Hej har fået Windows 2000 og en ny printer. En HP Lasetjet 1010. Ofte når jeg starter op kommer der en meddelelse om at "spoolsv.exe" har genereret fejl og skal genstartes. Når jeg prøver at installere min printer ved at dobbeltklikke på "tilføj printer" skrev den at "udskriftsundersystemet mangler ressourcer". Det gør den ikke længere, men når jeg kommer gennem guiden installér printer siger den "printeren er ikke installeret".
Jeg har været inde på Microsofts hjemmeside hvor den har bedt mig gå ind i slette diverse ting i registreringseditoren. Men intet har hjulpet. Og, ja, jeg har genstartet computeren flere gange, og sikret mig at registreringseditoren har gemt mine ændringer.
Nu ville den så godt genstarte alligevel. Og jeg har tillige prøvet at genstarte for at installere printeren igen. Samme resultat: "Printeren blev ikke installeret"
Når du har sådanne problemer, er det som oftest driveren den er gal med.
Du skal fjerne alle rester fra tidligere installationer.
Det nemmeste er, hvis du kan få spooler serivcen til at køre. Skriv evt. "Net start spooler" fra en kommandoprompt for at starte den.
Hvis du får den startet, vil du i start->Settings->Printers&Faxes kunne fange File menuen, og vælge "Server Properties". Her er et faneblad der hedder "Drivers". Slet alle drivere der er her.
Genstart computeren, og tjek at spooler servicen starter rigtigt op.
Starter den ikke rigtigt op, eller kan du ikke starte spooleren, og dermed slette driverne, så skriv lige - så finder vi lige en "manuel" opskrift - men der er god chance for at det først bliver mandag, da jeg tager på forlænget weekend.
Du skal prøve at disable driversigning: system egenskaber - hardware - driversigning: vælg "Ignore, install all files" Og så installere driveren igen , hvor du har valgt den til win2000pro selvfølgelig.
OK. Begge dele er prøvet og gør ingen forskel. Der er ingen drivere at slette og spooleren kører som den skal. Svaret i kommandoprompten er at den kører. Men men - jeg har siden hørt at maskinen burde kunne finde printeren selv. Og jeg har hidtil angivet porten (USB001). Kan det være fordi den ikke accepterer at printeren er i en USB-port? Jeg har også prøvet den anden USB-port med samme resultat.
Afinstaller alt printersoftware du kan afinstallere...
Gå i regedit, søg på "LaserJet" og slet alle de nøgler du støder på.
Slet alle printerdriverfilerne - de ligger i C:\WINDOWS\system32\spool\drivers\w32x86
Slet alle filerne, incl. underbibliotek(er).
Genstart computeren.
Du er nu på en helt ren installation, hvad drivere angår. Nu kan du forsøge at installere den forfra.
Synes godt om
Ny brugerNybegynder
Din løsning...
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.