Avatar billede svksvk Nybegynder
05. august 2004 - 21:18 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Fjerne _ALLE_ data fra harddisk

Jeg har fået nogle brugte pc'ere fra en virksomhed. Jeg skal have tømt disse pc'ere for data, så det ikke kan genskabes. Jeg regner ikke med at fdisk + format er nok. Er blevet anbefalet dette program:

http://dban.sourceforge.net/

Eller evt. bruge det software man kan hente til harddisken, og så lave en 0-write eller hvad det nu hedder.
Avatar billede Slettet bruger
05. august 2004 - 21:21 #1
Eller hent KillDisk, og lav en low-level formatering:
http://www.killdisk.com/
Avatar billede Slettet bruger
05. august 2004 - 21:22 #2
Active@ KillDisk - Hard Drive Eraser is powerful and compact DOS software that allows you to destroy all data on hard and floppy drives completely, excluding any possibility of future recovery of deleted files and folders. It's a hard drive and partition eraser utility.

If you use FDISK, FORMAT utilities, or DELETE standard operating system command for data removal, there is always a chance to recover deleted data (using undelete file or some data recovery software) and use against the owner's will. We highly recommend you to run this FREE utility for the hard and floppy drives you want to dispose of, recycle, re-use, sell or donate to somebody.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
05. august 2004 - 21:23 #3
Her er diverse værktøjer som kan det du ønsker:
http://www.freedownloadscenter.com/Utilities/File_Cleanup_Utilities/free/popular1.html
Jeg har dog aldrig selv prøvet det så jeg kan ikke fortælle nogle erfaringer.
Avatar billede webmasterdk Praktikant
05. august 2004 - 21:24 #4
Ellers kan du prøve med dette program: http://www.killdisk.com/downloadfree.htm
Virker ganske udmærket...
Avatar billede webmasterdk Praktikant
05. august 2004 - 21:24 #5
damn... for langsom :)
Avatar billede svksvk Nybegynder
05. august 2004 - 21:27 #6
phatlasse. Du vinder. Det gik sgu pænt stærkt. :) Smider du et svar, så du kan modtage points?
Avatar billede Slettet bruger
05. august 2004 - 21:32 #7
svar :-)