Avatar billede dauer Nybegynder
05. august 2004 - 17:19 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Spil til linux

Hejsa
Jeg har længe haft lyst til at prøve linux og her i sommerferien fik jeg mig endelig taget sammen til det. Jeg har herefter været i gang med at finde ud af udvalget af spil til linux, men er på det punkt blevet lidt forvirret. Jeg har hørt at Unreal Tournament, UT2003, Return to castle wolfenstein, soldier of fortune og flere andre skulle findes i linuxversioner, men hvor kan man købe dem henne? Ligger installationsfilerne på windowsversionerne eller hva'? Jeg er også støt på firmaet Loki, og de henviser til at man kan købe deres produkter på linuxpusher.dk og lunuxspil.dk, men der kan man ikke købe nogle af de spil Loki har.

PS. Jeg ved godt at man kan bruge Wine til at køre spil, men jeg er kun interesseret i native spil til linux.
Avatar billede soreno Praktikant
05. august 2004 - 17:26 #1
Ang rtcw:
http://rtcw.filefront.com/sort.files?game=RTCW&cat=471&ref=450

Jeg har haft det til at køre ved at benytte ovenstående (det er godt nok ca. 1½ år siden, men..).

Det nye Doom3 skulle vist også blive linux native - følg med på relevant side for doom3.

Loki gik vist nok konkurs, det er nok derfor du ikke kan købe deres udgivelser mere.

Der er vist nok også native support til neverwinter nights.
Avatar billede lassebm Nybegynder
05. august 2004 - 21:20 #2
ang. UT2003, så skal du starte med CD nr 3 !

Der ligger en installations fil til linux !

RTCW ved jeg ikke, men RTCW - Enemy Territory findes også i en linux version, og kan vist hentes gratis på nettet et sted...
Avatar billede dauer Nybegynder
05. august 2004 - 23:46 #3
Jeg har søgt lidt mere på nettet og fundet denne side, hvor der sælges flere gode spil:
www.tuxgames.com
Man kan også få Medal of honor ! sejt!
Avatar billede dauer Nybegynder
16. august 2004 - 20:39 #4
Soreno >> jeg lukker spørgsmålet nu så hvis du vil ha' point så plant lige et svar :)
Avatar billede soreno Praktikant
17. august 2004 - 10:09 #5
Planter..