Avatar billede skitzodk Nybegynder
25. februar 2001 - 20:56 Der er 6 kommentarer

GeForce2 -> Quadro

Nogen der har erfaring med at lave et ASUS V-7700 Geforce2 kort om til et Quadro baseret kort

????
Avatar billede xtom2 Nybegynder
25. februar 2001 - 21:15 #1
Nej, ikke direkte erfaring.. men her er tips at finde..
http://www.tweaktown.dk/quadrocentral/quadrohovedmenu.htm
http://www.eksperten.dk/spm/38806

Xtom` =)
Avatar billede xtom2 Nybegynder
25. februar 2001 - 21:16 #2
Avatar billede unouno Nybegynder
26. februar 2001 - 09:35 #3
Jeg kunne godt tænke mig at vide hvad forskellen var på at lave det om til er Quadro kort....(køre det hurtiger eller hva??)
Avatar billede makse Nybegynder
26. februar 2001 - 09:41 #4
Læs evt. her, hvor de også har lavet en test.

http://www.tweakhardware.com/guide/quadro/
Avatar billede clinton Nybegynder
26. februar 2001 - 15:13 #5
Jeg har efterhånden hjulpet en del med at få laver deres Geforce om til et Quadro....Og det er sgu altid rart, for det virker pisse godt!!
I dit tilfælde skal du selvfølgelig ha dit kort ud af maskinen! Dernæst skal du finde de to modstande på kortet der har numrene R121 og R123. Når du har fundet disse to, så vil du se at der umiddelbart foran disse er to tomme pladser der hedder R122 og R124. Det du skal ha gjort er at fjerne modstandende fra de oprindelige to pladser og så flytte dem over på de to tomme pladser. Altså: lod R121 og R123 af og flyt dem over på R122 og R124! Det er nemt, og derefter virker det bare som et Quadro ... og det er guf.
Men HUSK NU: SMD komponenter er noget småtteri, så vær lidt forsigtig..!!! Men det er altså ikke så svært!

Hemmelig hilsen
CLINTON
Avatar billede skitzodk Nybegynder
27. februar 2001 - 10:29 #6
Du siger du har hjulper. Mener du dermed at det er dig der har loddet komponeterne af og på igen ? Eller har du bare supleret dem med oplysninger om hvordan de skulle gøre ?

Jeg vil ikke lege med mit kort, med mindre jeg er 99% sikker på at det kommer til at virke.

jeg er ikke bange for at lodde, mener selv jeg har styr på det.

Det er bare ærgeligt hvis hele historien om at lave kortet om, er en and.