Avatar billede fixide Nybegynder
05. august 2004 - 02:38 Der er 27 kommentarer og
1 løsning

web team søges

Udviklings/web -team søges !
Projektleder, programmør, webdesigner, skribent/journalist.

Jeg ønsker at starte en "Fixide / Gør-det-selv" portal.
Jeg har mere end 20 års erfaring fra branchen. Arbejder i et byggevarehus, hvor jeg dagligt har kontakt til leverandører samt "gør-det-selv folket".

Jeg har dagligt kontakt til div. leverandører og har igennem mange år fulgt udviklingen på nærmeste hold. Mit kendskab til leverandøerne samt min goodwill hos disse vil kunne bruges (ikke misbruges) på en positv måde når der skal hentes annoncører, vareprøver, sponsorgaver osv.

Jeg har dagligt kontakt til "gør-det-selv folket". Jeg kender deres projekter, udfordringer og problemer samt mulige løsninger. Dette kan udnyttes til at få lavet én portal der behandler aktuelle emner.

Jeg har er stort netværk af personer der på mange områder kan bidrage med faglig viden på gør-det-selv området. Alle jeg har "luftet" ideén for er meget positive og har givet positive svar -De vil gerne bidrage med deres viden.

Der findes mange sådanne websites, vil nogen nok sige !
Ja, det er sandt. Jeg har været på de fleste nationale og internationale.
Fælles for de fleste nationale er at de ikke går i dybden, De er overfladiske !
Dette gælder naturligvis ikke alle, nogle steder kan man finde projekter/projektbeskrivels der virkelig går i dybden. Men så er det ét, tre eller ni projekter og så er det slut.
Fixide / Gør-det-selv portalen skal være bred og dyb.

Nå. det er ikke meningen at jeg skal leverer en afhandling. Jeg har nu fortalt lidt om, hvad jeg kan bidrage med !

Hvis der er nogen der vil bidrage til at starte fixide.dk modtager jeg gerne en e-mail med beskrivelse af interesseområder !

e-mail : fixide@fixide.dk
Avatar billede 7th Praktikant
05. august 2004 - 02:47 #1
Kan du ikke fortælle en smule mere om din tanke med Gør-det-selv portalen :) Er det hjælp-til-hjælp, artikelbaseret, eller noget helt trejde?
Avatar billede krogsager Nybegynder
05. august 2004 - 02:54 #2
er lige med på en lytter :)
Avatar billede fixide Nybegynder
05. august 2004 - 02:56 #3
Mine tanker er at der skal være det hele.
Men der er nok nogle web-folk der kan fortælle om nogle begrænsninger !!!
Avatar billede triple-x Nybegynder
05. august 2004 - 07:04 #4
fixide - du er velkommen til at kontakte os for at hører nærmere om design og programmering. salg@pezzo.dk og beskriv din ide.
Avatar billede keysersoze Guru
05. august 2004 - 08:59 #5
hvad er der i det for dig - og hvad er der i det for os?

Altså, skal man betale for at bruge siden - eller er alt gratis og hvis hvorfra er der så en indtjening hvis der skal være nogen?

Og omvendt for os - er man med for at håbe på en indtjening, er der afregning pr. udført stykke arbejde eller hvordan og hvorledes?
Avatar billede punnishment Nybegynder
05. august 2004 - 11:27 #6
hvor stort skal udviklings teamet være, udbetales der løn eller er det i form af % ?
Avatar billede fixide Nybegynder
05. august 2004 - 11:47 #7
For at give en "fix ide" til, hvad det er jeg gerne vil, har jeg samlet lidt forskellige links på tilsvarrende websites !

http://www.goerdetselv.dk
http://www.husetoghaven.dk
http://www.idenyt.dk
http://www.byggeri.dk
http://www.byggepladsen.com
http://www.lav-det-selv.dk

Hvis "web teamet" tager funktioner + andet fra disse websites. Udvælger de bedste ting og laver fixide.dk ud fra dette så er jeg temmelig sikker på at det vil blive et godt fundament til konceptet.
Avatar billede fixide Nybegynder
05. august 2004 - 12:03 #8
Keysersoze >

<<Altså, skal man betale for at bruge siden - eller er alt gratis og hvis hvorfra er der så en indtjening hvis der skal være nogen?>>
Jeg forestiller mig at sitet skal være reklame financeret -leverandører betaler for annoncering.
Hvis/når der er opbygget et godt website må vi teste om brugerne mener at det er så godt at de vil betale.

<<Og omvendt for os - er man med for at håbe på en indtjening, er der afregning pr. udført stykke arbejde eller hvordan og hvorledes?>>
Jeg er mest indstillet på at alle skal afregnes for det arbejde der udføres. Men jeg er åben for ideer til, hvordan den enkle vil samarbejde.

Punnishment >

<<hvor stort skal udviklings teamet være, udbetales der løn eller er det i form af % ?>>
Jeg ved ikke helt, hvormange personer der skal bruges til at opbygge websitet ! Jeg håber at der er nogle webfolk eks. en projektleder der har erfaring omkring dette !
Jeg er mest indstillet på at alle skal afregnes for det arbejde der udføres. Men jeg er åben for ideer til, hvordan den enkle vil samarbejde.
Avatar billede mranders Nybegynder
05. august 2004 - 12:29 #9
jeg er asp programmør vil også lige med på en lytter
Avatar billede giang Nybegynder
05. august 2004 - 13:04 #10
Vi driver portalen HEPHEY (www.hephey.dk) og har længe tænkt på at lave en "Gør-det-selv sektion".

Måske kunne vi finde ud af noget.

Vi har allerede et design, så det behøves der ikke bruges tid på at udvikle. Det er kun de enkelte funktioner der skal udvikles.

Derudover har vi allerede mange brugere, som vi kan markedsføre gør-det-selv sektionen overfor. Dermed vil denne sektion også hurtigt kunne få en masse brugere, uden nævneværdige udgifter til markedsføring.

Hvis det har interesse, kontakter jeg dig gerne med lidt flere oplysninger og mine tanker om hvordan vi kunne lave et sådant samarbejde.
Avatar billede fixide Nybegynder
05. august 2004 - 19:23 #11
Giang >
Jeg har været på omtalte website ! Jeg er meget interesseert i at hører mere om dine tanker omkring et samarbejde !
skriv gerne mere inf. til mig på fixide@fixide.dk
Avatar billede Slettet bruger
05. august 2004 - 19:40 #12
Giang > en kommentar til din side - den fungerer meget underligt i Mozilla hvor den reloader konstant med forskelligt indhold. Bare lige til info.
Avatar billede kermit Nybegynder
05. august 2004 - 20:08 #13
@Fixide >

Set udefra vil jeg fraråde dig at lade din tjeneste blive en del af en portal. Det du bør gøre (I mine øjne) er at

1.) Samle et dygtigt team (projektleder med kommerciel internet erfaring, 1 internet udvikler og 1 webdesigner).

2.) Få opbygget et website med en god mængde artikler, få nogle redaktører til hjælpe med indholdet. Lad websitet være gratis over en længere periode, oparbejd et "brand". Herefter er det betydeligt nemmere at indføre brugerbetaling, er indholdet godt nok - vil de også betale.

3.) Bliv indholdsleverandør til nogle gode portaler, fx. hephey mm. Det er en nem og mange gange omkostningsfri måde at få dit indhold spredt ud på og få opbygget "et brand" for dit website. Indholdet du giver fri skal selvfølgelig være begrænset på en sådan måde, at det stadigvæk tiltrækker folk til dit website. Det er en win/win situation for både dig og dine partnere. Partnerne får øget trafik, du får branding.

4.) Indarbejd selv indhold fra andre websites på din portal, som er relevante for dine brugere. Det kunne for eksempel være indhold fra byggevarepriser.dk (søgebase med byggevare). Det kræver selvfølgelig en aftale med de forskellige websites, nogen er meget villige til det - andre skal bearbejdes lidt.

5.) Start med at få lavet en demo af dit website, få aftalt sponsorater hos nogen af de store producenter af "gør det selv" produkter. Launch websitet, sponsorater bør kunne dække udgifter mm. til drift det første stykke tid.

Det var bare lige mine 5 cents, skrevet på et par minutter. Håber ikke det er alt for sort.

/Kermit
Avatar billede fixide Nybegynder
05. august 2004 - 21:39 #14
kermit >
Tak for dine "5 cents" -vil du være med til opbygning af "Fixide / Gør-det-selv" portal ?
Skriv en mail til mig fixide@fixide.dk
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
05. august 2004 - 21:53 #15
Jeg skal til at opsætte en skillevæg med gipsplader - Bliver det jeres første artikel, så må i godt skynde jer lidt. hehe ;-)
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
05. august 2004 - 21:54 #16
Sorry ku ikke lade være - Held og lykke.
Avatar billede giang Nybegynder
06. august 2004 - 08:46 #17
spinoza>> Jeg har nu installeret mozilla for at tjekke, og jeg får ingen fejl. Er det på en bestemt underside du får fejl? Får du stadig fejlen?
Avatar billede Slettet bruger
06. august 2004 - 09:12 #18
qiang > Hos mig står den og reloader ca. 2 gange i sekundet, det gælder forside og alle undersider. Mozilla 1.7. Og det er IKKE fordi jeg har sat auto realod i Mozilla til *S*.
Jeg har set nogle få andre sider gøre det samme. Jeg vil tro at du har noget kode som opdaterer siden som den browser ikke forstår? Men jeg vil da ikke udelukke at min Mozilla har en bug, det sker dog kun på ca. 1 af 100 sider, så jeg er mest tilbøjelig til at tro at det er et script den ikke læser rigtigt.
Avatar billede giang Nybegynder
06. august 2004 - 09:23 #19
spinoza>> Det lyder da lidt underligt. Den virker fint hos mig (både i mozilla, explorer og netscape). Jeg vil dog lige bede vores webdesigner om at kigge på det.

Tak fordi du gjorde mig opmærksom på problemet.
Avatar billede fixide Nybegynder
07. august 2004 - 00:07 #20
Her følger en status :
Der er kommet mange henvendelser fra personer med forskellig erfaring !
for at nævne nogle stykker, webdesign, marketing, grafiker, journalist, fotograf.

Der mangler nogen der kan programmering !!!
Hvis der er personer derude, som kan programmering, Vil jeg meget gerne i kontakt med dem !

Der er en person der har anbefalet at vi tager et gratis CMS/script (PHPnuke/xoops/andet) og starter med det.
Er der nogen der kender disse ?
Er der nogen der har en mening om det ? (god/dårlig ide)

Jeg har fået henvendelse fra et par håndværkerer der gerne vil bidrage med faglig viden. Her i blandt én der har mange års erfaring med site/web/internettet.

Der er en der har arbejdet med SEO/SEM siden 1998 som gerne vil hjælpe med markedsføring.
Jeg er ikke helt sikker på, hvad SEO/SEM betyder, men er glad for henvendelsen.

"Giagn" er kommet med et godt forslag til et samarbejde med en eksisterende portal.
Jeg syntes at det lyder som en god ide.

"kermit" er kommet med en "mini projekt beskrivelse" som ikke er helt u-interessant.
Og det lyder som en meget realistisk måde at starte på.

Jeg er meget glad for alle henvendelser og positiv til at vi nok skal få portalen op og kører

Vi lader "strengen/spørgsmålet" være aktivt et par dage endnu.

--------------------------------------
P.S. De der skriver om alt mulig andet (spinoza, nikolajdu, giang etc.) bedes venligst finde et andet sted -debatten her kan meget hurtigt komme ud på et sidespor.
På forhånd tak for jeres forståelse på dette område.
(Venligst ikke kommentér dette ønske)
--------------------------------------
Avatar billede coolstar Nybegynder
07. august 2004 - 16:14 #21
Lyder som et projekt uden den store planlægning og indtjenings ide. Konceptet lyder lovende, men som det er pt. kan jeg ikke se hvorfor man skulle smide adskillige timer i siden.

Kan du komme nærmere ind på konceptet ?
Avatar billede fixide Nybegynder
09. august 2004 - 00:48 #22
Nu lukkes dette spørgsmål !
Der er kommet mange positive henvendelser, hvilket betyder at jeg går i gang med næste del af projektet.

Tak til alle.

Coolstar > skriv til mig på fixide@fixide.dk, hvid du vil have yderligerer inf.

Alle andre jeg ikke endnu har kontakt med :
Skriv til mig på fixide@fixide.dk, hvis deltagelse i projektet ønskes.

Følg udviklingen på www.fixide.dk
Avatar billede fun22 Nybegynder
31. august 2004 - 20:31 #23
har sendt dig en mail.... på fixide@fixide.dk
Avatar billede fun22 Nybegynder
09. september 2004 - 19:47 #24
har sendt dig en mail mere... Hvornår får vi noget info om hvordan det står til??
Avatar billede fixide Nybegynder
08. oktober 2004 - 22:55 #25
Vi er nu nået en mile-pæl. En deadline for, hvornår fixide.dk skal gå on-line er nu sat til 1. nov 2004.

Hvis der er nogen der har lyst til at deltage i dette iværksætter-projekt hører jeg meget gerne fra disse personer.

Som nogen vil bemærke mangler der fortsat en hel del før det bliver en "rigtig portal" med nyttigt indhold - men der arbejdes på sagen.

Skriv til mig på fixide@fixide.dk

Venlig Hilsen
fixide.dk
Avatar billede 123design Nybegynder
08. oktober 2004 - 23:03 #26
Hej det lyder rigtigt spændene, selv kan jeg bidrage med design se eks. mere på www.123design.dk
Avatar billede fixide Nybegynder
08. oktober 2004 - 23:09 #27
123design >> skriv til mig på fixide@fixide.dk
Avatar billede enco Nybegynder
04. december 2004 - 00:07 #28
kan bidrage med film og streaming til sitet www.magicstream.dk