Avatar billede stoftm Nybegynder
04. august 2004 - 11:34 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

ingen licens til tynde klienter

Jeg har efter bedste evne sat en 03 term server op.
Det virkede næsten upåklageligt før jeg gik på ferie. Nu da jeg er vendt tilbage kan klienterne ikke længere logge på termserveren. Fejlmeldingen er "there are no Terminal services licences server to provide a license. Jeg har installeret license server på min DC. Og via term server kan jeg se at den er "active". Når jeg arbejder ved termserver, virker alting.

Alle gode råd modtages. Ved ikke rigtig hvor jeg skal starte/ slutte fejlfindingen.

På forhånd tak
Søren T. Mølgaard
Avatar billede strych9 Praktikant
04. august 2004 - 11:56 #1
Du har installeret en licens server, så næste skridt er at tilføje nogle licenser
Avatar billede stoftm Nybegynder
04. august 2004 - 12:02 #2
Hej strych9
Jeg har tilføjet og betalt for 15 licenser. Hvor af 12 har været logget på før ferien.

STM
Avatar billede strych9 Praktikant
04. august 2004 - 12:35 #3
hmm ok. Har du så prøvet at genstarte licens servicen osv?
Avatar billede stoftm Nybegynder
04. august 2004 - 12:41 #4
Nej. Mener du reactivate server?
Når jeg højreklikker på eksisterende licenser og serveren, så bliver jeg givet mulighed for at installere licenser. Er dette en fejl. Betyder det at jeg har glemt det?

STM
Avatar billede stoftm Nybegynder
04. august 2004 - 12:41 #5
Jeg kan huske at jeg har udfyldt enrollment number mm. før.
Avatar billede strych9 Praktikant
04. august 2004 - 13:04 #6
Jeg tænker på at det kunne være så simpelt som at licens serveren ikke kører.
Gå til serveren hvor TS license server er installeret på, højre klik my computer, vælg administrate, gå til service og se om license server er "running".
Avatar billede stoftm Nybegynder
04. august 2004 - 13:32 #7
Så er jeg tilbage. "Desværre" er Terminal licensing server "started".

Har du flere gode forslag?

Søren T. Mølgaard
Avatar billede lap Nybegynder
04. august 2004 - 18:16 #8
Slet de 12 brugere, som allerede har været logget på (i license serveren) - formentlig har de alle fået tildelt en midlertidg licens - som bliver til en permanent når der har været renset ud.
Avatar billede stoftm Nybegynder
10. august 2004 - 20:57 #9
Tak for budene. Jeg har også søgt løsningen besvaret gennem Serverguider.dk. Det er her lykkedes at få en forklaring på min problematik. Det er ikke muligt for en win2000 at være licensserver for en win2003 teminalserver. Efter at have insatlleret licensserver på 2003 termserver var problemet løst.

Igen. Tak for budene.

Med venlig hilsen
Søren T. Mølgaard