Avatar billede ydino Nybegynder
03. august 2004 - 20:14 Der er 6 kommentarer

Er det muligt at lave en menu uden rammer?

Ja, det er muligt i CSS. NIce, MEN de eksempler jeg har set er menuen eller navigationsbar en del af hvert enkelt dokument. Dette betyder at alle sider skal rettes, hvis der oprettes en side mere. Jeg vil have en menu, der let kan rettes for alle sider på en gang. Det skal være let. Jeg forestiller mig noget hvor menuen er lavet i sin egen fil, der bare hentes af den enkelte side. Ja, det lyder meget som rammer, men måske dette også er den eneste mulighed.

Tak,

David Noval
Avatar billede hmmhelpinghmm Nybegynder
03. august 2004 - 20:18 #1
Jeg ville foretrække at stille dette i CSS kategorien :)
Avatar billede ydino Nybegynder
03. august 2004 - 20:23 #2
ok. sorry. Jeg er ny her og havde ikke fundet en CSS kategori. Den er fundet nu.

David
Avatar billede hmmhelpinghmm Nybegynder
03. august 2004 - 20:51 #3
Nu når du er ny vil jeg også lige hjælpe dig ved at sige, at du ikke må have to ens spørgsmål åbne af gangen, du skal lukke denne!

Det gøres sådan:
1. Skriv selv en besked, og marker i venstre side svar og tryk send
2. I bunden skal du markerer dit eget navn, og vælge accepter!

:)
Avatar billede znus Nybegynder
03. august 2004 - 22:15 #4
for at svare på spørgsmålet.
Ja, med SSI. Du laver menuen i et dokument og inkludere den på den side du vil have den på. læs mere på [www.html.dk]
Avatar billede venchil Nybegynder
29. august 2004 - 17:36 #5
I første omgang blev jeg lidt vildledt med hensyn til "Er det muligt at lave en menu uden rammer?", normalt ville jeg foretrække at bruge tabeller i stedet for rammer, da man med "rammer" lidt kunne blive henvist til "borders".

Nå, men jeg kan da sagtens svare på dit spørgsmål: Det kan du sagtens.
Det eneste du skal gøre er, at lave din menu i et helt nyt dokument, og gemme det. evt. som menu.html
Derefter sletter du menuen på dine side, og sætter dette lille stykke kode ind, hvor menuen ellers skulle have været:

<?php include "menu.html";?>

Husk at gemme alle sider der har koden i sig som .php-fil.
Avatar billede znus Nybegynder
29. august 2004 - 19:06 #6
var det ikke bedre at sige: <!--#include "menu.html"-->
det er ikke alle der bruger php