Avatar billede kasperh Nybegynder
25. februar 2001 - 22:10 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

PHP baseret editor

Hejsa!

Det jeg skal bruge er en PHP baseret tekst/html editor.For brugeren skal den ligne lidt en alm. teksteditor.

Det der skal være mulighed for er at ændre skriftstørrelse, vælge fed,kursiv og italic, og vælge alignment. Dette skal selvfølgelig foregå via nogle knapper så enhver kan redigere i teksten.

Når man trykker gem, skal den så gemme det som en html fil.

Jeg skal bare have mulighed for at låse den til kun én fil af gangen.

Er der nogen der ved hvor jeg kan finde sådan en?
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
25. februar 2001 - 23:27 #1
lytter med
Avatar billede lauer Nybegynder
25. februar 2001 - 23:47 #2
det samme her
Avatar billede webmasterdk Praktikant
26. februar 2001 - 00:03 #3
ditto
Avatar billede lojmann Nybegynder
26. februar 2001 - 08:34 #4
Avatar billede kasperh Nybegynder
26. februar 2001 - 08:51 #5
PHPEd er en win32 baseret editor. Det jeg søger er en editor skrevet i PHP til at redigere htmlfiler som var de tekstfiler. Jeg har set det til ASP, men ikke til PHP.
Avatar billede lojmann Nybegynder
26. februar 2001 - 09:07 #6
Avatar billede krn Nybegynder
26. februar 2001 - 11:44 #7
Tjaaa...Jeg bruger Stones WebWriter,
Det er ikke 100% PHP minded, men mangler d et eller andet tegn viser den det!

Hent det gratis på
http://www.webwriter.dk !
Avatar billede f2 Nybegynder
26. februar 2001 - 11:46 #8
Jeg bruger EditPlus
den kan både HTML, PHP og meget mere..
http://www.editplus.com/
Avatar billede lojmann Nybegynder
26. februar 2001 - 11:51 #9
krn & f2 -> Det skulle være et PHP script, og ikke et program... Jeg lavede samme fejl :)
Avatar billede kasperh Nybegynder
26. februar 2001 - 11:56 #10
lojmann: phpCMS er meget mere end det jeg skal bruge :D phpCMS er til at administrere et helt site. Jeg skal bare have mulighed for at redigere i noget tekst med skriftstørrelse, fed skrift osv. og så gemme det som html.
krn og f2: i misforstod det vist..
Avatar billede lojmann Nybegynder
26. februar 2001 - 11:59 #11
Kan du ikke bruge det alligevelle? Du behøver jeg ikke bruge alle funktionerne? Men bare dem du mener du har behov for? Evt. rette i koden, sådan at de bare ikke er der?
Avatar billede kasperh Nybegynder
27. februar 2001 - 16:15 #12
nope. det mangler nogle af funktionerne..
Avatar billede simony Nybegynder
01. marts 2001 - 01:03 #13
Spørgsmålet hører i virkeligheden ikke så meget hjemme i denne kategori, idet en sådan editor vil være meget afhængig af klienten. Dette gælder især, hvis du ønsker en WYSIWYG editor.

Jeg har kigget rundt omkring, og har bla. fundet følgende:

ActiveX (commerciel):
http://www.cfdev.com/activedit2/demo/

java script:
http://www.cris.com/~raydaly/hjdemo.shtml
http://www.javafile.com/websitetool/htmleditor.php?cat=Website+Tools

Internet Explorer specifik:
http://www.insidedhtml.com/tips/contents/ts12/page1.asp
http://msdn.microsoft.com/workshop/browser/editing/mshtmleditor.asp

Der skulle være noget, at gå i gang med :-)
Avatar billede kasperh Nybegynder
10. marts 2001 - 23:25 #14
simony: de ting der er jo decideret html redigerings værktøjer. det jeg skal bruge skal ikke være en html editor udadtil. der skal det ligne en alm. teksteditor med mulighed for bold,italic,underline,skriftstørrelse og lign.
Avatar billede simony Nybegynder
11. marts 2001 - 22:22 #15
Du siger, at det skal ligne en tekst-editor udadtil. Mener du hermed, at det skal være noget i stil med WordPad bare via din Browser?

Hvis det er rigtigt, har du brug for et værktøj, der arbejder med WYSIWYG på klientsiden, og så skal du have fat i programmer, der ligner dem, som jeg har linket til.

Du siger, at du tidligere har set et system til ASP. Har du et link? Hvis der findes noget, der fungerer til ASP, burde det være relativt nemt at konvertere det til PHP.
Avatar billede emelik.com Nybegynder
01. maj 2001 - 13:22 #16
Det du søger er vidst mere et Javascript end et PHPscript, som du sikker ved skal PHP jo reloade hele tiden, så kan ikke se fordelen i at bruge det hvor imod java-script ikke reloader siden!

-Mathis
Avatar billede kasperh Nybegynder
31. maj 2001 - 22:00 #17
Jeg dropper det. :(