Avatar billede wofd Nybegynder
05. august 2004 - 18:37 Der er 4 kommentarer

sata+ata

Har lige købt en SATA harddisk, og ville egentligt gerne clone min gamle IDE harddisk over på den nye, men har problemer med at få begge harddiske til at fungere samtidig.

Er det muligt at køre med både ATA og SATA på samme system? B

Begge harddiske bliver fundet, men alt efter om jeg vælger SATA only, eller en anden option i BIOS, kan jeg kun få adgang til det ene drev af gangen.

Dette er hvad der ske når jeg stiller på OnChip Serial Ata i BIOS

Auto, Combined, Enhanced:
Begge harddiske vises, men kun min gamle ATA disk virker

SATA only
Kun min nye SATA hd vises, men den virker.

Jeg ved ikke så meget om porte og jumpers så det kan sagtens være at jeg gør noget forkert.

Min gamle ATA hd er sat til primary, min nye SATA hd er jumperfri
Avatar billede ricky Nybegynder
05. august 2004 - 19:06 #1
hmm.. da det jo er 2 forskellige controllere - burde de kunne virke samtidigt.
Avatar billede wofd Nybegynder
05. august 2004 - 19:07 #2
ja men hvordan ?
Avatar billede ricky Nybegynder
05. august 2004 - 21:37 #3
ja det jo lige det - hvilket MB snakker vi om ? og er det opdateret med nyeste BIOS ?
Avatar billede dragonknight Juniormester
05. august 2004 - 21:52 #4
DEr findes visse bundkort, som ikke altid kan køre SATA og IDE samtidig.
For at kunne køre dem samtidig, kræves, at du har XP eller WIN2000, og at der i BIOS er mulighed for at køre enhances mode.

Din manual til dit bundkort vil beskrive hvordan du fikser det.

Alternativt, kunne du som ricky skriver fortælle os hvilket bundkort du har, og vi vil være nærmere en løsning. ! !