Avatar billede warner Nybegynder
25. februar 2001 - 17:26 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Computerkøb????

JEg har set denne annonce og jeg vil høre om jeg kunne få nogen til at se på den, og så sige mig om de synes det er et godt køb.

Midi Tower kabinet m. low-noise strømforsyning
Motherboard Socket A, VIA KT133 chipset, Ultra DMA/66
2x highspeed seriel og 1x EPP/ECP parallelport, 2x USB
AMD Duron 800 MHz CPU m. cooler
128 MB SDRAM, 168-pin, PC133
IBM 30 gb HARDDISK, 7200 RPM, Ultra ATA/100
Teac 3½\" floppydrev, 1,44 MB
Pioneer DVD-drev, 16x / 40x CD-ROM
Creative Sound Blaster Live Player 1024, PCI
GeForce 2 MX, 32 MB SDRAM, Tv-out
17\" LG flatron 775FT skærm
Zitech USB multimeide keyboard m. programmerbare taster
Labtec LCS-1070 højtalere
Headset Axis 502
Mus 3 knapper m. scroll HQ og måtte
Avatar billede lucifer Nybegynder
25. februar 2001 - 17:28 #1
Det kommer an på hvad du skal give for den - alt er relativt !!!
Avatar billede codemon Nybegynder
25. februar 2001 - 17:29 #2
Du må skrive pris med hvis det skal vurderes.

Den må være temmelig dyr med den skærm.
Avatar billede bantz Nybegynder
25. februar 2001 - 17:32 #3
til hvilken pris ?
Avatar billede warner Nybegynder
25. februar 2001 - 17:34 #4
ups... sorry
jeg glemte prisen..

12.970 incl. moms
Avatar billede salamander Nybegynder
25. februar 2001 - 17:39 #5
Glimrende køb vil jeg sige, hvis den vel og mærke er til spil! Rimelig pris og noget godt kram. AMD Duron 800Mhz kører rigtig godt. Jeg vil våge og påstå den er langt bedre en PIII, til de fleste ting. Hvis jeg var dig ville jeg \"Go for it\" et godt tilbud til nogen rimlige penge!
Avatar billede salamander Nybegynder
25. februar 2001 - 17:41 #6
Jeg kan ikke sige andet en et glimrende køb til en MEGET rimlig pris. Hurtig computer, god skærm, god mus, godt tastatur og fine højtalere! AMD som leverer procesoren er bare kanon! rigtig god! Det kan på det varmeste anbefales!
Avatar billede salamander Nybegynder
25. februar 2001 - 17:43 #7
Jeg glemte min afsluttende linje: God computer til bilige penge rigtig godt tilbud.
Avatar billede bantz Nybegynder
25. februar 2001 - 17:43 #8
Ok køb.
Avatar billede warner Nybegynder
25. februar 2001 - 17:44 #9
Er skærmen også ok? OG hvad betyder FLatron, jeg tror næppe på at det er en fladskærm..

Og så en anden ting så du kan pointene. Tv-out´et vil det sige at jeg kan se tv på skærmen. Hvad skal man gøre for det, hvis det er rigtigt..
Avatar billede srhansen Nybegynder
25. februar 2001 - 17:55 #10
Et godt køb, men der er et par kommentarer, hvis du skal have et ærligt svar :-)

Dit motherboard understøtter tilsyneladende kun en busbredde på de \"gamle\" 66MHz , hvorimod din harddisk har en busbredde på 100 MHz. I praksis betyder det ikke noget, da nutiden harddiske alligevel ikke er hurtige nok.

Skærmen er \"kanon\" god faktisk noget af det bedste til pengene efter min mening (har selv en 19\" af samme fabrikat)

Harddisken er efter min mening også den bedste til pengene, nu hvor quantum er blevet købt af MAXTOR. IBM-disken er glaskeramisk, hvilket betyder at den kan holde til at \"arbejde\", derfor bruges netop denne disk ofte i servere.

Prisen er der ikke noget at sige til. Ofte er der valgt gamle/billige komponenter i den slags tilbud men det er ikke tilfældet her, held og lykke ô¿ô

Avatar billede salamander Nybegynder
25. februar 2001 - 17:57 #11
Flatron er ikke en fladskærm, altså den er ikke tynd men glasset er flat og giver et meget godt billede. Tv out vil sige du kan slutte din pc til dit fjernsyn hvis fjernsynet har de nødvendige stik. Du kan ikke se TV på din pc men du kan bruge dit fjernsyn som skærm! F.eks spille dine yndlings spil i måske 24 tommer eller hvad du nu engang har!
Avatar billede warner Nybegynder
25. februar 2001 - 18:05 #12
tak alle sammen, jer er glad for jeres råd.. og overvejer nu købet.

Prøv lige at se: http://www.fdb.dk/merlin/show_product.asp?sub%5Fdept%5Fid=23&dept%5Fid=24&pf%5Fid=00000000000000000000000000000000000000000000000311

Avatar billede salamander Nybegynder
25. februar 2001 - 18:11 #13
hmm, hvorfor fik srhansen alle point? Plat... Han siger slet ikke nok om det jo!
Avatar billede xtom2 Nybegynder
25. februar 2001 - 18:23 #14
Ehm.. en harddisk med en busbredde på 100 MHz <-- ?
Jeg fatter den da godt, men formuleringen er lidt lost..

Og hvilket bundkort er der mon tale om? =)
Avatar billede srhansen Nybegynder
25. februar 2001 - 18:47 #15
Salamander> Hvad skriver du da, udover at det er et godt køb 3 gange og at du ubegrundet syntes at DURON er bedre end PIII 2 gange og at skærmen ikke er en fladskærm, som iøvrigt ingen har hævdet.

Xtom> Enig, ikke busbredde men bushastighed
Avatar billede mlj Nybegynder
25. februar 2001 - 18:52 #16
Harddisk med 100 MHz bushastighed??? Det er vist ikke det xtom mener... Nærmere ATA 100 med en båndbredde på 100 MB/s
Avatar billede srhansen Nybegynder
25. februar 2001 - 19:01 #17
mlj> For fanden da, ja selvfølgelig det jeg mener men ikke det jeg skrev. Resultatet er dog det samme, at diskene stadig ikke er hurtige nok til at udnytte denne \"båndbredde på 100 MB/s\" :-)
Avatar billede mlj Nybegynder
25. februar 2001 - 19:07 #18
Jeps... ;)