Avatar billede ole40 Nybegynder
04. august 2004 - 13:31 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Afgrænse en bruger for at benytte internet, men ikke intranet

Hvordan afgrænser jeg en bruger således at han ikke kan benytte internettet, men gerne intranettet.

/Ole
Avatar billede janius Nybegynder
04. august 2004 - 13:38 #1
hvis du har en router kan du typisk forbyde brugerens IP eller mac-adresse at tilgå internettet. En anden løsning er at give brugeren en IP-adresse uden gateway.
Avatar billede ole40 Nybegynder
04. august 2004 - 15:24 #2
Det er lidt svært da vi benytter Citrix, så jeg tror at jeg skal lave den med en Group Policy... eller?

/Ole
Avatar billede screem_brille Novice
04. august 2004 - 16:00 #3
Det nemmeste må være at sætte proxy server adressen i IE på klienterne til en ikke virkende IP, og sige at til intranet addresser, skal proxyen ikke benyttes. (kan klares via Group policys)
Avatar billede hwa_26 Nybegynder
02. september 2004 - 01:20 #4
Det nemmeste er som screem_brille nævner at sætte en eksisterende proxyserver ind.
- Bruger det selv i en 7000+ users organisation.
Avatar billede hwa_26 Nybegynder
02. september 2004 - 01:21 #5
Det skulle selvfølgelig ikke være et svar. screem_bille har fortjent de point ;-)
Avatar billede screem_brille Novice
02. september 2004 - 03:06 #6
hehe, men tror nu han har forladt spørgsmålet, det er jo næsten en måned siden han har givet lyd fra sig.
Avatar billede ole40 Nybegynder
02. september 2004 - 06:36 #7
Næe... Problemet er dere stadig. Hvordan laver jeg denne Group policys?
/Ole
Avatar billede screem_brille Novice
02. september 2004 - 15:03 #8
Jamen så vil det da nok være smartest at fortælle at du stadig har problemer ;) Du opretter en GP, og går derefter ind under user configuration -> windows settings -> Internet explore maintenance -> Connections og vælg proxy, der kan du opsætte det.