Avatar billede hmmhelpinghmm Nybegynder
03. august 2004 - 22:18 Der er 15 kommentarer og
2 løsninger

Site vurderinger + jeres forslag?

Jeg har fået mange klager over mit design, og har dermed tænkt! NU ER DET NOK!

Derfor vil jeg nu meget snart have det skiftet!

Jeg har kigget lidt inspiration rundt omkring, og har 4 sider jeg gerne vil have vurderet!

Samtidig så kom gerne med jeres forslag til et super design!

Det skulle gerne se rimeligt professionelt ud jo!

Mine forslag er her, sig hvilken i synes er bedst, og skriv hvorfor, hvad er godt og skidt!

http://www.jezuz2tm.1go.dk/

http://www.webweaver.dk

http://daniel.torp.to/

http://welcome.hp.com/country/dk/da/support.html

På forhånd tak!

skal gerne have mange svar inden 23 ! :)
Avatar billede Slettet bruger
03. august 2004 - 22:23 #1
Og så nupper du bare det der får bedst bedømmelse eller hva'?

Man kan ikke seriøst vurdere et design bare ud fra et link, der skal en længere beskrivelse til med målgrupper, hensyntagen til usability, teknik osv.
Avatar billede hmmhelpinghmm Nybegynder
03. august 2004 - 22:25 #2
Nej jeg ville ikke bare nuppe det, jeg ville klaske lidt sammen sådan, bare som inspiration! Jeg vil meget gerne have beskrivelser! Og det skal være brugervenligt!

Jeg er ikke ud på at stjæle!!!!!!!!!!
Avatar billede znus Nybegynder
03. august 2004 - 22:31 #3
http://www.jezuz2tm.1go.dk/ helt klart, de andre er for uinteressante
Avatar billede hmmhelpinghmm Nybegynder
03. august 2004 - 22:33 #4
kan jeg ikke få lidt begrundelse?
Avatar billede goose Nybegynder
03. august 2004 - 22:35 #5
Som jeg ser det skal et design jo gerne på en eller anden vis afspejle indholdet på dit site, og da du ikke har sendt noget link til dit nuværende bliver det jo lidt svært.
De link du har sendt er vidt forskellige og har for mig at se ingen "gylden tråd", men det er da nok det sidste der ser mest "professionelt" ud.

/Goose
Avatar billede hmmhelpinghmm Nybegynder
03. august 2004 - 22:38 #6
Mit nuværende design er totalt grimt synes jeg selv efterhånden, så du kan ikke rigtig vurdere fra det, nybegynder design, siden skal symbolisere noget omkring hjælp til computeren, et sted du kan få en masse tips til at undgå virus og alt det der! Samtidig er der et community på siden, bare en lille finesse, som dog slet ikke har noget design endnu! Det kommer! www.friendsavisen.1go.dk

Skal dog også have nyt domæne!
Avatar billede goose Nybegynder
03. august 2004 - 22:41 #7
ja så mener jeg stadigvæk det er hp siden der egner sig bedst, den afspejler helt klart mere seriøsitet end de andre.

/Goose
Avatar billede hmmhelpinghmm Nybegynder
03. august 2004 - 22:45 #8
Jeg vil gerne have mange flere der skriver meningen!
Så jeg ligesom kan se den retning jeg skal hen ad!
så bare fyr løs alle sammen!
Avatar billede hmmhelpinghmm Nybegynder
03. august 2004 - 23:00 #9
Jeg kan godt bruge det, selvom det ikke bliver før 23 :P
Avatar billede Slettet bruger
03. august 2004 - 23:05 #10
Jeg vil først og fremmest sige at der er MEGET forskel på de 4 designs du har listet, så det er lidt svært at vurderer omkring deres anvendelighed til din opgave.
Det kommer helt an på havd din side skal omhandle og udtrykke, men her er min mening omkring de 4 deisgn, havd de udtrykker og skal omhandle efter min mening.

1. Dette er et fedt  design, meget overskueligt og nemt at overskue, der går meget plads på grafik, men det gør ikke noget når den laoder hurtigt og ikke virker rodet.
Jeg ville bruge dette deisgn til et spil site, det ligger meget op til CS, så en personlig side omkring spil og evt. CS.

2. Selve opsætningen på dette deisgn bliver meget bred, hvis man har en høj opløsning, den tilpasser længden, det gør at man kan få nogen meget lange linier med tekst og det er ikke let læseligt.
Jeg synes ikke det er et pænt site, der er mange elementer og alt i alt kan de komme til at virke forvirrende. Men hvis man kategoriserede tingene lidt bedre og måske nogen andre farver kunne det måske blive godt.

3. Billede mæssigt er det meget forvirrende, der er mange elementer og mange farve skift der gør det svært at fokuserer.
Designet i sig slev er overskueligt nok, men farvevalget og tekst er uheldigt opsat efter min mening.

4. Dette er et rigtig firma site, meget enkelt og stilrent, måske en smule kedeligt, men jeg tror man kunne gøre meget med lidt mere farve på det.
Det er let og overskueligt og meget velegnet til at kunne præsenterer en masse ting, men jeg ville helt klart holde den til firma agtig, som privat hjemmeside kan den blive lidt kedelig, så skal indholdet virkelig trække.

Håber du kan bruge mit svar til noget.
Avatar billede Slettet bruger
03. august 2004 - 23:07 #11
Glemte et forslag, der er mange muligheder, det kommer igen an på havd du skal bruge sitet til, havd du skal vise om det er private billeder eller sælge et produkt.

Jeg har lige været inde på et andet spørgsmål, der bliver der opstillet nogen designs, forslag 1 på dette synes jeg godt om.
http://www.eksperten.dk/spm/526048

Men det er jo lidt smag og behag.
Avatar billede hmmhelpinghmm Nybegynder
03. august 2004 - 23:15 #12
Her har jeg skrevet hvad den skal bruges til,

Mit nuværende design er totalt grimt synes jeg selv efterhånden, så du kan ikke rigtig vurdere fra det, nybegynder design, siden skal symbolisere noget omkring hjælp til computeren, et sted du kan få en masse tips til at undgå virus og alt det der! Samtidig er der et community på siden, bare en lille finesse, som dog slet ikke har noget design endnu! Det kommer! www.friendsavisen.1go.dk

Skal dog også have nyt domæne!

Det skal se ud som en virkelig support side!

PS. Jeg kom vist til at avise dit svar goose, læg det igen!
Avatar billede hmmhelpinghmm Nybegynder
04. august 2004 - 08:59 #13
Flere der vil af med deres mening?
Avatar billede hmmhelpinghmm Nybegynder
04. august 2004 - 09:44 #14
Til det formål jeg har, hvad siger i så om noget i retningen af dette?

http://www.friendsavisen.1go.dk/design1.jpg
Avatar billede Slettet bruger
04. august 2004 - 10:59 #15
Det er anden gang du stiller det spørgsmål, du har da lige oprettet et helt nyt spm med samme spørgsmål, det har jeg svaret på.

Men jeg synes det er et godt meget business like site, så det vil nok kunne bruges.
Avatar billede hmmhelpinghmm Nybegynder
04. august 2004 - 13:20 #16
Jeg kavede spørgsmålet her først, og tænkte så på, at det jo egentlig er et nyt spg, så jeg opretede et nyt lidt senre! :)
Avatar billede visualsoft Nybegynder
12. august 2004 - 19:17 #17
www.bluesfear.com ... Hvis det er personligt relateret, eller på andre måder passer til den stil, så synes jeg helt klart den holder hele vejen.