Avatar billede frkolsen Nybegynder
05. august 2004 - 08:51 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

XP kan ikke genkende .jpeg-filer

Har nogle XPpro-klienter under en w2k3 domæneserver. Brugerne må altid fortælle maskinen hvordan den skal håndtere .jpeg'er. Administrator har derimod ingen problemer. Og ja, der er hakket af i "maskinen skal altid åbne med dette program".
Er det brugerprofilerne på serveren der skal rettes, oder...?
Avatar billede spine Nybegynder
05. august 2004 - 09:32 #1
gælder det både når de åbner dem fra explorer og fra mail ??

har de photo editor fra officeXP inst. eller bruges i windows billed og fax viewer ?
Avatar billede frkolsen Nybegynder
05. august 2004 - 09:37 #2
Det gælder når de skal åbnes fra disk. De skulle gerne åbnes med win's billed og fax-fremviser. Der er off.2000 og Paint Shop installeret.
Avatar billede spine Nybegynder
05. august 2004 - 09:42 #3
kunne det hænge sammen med deres lokale rettigheder at den ikke husker indstillingen ? er der nogen konsekvens i hvilke klienter det er som ikke virker ?? er de oprettet som power useres lokalt ? har de noget specielt installeret ?
Avatar billede frkolsen Nybegynder
05. august 2004 - 09:46 #4
Det hænger antagelig bl.a. sammen med begrænsede rettigheder - i al fald at den ikke han huske hvilket progr. den skal åbne med.
Det er bare også mærkeligt at mask. ikke genkender .jpg-er. Ingen probl. m. andre billedformater.
Avatar billede spine Nybegynder
05. august 2004 - 09:48 #5
du kunne jo prøve at give rettigheder til en af brugerne og se om det afhjælper problemet... det skal formentlig gives i en kort periode til maskinen har "fattet" indstillingen....
Avatar billede frkolsen Nybegynder
05. august 2004 - 09:53 #6
Nej, det går ikke. En lille håndfuld af mine brugere bruges af rigtig mange personer.
Så det ville være bedst om admin kunne kopiere sin indstilling til brugerne.
Avatar billede citrixkonsulenten Nybegynder
05. august 2004 - 10:12 #7
Her bruger fuld kontrol eller change rettigheder i HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Shared Tools\Graphics Filters ?
Avatar billede frkolsen Nybegynder
05. august 2004 - 10:59 #8
Regbase siger:

Graphics Filters\Export\JPEG:

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Shared Tools\Graphics Filters\Export\JPEG]
"Path"="C:\\PROGRA~1\\FLLESF~1\\MICROS~1\\Grphflt\\JPEGIM32.FLT"
"Name"="JPEG File Interchange Format"
"Extensions"="jpg"

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Shared Tools\Graphics Filters\Export\JPEG\Options]
"ShowProgressDialog"="Yes"
"Quality"="0x0000004b"

Graphics Filters\Import\JPEG:

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Shared Tools\Graphics Filters\Import\JPEG]
"Path"="C:\\PROGRA~1\\FLLESF~1\\MICROS~1\\Grphflt\\JPEGIM32.FLT"
"Name"="JPEG File Interchange Format"
"Extensions"="jpg"
"ExtensionsEx"="jpg jpe jpeg jfif"

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Shared Tools\Graphics Filters\Import\JPEG\Options]
"ShowProgressDialog"="Yes"
Avatar billede citrixkonsulenten Nybegynder
05. august 2004 - 14:31 #9
Har du ændret rettigheder med policy eller regedt32 f.eks domain users med change rettighed?
Avatar billede frkolsen Nybegynder
06. august 2004 - 13:38 #10
Nu har jeg kigget lidt mere på det og det lykkedes mig at få dem til som default at bruge Billed- og faxfremviseren til jpg'er. Og det går godt nok så længe man holder sig til det. PhotoEditor derimod kan ikke "finde eller åbne filnavn.jpg", som den siger nu. Den kan også finde på at sige: "Oplysninger om filformat kan ikke findes i registreringsdatabasen." Så nu er det måske et Office-problem.

Det er ikke et nyt problem som skyldes ændrede rettigheder, og godt nok er brugernes rettigheder ret begrænsede, men de må da gerne lagre og se og ændre de billeder de tager.

Mht. "fuld kontrol eller change rettigheder i HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Shared Tools\Graphics Filters "  så indeholder ...\Graphics Filters kun de to ovenfor beskrevne mapper med Import og Export af (bl.a.) jpg'er.
Avatar billede frkolsen Nybegynder
03. maj 2005 - 23:17 #11
lukker