Avatar billede rykno Nybegynder
03. august 2004 - 16:55 Der er 20 kommentarer

Driver til Firewire

Jeg har lige anskaffet mig et digitalt videokamera og tilsluttet det til computer via firewire, men windows har ingen driver til det så nogen der ved hvor jeg kan skaffe dem?
Avatar billede nopsen Ekspert
03. august 2004 - 17:10 #1
ja hvis du vil oplyse hvilket bundkort du har.
Avatar billede nopsen Ekspert
03. august 2004 - 17:13 #2
har du installeret alle de tilhørende drivere til dit bundkort som chipset, lyd og lan osv?
Avatar billede rykno Nybegynder
03. august 2004 - 17:22 #3
asus a7v8x og ja jeg har
Avatar billede nopsen Ekspert
03. august 2004 - 17:35 #4
ok hvis du har installeret alle drivere og ellers kører med SP1 og har hentet alle updates, skal det virke.. har du tjekket under netværk at den ikke er disablet? det er den som under netværkskort hedder 1394-forbindelse, står som regel lige under din Lan-forbindelse.
Avatar billede nopsen Ekspert
03. august 2004 - 17:36 #5
Hvis det ikke er disablet og ser ud til at skulle virke, må det være videokameraet der skal installeres noget software eller drivere til.
Avatar billede rykno Nybegynder
03. august 2004 - 17:40 #6
Jeg har den 1394-forbindelse og den køre, men da jeg satte firewire(en del af mit kabinet) til sagde den en ny usb enhed
Avatar billede rykno Nybegynder
03. august 2004 - 17:40 #7
var tilsluttet men kunne ikke finde nogen driver
Avatar billede nopsen Ekspert
03. august 2004 - 17:47 #8
hmmm firewire er ikke usb, så det lyder underligt at den siger det, er du helt sikker på at det er firewire og ikke usb den bruger?
har du SP1 inde på din win xp?
Avatar billede nopsen Ekspert
03. august 2004 - 17:48 #9
følger der ikke noget software eller drivere med kameraet?
Avatar billede rykno Nybegynder
03. august 2004 - 17:59 #10
jo men ikke noget jeg kan bruge
Avatar billede rykno Nybegynder
03. august 2004 - 18:19 #11
siger usb-enhed blev ikke genkendt
Avatar billede nopsen Ekspert
03. august 2004 - 18:22 #12
har du SP1 inde?? og er du sikker på at det ikke er usb porten du bruger?
Avatar billede rykno Nybegynder
03. august 2004 - 18:33 #13
har fixet det det var noget i menu i videokameraet som jeg skulle have tilsluttet
Avatar billede nopsen Ekspert
03. august 2004 - 18:34 #14
ok godt du fandt løsningen :)
Avatar billede rykno Nybegynder
03. august 2004 - 18:34 #15
tak :D
Avatar billede rykno Nybegynder
04. august 2004 - 23:33 #16
hmm jeg troede jeg havde fixet problemet, men nej
Avatar billede nopsen Ekspert
05. august 2004 - 00:04 #17
ok prøv at besvare de spørgsmål jeg har stillet, så tager vi det derfra :)
Avatar billede rykno Nybegynder
05. august 2004 - 08:29 #18
alt er som det skal være med drivers, jeg har SP1 inde men den kommer med den ukendt usb-enhed
Avatar billede rykno Nybegynder
05. august 2004 - 08:31 #19
men hvis jeg bruger usb til at tilslutte det kan den godt se hvad det er. dog er der et minus ved at bruge usb og det er at jeg skal bruge et program jeg ikke kan redigere i
Avatar billede nopsen Ekspert
05. august 2004 - 17:33 #20
ok jeg ved ikke hvad det er der går galt med firewiren, du kan evt tjekke om kablerne er tilsluttet korrekt på bundkortet, ellers kan jeg ikke lige umiddelbart se hvad problemet er.