Avatar billede hebo Nybegynder
05. august 2004 - 10:18 Der er 13 kommentarer og
2 løsninger

Åbne en word template til brevfletning og fylde data i

Kan man åbne en allerede oprettet template til brevfletning og fylde data i fra delphi.
Jeg kan ikke bruge eksemplet fra microsoft om hvordan man automatiserer denne process , da deres eksempel ikke virker hos mig, samt at dokumentet ikke skal genereres fra delphi.

Problemstillingen er at vi sender en masse breve ud til en masse kunder. Disse kunder står i databaser men det er kun nogle af brugerene der som regel skal have et brev.
Jeg vil så have det sådan at brevene laves i word gjort kalr til brevfletning, og når så vores brugere skal sende er eller andet brev ud til feks 50 af disse kunder skal de helst bare trykke på en knap når de har valgt kunderne og hvilket brev der skal sendes, og tadaaaa åbnes et worddokument flettet til disse 50 kunder.
Avatar billede spine Nybegynder
05. august 2004 - 10:19 #1
det ville sgu være smart...jeg kigger med :) hvis nogle kan en løsning.
Avatar billede borrisholt Novice
05. august 2004 - 11:40 #2
hebo>> Det kan man godt. Men det er ikke så let. Men det er altså noget man betaler for. Hvis du aligevel skal bruge der kommercielt er det vel heller ikke et problem ? skriv til bage hvis du skal have et bud på en løsning af opgaven. Jeg kan nemlig godt binde et DataSet sammen Word inde fra Delphi ;)

Men løsningen er ikke til salg for point !

Jens B
Avatar billede coladrenge Nybegynder
06. august 2004 - 13:35 #3
Hej

Hvis du vil lave noget som ikke er afhængig af Word eller andet så prøv at kigge på WpTools. Jeg har noget kode til at ligge som vi bruger i et system som brevfletter og sender breve til flere tusinde personer.

Udskrivningen sker gennem en guide hvor man vælger hvilken personer og hvilken brevskabelon som der skal udskrives. Kan desuden gemme i PDF og sende som email.

Du må gerne se koden som gør det eller jeg kan lave en løsning til jer i bytte for et mindre beløb
Avatar billede borrisholt Novice
09. august 2004 - 12:25 #4
hebo>> Sover du ?

Jens B
Avatar billede hebo Nybegynder
09. august 2004 - 15:23 #5
nej jeg tænker, venter og håber at der kommer flere svar :-)
Avatar billede borrisholt Novice
09. august 2004 - 15:36 #6
Jeg tror ikke du skal regne med at få en gratis løsning. Det er en af den slags ting som ikke alle og enhver kan lave og derfor, dem der kan vil have penge for det.

Som sagt jeg har kode på lager som er GENNEM testet, det har kørt i produktion på over 150 instalationer i godt 1 år. Det kan vi godt finde ne god pris på.

Jens B
Avatar billede hebo Nybegynder
09. august 2004 - 16:38 #7
jeg må se hvad økonomichecfen siger
Avatar billede borrisholt Novice
11. august 2004 - 11:29 #8
hebo>> Fik du spurgt økonomichecfen ?

jens B
Avatar billede hebo Nybegynder
11. august 2004 - 11:33 #9
blabla
Avatar billede borrisholt Novice
11. august 2004 - 11:58 #10
hebo>>
1)
Det er yderst almindeligt at applikationer der skal bruges kommercielt, kræver at man betaler for dem.
2)
Vi er nogle der forsøger at leve af at lave software, og der af følgende vil have penge for det mere specielle ting, som ikke alle kan lave.
3)
Selvom du skulle være uenig i punkt 1 og eller 2, fritager det dig ikke fra at svare pænt.

jens B
Avatar billede borrisholt Novice
11. august 2004 - 11:59 #11
I øvrigt må man kun oprette samme spørgsmål en gang.
http://www.eksperten.dk/spm/526516

Jens B
Avatar billede hebo Nybegynder
11. august 2004 - 12:05 #12
ok..så skal jeg nok lade være med at oprette det igen, selvom det havde jeg nu heller ikke tænkt mig.
Og jeg havde regnet med at der fandtes moduler eller eksempler til denne form for procedure da der må være mange der kan burge den.
Avatar billede borrisholt Novice
11. august 2004 - 12:21 #13
bestemt .. Folk plejer blot at betale for det.
Avatar billede coladrenge Nybegynder
14. august 2004 - 21:12 #14
Hej

Hvis det har interesse må du godt se den kode som vi har udviklet i forbindelse med WPTools, hvis det har nogen int. send en mail til info@nc-software.dk
Avatar billede hebo Nybegynder
16. januar 2006 - 09:36 #15
ok den er vist ved at være lidt gammel den her