Avatar billede fishbrain Nybegynder
03. august 2004 - 10:57 Der er 10 kommentarer

Forkerte kølere

Hejsa :)

Jeg har bestilt nogle kølere hos Studiedata.dk af modellen 80 mm Papst 8412N/2GML Low Noise blæsere, som jeg fik i går.
Efter at have tjekket mine blæsere fandt jeg ud af at på blæseren står der 8412N/2GMLE, altså et E for meget.
Jeg ved ikke om dette er en forkert blæser. Er der nogen der ved det??
Jeg kan hverken finde denne type blæser på studiedata.dk eller papst.de, så jeg går ud fra at det er den rigtige model, men ville bare gerne være 100 % sikker.

Har desuden mailet studiedata.dk men har endnu ikke modtaget en mail fra dem, og det kunne jo også være de prøver at snyde mig ;) Hehe, spøg til side, håber at nogle af jer kan hjælpe mig med det, gider jo ikke til at begynde at montere de forkerte kølere =/ Det er sådan lidt spild af tid :D

På forhånd tak
Avatar billede sierradriver Nybegynder
03. august 2004 - 11:35 #1
8412N/2GMLE:

Specifikationer:
Dimension: 80x80x25mm
Lydniveau: 19dB
Speed: 2050rpm
Max. air flow: 26,5 CFM
Tilslutning: 3pin

8412N/2GML:

Specifikationer
Dimension (HxBxD): 80x80x25mm
Omdrejninger (RPM): 2050
Luftgenn.strømning (CFM): 26.5 CFM
Lydniveau (dBA): 19
Arbejdstemperatur (ºC): -20°C til +70°C.

Det er den samme blæser, det kan tænkes at den ene af dem er en nyere udgave, det ville jeg så gå ud fra var 8412N/2GMLE, men kan selvfølgelig ikke være 100% sikker.
Avatar billede mushkin Nybegynder
03. august 2004 - 12:16 #2
E modellen du modtog er med 3-pin tilslutning.
Tror måske det betyder at den anden er med 4-pin, og dermed ikke understøtter aflæsning af rpm.
Bare en tanke.
Avatar billede sierradriver Nybegynder
03. august 2004 - 12:43 #3
8412N/2GML er også med 3-pin
Avatar billede sierradriver Nybegynder
03. august 2004 - 12:45 #4
Og desuden er det når der er 3 pins at den understøtter aflæsning af omdrejninger.
Avatar billede mushkin Nybegynder
03. august 2004 - 12:55 #5
til 12:45:52
Ja det var jo også det jeg skrev.
Avatar billede sierradriver Nybegynder
03. august 2004 - 15:30 #6
Åh ja, bare mig der læste forkert, læste det som du mente det var omvendt, my bad :-)

Men de er ihvertfalde begge med 3 pins.
Avatar billede mushkin Nybegynder
03. august 2004 - 17:09 #7
I orden, men så ved jeg ikke hvad forskellen er. Men mon ikke Studiedata skriver tilbage snart.
Avatar billede sierradriver Nybegynder
03. august 2004 - 18:26 #8
Det hænder at nogle producenter, når de revidere deres produkter laver lidt om på deres navn, det kunne være tilfældet med Papst i denne sag.
Avatar billede fishbrain Nybegynder
03. august 2004 - 22:18 #9
200 point til dig sierra, og så siger jeg tak :D

De har endnu ikke svaret men det har de da bare af at gøre :D
Avatar billede sierradriver Nybegynder
03. august 2004 - 23:37 #10
Studiedata kan være lidt langsomme hvad angår svartider, men som regel går det rimelig stærkt, kan forestille mig at de har ferie-travlt.

Du har ikke givet pointene korrekt :-)