Avatar billede danmark Nybegynder
26. februar 2001 - 05:43 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

linux / unix

Jeg kunne gost tænke mig at høre om det er noget stort problem at skifte windons98 ud med linux eller unix? og om sådan en spade som mig kan finde ud af det!! og kan en linux computer arbejde sammen med en windons computer over netværk og deslige?

og til sidt hvor kan eg download linux og unix?
Avatar billede cc2000 Nybegynder
26. februar 2001 - 08:02 #1
Jeg vil forslå dig at tage ned i en blad-forhandler som f.eks Bog & Idé hvor du kan købe linux hvis du ikke har specielt meget forstand på det. Da der så hører en manual med til det. Det koster omkring 40kr mener jeg.

Og ja linux og windows kan godt arbejde sammen hvis du installerer linux/windows Connectivity :)

http://linuxberg.tele.net/distribution.html <--- der kan du downloade forskellige versioner af linux. Men der findes mange forskellige og hvilken der er bedst at starte med ved jeg egentlig ikke.
Avatar billede nazaq Nybegynder
26. februar 2001 - 08:38 #2
Det kommer helt an på hvad du har tænkt dig at bruge Linux til. Jeg har arbejdet lidt med Redhat Linux. Den er rimelig til at gå til når man taler om Redhat 7.0 og den kan hentes hos http://www.redhat.com.
En meget god ide er at gå ind til http://www.sslug.dk og hente deres MEGET gode bog, Linux friheden til at vælge, den er på dansk og forklare meget grundigt hvordan man installere Redhat og andre distros og hvad de kan. Det kan BESTEMT anbefales at hente bogen og så læse den INDEN du går igang med at installere.

OBS!! Der er mange (mig selv indberegnet *øv*) som kommer galt afsted første gang de installere Linux på en maskine som også skal køre windows, det resultere nemlig tit i at windows går tabt så husk lige at tage en backup inden du går igang hvis du har windows på den maskine du vil installere på :-)

/Nazaq

Linux fungere fint sammen med windows maskiner i et netværk. Programmet hertil hedder SAMBA og det bliver forklaret godt i sslug\'s bog hvor
Avatar billede danmark Nybegynder
27. februar 2001 - 13:23 #3
i fik begge 15 point fordi det var det bedste
Avatar billede nazaq Nybegynder
27. februar 2001 - 14:53 #4
Tak :-)