Avatar billede alapalooza Nybegynder
03. august 2004 - 08:20 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Load Manager fejl på Citrix Metaframe XP FR2

Jeg har en farm med 4 Metaframe servere, som har et lille problem med loadmanager'en. Hvis man sætter alle serverene til at køre med den indbyggede "Advanced" load i stedet for "Default" er der en af serverne som hele tiden rapporterer 0 i load (selv om at den er mindst lige så belastet som de andre). Dette resulterer i at alle folk som logger på kommer på den samme server.

Er der nogen der har været ude for det samme.. Eller har en ide om hvad der kunne være galt her ?
Avatar billede citrixkonsulenten Nybegynder
04. august 2004 - 16:37 #1
ja, har udsat for det modsatte at LB værdi får 9999, check flg. om servere om alle serverne kører med samme productID (XPS/XPA/XPE) eller du kan evt. oprette en ny brugerdefineret LB regel.

Check også at alle serverne kører med FR2 og har assignet en basis/FR2 licens
Check efterfølgende med qfarm /load om korrekte værdier er korrekte

Ellers er du velkommen til at kontakte mig cd@sbc-cons.dk

/Christian
Avatar billede alapalooza Nybegynder
05. august 2004 - 11:03 #2
Alle serverne har productID XPA.
De har alle assignet basis og FR2 licens

Når jeg laver en qfarm /load viser de 3 det korrekte og den sidste viser bare 0.
Avatar billede alapalooza Nybegynder
05. august 2004 - 11:06 #3
Hvis jeg laver en ny custom LB regel.. virker den heller ikke.
Det er kun "Userload" som der virker på den server.
Avatar billede citrixkonsulenten Nybegynder
05. august 2004 - 16:27 #4
Det virker som din MFCOM komponent ikke virker check dine logs.

Info:
I have the same problem by mine is with two servers load balancing with CPU Utilization. One works correctly and the other always returns 0 no matter what the CPU is doing. If anyone knows how Citrix gets the CPU info that may help me troubleshoot. I have recreated the load evaluator and it does not help. The default load evaluator works correctly.

Eller måske: http://support.citrix.com/kb/entry!default.jspa?categoryID=118&entryID=4051&fromSearchPage=true
Ellers må vi finde en løsning på anden måde....

/Christian (Freelance konsulent)
Avatar billede alapalooza Nybegynder
06. august 2004 - 08:55 #5
Jeg har ikke helt med på hvad min MFCOM komponent er.. Men ville da være glad hvis du kunne fortælle mig lidt om den.

/Martin.
Avatar billede alapalooza Nybegynder
22. september 2005 - 12:14 #6
Fejlen er fundet. Problemet lå i den indbyggede performance monitor i windows 2000 server. Nogle standard counters var deaktiveret i registreringsdatabasen.