Avatar billede cure-fec Nybegynder
26. februar 2001 - 09:31 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Lexmark Z51 virker ikke i win 2000

Jeg har 2 problemer!

Min Lexmark Z51 kan jeg ikke få til at virke i Windows 2000. Den siger bare:(kommunikations-problemer med printeren)!
Jeg har op til flere gange downloadet drivere til den, men det virker bare ikke!!

Jeg har sat den i netværk med en win98 maskine, og så bliver jeg nødt til at kopiere filerne over på den, og så udskrive fra den af!

Det bringer mig til mit andet problem:
Jeg har delt printeren på \'98-maskinen, men den kan stadig ikke udskrive over netværket. Den siger noget i stil med: den angivne fil findes ..!
Hvad kan jeg gøre?

Med Venlig Hilsen
Kim Korgaard
cure@fatalerror.dk

Fatal Error Organizer
http://fatalerror.dk
Avatar billede NanoQ Nybegynder
26. februar 2001 - 09:38 #1
Jeg har selv haft en del problemer med min Z51\'er. Problemet blev løst ved at koble printeren til pc\'en med almindeligt parallelt kabel, istedet for USB.

NanoQ
Avatar billede makse Nybegynder
26. februar 2001 - 09:55 #2
Avatar billede cure-fec Nybegynder
26. februar 2001 - 10:59 #3
Jamen den sidder i parallel-stikket!! Og ved USB opfører den sig som på den side du henviste til!!
Avatar billede NanoQ Nybegynder
26. februar 2001 - 12:34 #4
Og du har ikke USB stikket i samtidig med? - for så går det helt sikkert galt...
Avatar billede deadlock Nybegynder
26. februar 2001 - 16:37 #5
hey there

Jeg kører selv med win2k, og Z51 og den kører perfekt du skal bare huske at følge den vejledning der følger med når du DL de nyeste drivers og firmware for ellers virker den ikke, og at opgradere sit firmware er meget vigtigt.

til den nyeste driver : ftp://ftp.lexmark-europe.com/drivers/Printer/International_English/W2KZ51E.exe

til nyeste firmware : ftp://ftp.lexmark-europe.com/drivers/Printer/International_English/Z51firm.exe

håber det kan bruges ellers bare sig til.

Over and out

Deadlock
Avatar billede helgj60 Nybegynder
28. februar 2001 - 15:30 #6
Jeg bruger Z51 sammen med Win98. Det kører uden problemer HVIS jeg venter med at tænde printeren til Win98 er indlæst.
Avatar billede cure-fec Nybegynder
01. marts 2001 - 08:04 #7
nu er der jo bare lige det, at det her forum handler om windows 2000 problemer!!

Men ellers tak for hjælpen.

//CuRe
Avatar billede henrikbay Nybegynder
07. marts 2001 - 14:26 #8
Jeg har også i perioder succes med z51, parallelkabel og w2000. Se indlæg fra deadlock

MEN jeg ville utrolig gerne have den sat på USB-porten. Har nogen haft held med det ?

vh
Henrik Bay