Avatar billede beorn Nybegynder
04. august 2004 - 15:56 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

logon script

hejsa

jeg sidder og skal fikse et logon script som skal gøre følgende

- oprette forbindelse til et fælles drev, det er gjort via

if exist \\filsrv1\faelles goto ok

Net use f: \\filsrv1\faelles

:ok

oprette forbindelse til en printer, her bruger jeg også Net use og if exist

så kommer det svære.. jeg vil gerne have det så den automatisk konfigurede outlook til at tilslutte til brugerens outlook konto på exchange serveren. kan det lade sig gøre eller skal det gøres et andet sted. og det skal selvfølgelig også kun gøres hvis outlook ikke allerede er sat op.
Avatar billede citrixkonsulenten Nybegynder
04. august 2004 - 16:06 #1
så skal bruge profgen til automatisk oprette nye outlook profiler, på at tjecke MS - lav dit script det er nemmere -:)
Avatar billede beorn Nybegynder
04. august 2004 - 16:08 #2
jo, men nu vil brugerne jo gerne kunne sætte sig ved en hvilken som helst maskine og tjekke mails, men så er profgen vejen frem siger du?
Avatar billede beorn Nybegynder
04. august 2004 - 16:47 #3
kan jeg ikke sætte en outlook profile fil op (*.prf) med %user% %password% og så i scriptet få dem til at smide denne fil ind hvis der ikke findes en default brugerprofil i forvejen?
Avatar billede citrixkonsulenten Nybegynder
04. august 2004 - 17:54 #4
Hvis du sender en email til cd@sbc-cons.dk, så kan jeg sende sende dig et eksempel
Har lavet det for ikke længe siden -:)

/Christian
Avatar billede webcon Nybegynder
05. august 2004 - 00:03 #5
I må meget undskylde, men det er da helt ved siden af.....

Når du nu har en exchange server og formentlig kører AD, så skal du naturligvis oprette en mailkonto for hver bruger.

På klienten opsætter du outlook til at køre mod exchange server, istedet for ex. pop3, med angivelse af servernavn. Nu kan outlook åbnes for den pågældende bruger og det er uanset hvilken bruger som logger på, så vil det bare virke.
Avatar billede beorn Nybegynder
05. august 2004 - 10:09 #6
citrix: tak for hjælpen.
webcon: ehh, nej det er netop det som er problemet, at hvis en ny bruger logger på en maskine som han ikke er oprettet på, så skal outlook sættes op med brugernavn og exchange server navn. hvis jeg kørte roaming profiles ville jeg ikke have det problem, men det vil de ikke kører, de foretrækker lokal profiler grundet et i forvejen presset netværk. men hvis du har et godt trick så do tell.
Avatar billede beorn Nybegynder
15. september 2004 - 13:54 #7
hovsa havde da lige glemt at besvare :-)