Avatar billede jeppem Nybegynder
05. august 2004 - 16:30 Der er 2 kommentarer

mp3-afspiller og (god) voice recording?

Hej
Jeg er på udkig efter en MP3 afspiller med voice recording - det har de felste efterhånden, men hvad er forskellen?

Jeg vil gerne kunne optage en så god lyd som muligt.
Er der nogle der har links hvor jeg kan læse mere, eller er alle MP3 afspillere ens på dette punkt?

mvh
Avatar billede zhristian Nybegynder
06. august 2004 - 19:42 #1
*Jeg* tror ikke der er den store forskel i kvaliteten på voice recording når du kommer op i MP3 afspilleren til => 1000kr.

Hvis du skal bruge en god MP3-afspiller, kan jeg stærkt anbefale en Creative Rhomba, til ca. 1500 kr., som har følgende fordele:

- 256MB
- Voice Recording
- Radio
- Understøtter en del formater (MP3, WAV, OGG osv)
- Kan altid holdes opdateret med den nyeste firmware
- Indbygget genopladeligt batteri, som holder i *MANGE* dage!

Ellers, kan du jo kigge på en Apple Ipod (Se hos www.dvdpriser.dk)
Avatar billede jeppem Nybegynder
07. august 2004 - 13:20 #2
Zhristian.
Ja, forestiller mig heller ikke der er den store forskel mht. voice recording.
Jeg har dog oplevet en player der optog sin egen lyd (!) klik-klik-klik.
Og så er der jo spørgsmålet om hvor langt mikrofonen i recorderen rækker... hvor mange nuancer man får mm.
Grunden til at jeg gerne vil have en MP3 er at det jo er en nifty lile sag der er let at have med. Alternativet er noget grimt noget med en mikrofon man skal går rundt emd i hånden, og det bliver selvskrevet lidt emre omstændigt.
Det var forresten det forslag jeg fik i Fona... det giver selvfølgelig bedre lyd, meeen...