Avatar billede opakka Nybegynder
04. august 2004 - 12:56 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Internetexplorer bruger 100% cpu

Når IEXP startes ryger cpu-forbruget op på 100% og pc'en bliver lidt sløv. Hvilken virus/orm kan forårsage dette?
Avatar billede opakka Nybegynder
04. august 2004 - 13:01 #1
Iøvrigt vil Iexp heller ikke lukke ned. Der lyder bare et lille pling
Avatar billede andersenph Nybegynder
04. august 2004 - 13:06 #2
http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#hijackthis

http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#spybot
Hent disse to programmer
Først spybot. Installer og opdater. Scan og afhjælp det den finder (markeret med rødt)
Derefter henter du hijackthis og scanner og gemmer loggen. Kopier den herind, så kigger vi på den. Du må ikke fixe noget selv. Det kan gå grueligt galt :O)
Avatar billede pimpz Nybegynder
04. august 2004 - 13:30 #3
Jeg synes du skal starte med at køre en online virus !
http://housecall.antivirus.com/housecall/start_frame.asp
Avatar billede andersenph Nybegynder
04. august 2004 - 13:33 #4
Ja det var da også en god ide.
Må jeg så have lov til at supplere med den pt. bedste scanner:
http://www.mwti.net/antivirus/free_utilities.asp
Hent denne. Inde i opsætning stiller du den til at scanne alt.
Avatar billede pimpz Nybegynder
04. august 2004 - 13:37 #5
andersenph> har faktisk godt lagt mærke til at du er begyndt at reklamere mere for den :-) Hvilken erfaringer har du med ?
Avatar billede andersenph Nybegynder
04. august 2004 - 13:40 #6
Den finder MEGET mere end de andre.
Har eksempler på at den finder 550 inficerede filer hvor norton finder 2....

Den står nogle gange og arbejder i tre timer, så den er grundig *S*
Avatar billede pimpz Nybegynder
04. august 2004 - 13:47 #7
okay :-)
opakka> bruger du Xp eller 2000 ?
Hvis du bruger Xp, vil det være en fordel at slå win firewall til.
Samt at slå systemgendannelse fra.
Dette gøres ved at højre klik på denne computer og vælge <egenskaber>
Du skal så finde det faneblad som hedder systemgendannelse og deaktiver denne funktion.
Når Scannen er færdig anbefales det at du slår den til igen :-)
Hvis du har 2000 så skal du se bort fra denne tråd *S*
Avatar billede opakka Nybegynder
04. august 2004 - 14:23 #8
Det er w2k. Housecall kan jeg ikke få til at fungere, da den ikke kan læse den downloadede virus pattern file 3
Avatar billede andersenph Nybegynder
04. august 2004 - 14:28 #9
opakka-< du behøver ikke svare.
Du kan nøjes med at kommentere. Vi skal nok svare, når vi kommer så langt.
Hent scanneren og kør den.....
Avatar billede opakka Nybegynder
04. august 2004 - 15:23 #10
Scanneren fra mwti fandt inficerede filer kaldet cvmxyb.exe og preIns.exe. Efterfølgende fandt Norton w32.hllw.blaxe. De er fjernet, sat i karantæne og nu virker Iexp igen normalt.
Tak forhjælpen. Det må vel være andersenph der løber med de 30 point.
Avatar billede pimpz Nybegynder
04. august 2004 - 15:26 #11
Ingen Alarm herfra.
Jeg er blot blevet lidt kloger *S*
Avatar billede andersenph Nybegynder
05. august 2004 - 08:15 #12
Jeg lægger lige et svar så :)