Avatar billede carpediem Nybegynder
04. august 2004 - 14:54 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

billede med runde hjørner

Jeg vil gerne kunne afrunde min hjørner på billeder, når de bliver uploadet. Er der nogen der ved hvordan man gør det, eller ved hvor jeg kan finde eksempler på det?

/Rasmus
Avatar billede repsak Nybegynder
05. august 2004 - 16:01 #1
Det vil være ret besværligt at gøre. Jeg har to idéer - dog har jeg ikke eksempler på dem.
1) Efter brugeren har uploadet billedet lægger du runde hjørner (=egne billeder) over vha. CSS. Dette kræver matematisk sans. Jeg ved ikke nok om CSS til at vide om det kan gøres i praksis.
2) En anden løsning er at manipulere billedet serverside. Altså ændre SELVE billedet. Dette vil heller ikke være helt let - kræver godt kendskab til drawingklasserne
Avatar billede nielsbrinch Nybegynder
05. august 2004 - 16:58 #2
Løsning 1 kan godt lade sig gøre, men med mindre billederne er meget ens, vil hjørnerne nok blive temmelig grimme.
Avatar billede carpediem Nybegynder
06. august 2004 - 11:00 #3
Har lavet en serversideløsning selv. Den tager simpelthen org. billedet og ligger fire hjørner på, hvorefter billedet gemmes.
Avatar billede nielsbrinch Nybegynder
06. august 2004 - 16:15 #4
nice! er resultatet godt? må vi se koden?
Avatar billede pusler Nybegynder
07. august 2004 - 01:50 #5
Jeg vil også gerne have en lurer.. specielt der hvor du merger de 2 billeder... har selv upload og resize funktion, men mangler netop det at smelte en billede tekst ovenpå...

MVH