denne stil:
http://firewerx.dk/orange_in_water.jpg

men men men - selve appelsinen skal være mindst 600px i diameter.

Nogen der ligger inde med et sådant?
Avatar billede rosenberg Nybegynder
06. august 2004 - 09:28 #1
Hej,

Hmm det er ikke noget jeg lige ligger inde med men du har vel kigget her http://creative.gettyimages.com/source/classes/FrameSet.aspx?&UQR=ewuzlc&pk=4&source=front&lightboxView=1&txtSearch=orange%20in%20water&chkLicensed=on&chkRoyaltyFree=on&selImageType=7
Når du køber billederne får du dem også i en stor størelse og jeg mener også at du selv kan vælge dpi... hvis du kan få den i 300 dpi tror jeg måske godt det ville være muligt at få appelsinen så stor...

Hvad skal du bruge det til banner, flag ? For hvis det trykkes er der også mulighed for at forstørre den lidt..

/rosenberg
Avatar billede exp Juniormester
06. august 2004 - 10:04 #2
Det skal bruges som en del af et design til en hjemmeside om css, jeg leger lidt med. Ikke til tryk :-)

Men ja - har kigget på gettyimages (det var der jeg fandt ovenfor omtalte billede ;-)
Avatar billede rosenberg Nybegynder
06. august 2004 - 10:07 #3
men du har ikke lyst til at beatle eller hva ? ;)
Avatar billede rosenberg Nybegynder
06. august 2004 - 10:08 #4
600 diameter..... hmm
Avatar billede exp Juniormester
06. august 2004 - 10:14 #5
Ikke hvis jeg kan få det gratis ;-)

Det er bare en privat hjemmeside - skulle jeg sælge den ville det være en hel anden situation :-)
Avatar billede rosenberg Nybegynder
06. august 2004 - 11:29 #6
desværre har ikke nogle og kan heller ikke finde nogle :(

Må du få en dejlig weekend! :0)

/rosenberg
Avatar billede exp Juniormester
06. august 2004 - 11:54 #7
Æv :-(

Men tak for forsøget :-)
Avatar billede rosenberg Nybegynder
06. august 2004 - 14:45 #8
Ved godt det ikke er det du leder efter men det her er et ret fedt (stort) billed
http://www.amgmedia.com/freephotos/orange-1.jpg

og kunne evt mix'es med http://www.astro-w.dk/grafik/vand.jpg

eller du kunne lave en kollage.... eller ik :)

/rosenberg
Avatar billede exp Juniormester
06. august 2004 - 14:57 #9
http://www.amgmedia.com/freephotos/orange-1.jpg kan godt bruges, men vandet er ikke heeeelt det jeg søger :-)

Synes der ser megacool ud, med luftboblerne efter appelsinen, og det er den effekt jeg gerne vil have i en større version :-)
Avatar billede rosenberg Nybegynder
06. august 2004 - 15:02 #10
problemet er at den slags billeder som du søger ikke tags tit uden det er en fotograf der tager billedet.... da det er ret svært... (medmindre det er laver i photoshop ;) ) men derfor skal du nok regne med at du skal betale for et stort billede ;)
Avatar billede znus Nybegynder
06. august 2004 - 23:51 #11
Du skal bruge et glas med vand, en glaskugle og et digitalcamera. prøv dig frem.

ellers er der:
http://www.swededesign.com/gallery/data/media/4/oranges.jpg
http://www.rit.edu/~andpph/exhibit-3.html
Avatar billede mobius6 Juniormester
09. august 2004 - 11:04 #13
hehe, ja jeg tro at <znus> er inde på noget af det rigtige:

- en frisk appelsin.
- et kamera (gerne digitalt)
- en af demdersens spagetti holdere/70cm højt klart glas som man
  får smidt i nakken for en 10'er hos de fleste delikatesse forretninger.
  (husk at fjerne kork proppen)
- 3 liter vand. (ikke for varmt)
- en kraftig lampe som baglys (helst 100w)
- Adobe photoshop, pyntes med div. filtre og justeringsværktøjer.
- lidt eventyr lyst og en smule kreativitet, måske lidt held :)
Avatar billede exp Juniormester
16. december 2005 - 19:07 #14
Rosenberg og znuz >>
Vil i have point?
Avatar billede exp Juniormester
17. februar 2006 - 19:10 #15
Så slipper I da bare c",)