Avatar billede prosit Nybegynder
03. august 2004 - 18:59 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Firewire - captureproblemer

jeg har et digitalt kamera med 4 pol han. Jeg har lige købt et firewire kabel ieee 1394 6 pol han / 4 pol han og købt et fire 1394 adapter til pci 2 tilslutninger extern

jeg har sat firewirekortet i pc´en og kablet passer fint.

Problemet er at jeg ikke kan capture! jeg kan se at der er 2 interne stik på firewirekoret - SKAL JEG SÆTTE NOGLE LEDNINGER I NOGLE AF DEM ?? OG HVILKE ?

til info får jeg disse fejlmeddelser, når jeg forsøger at capture i Pinnacle Studio:
"Sorry, cannot capture. The data rate on C: is less than the required rate of 4444 Kbyte/sec"
og en anden meddelse: "C: read 2391 Kbyte/sec, Write 2406 Kbyte/sec - Driver C: is not capable of capturing DV data

håber i kan hjælpe mig !
03. august 2004 - 19:07 #1
Med de fejlmeddelelser er det højst sandsynligt ikke firewirekortet, der er problemer med. Problemer er at din harddisk ikke er hurtig nok.
Avatar billede prosit Nybegynder
03. august 2004 - 19:20 #2
hm.. men harddisken burde vel kunne læse alligevel, selvom harddisken ikke er hurtig nok -- eller hvad?? hvordan hænger det sammen?
03. august 2004 - 19:23 #3
Data skal gemmes med den hastighed de overføres via firewirewire-kortet, og er harddisken ikke hurtig nok til at gemme med denne hastighed, opstår der problemer.
Avatar billede prosit Nybegynder
03. august 2004 - 19:28 #4
og hvad afgør om harddisken er hurtig nok? som jeg kan se har vi 512 mb ram - det burde vel være nok? eller er det Mhz der tæller ??
03. august 2004 - 19:59 #5
Det er HARDDISKENS hastighed, der er problemet!

Ikke mængden af RAM eller CPU'ens hastighed.

Den eneste måde du kan løse det på, er ved at udskifte harddisken. Du skal i denne forbindelse være opmærksom på, at digital video fylder meget på disken.