Avatar billede soti Nybegynder
25. februar 2001 - 16:29 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Hej jeg har et sandberg 56k modem!!!!!!!!!!!!

Hej
Jeg har et 56k modem(Sandberg) jeg logger på med 40.000 bps. Jeg ville bare høre om der findes et program som kan sætte farten lidt op. Det er nemelig rimeligt kedeligt at downloade med 4 k/sec.

Hilsen Soti!
Avatar billede smms Nybegynder
25. februar 2001 - 16:32 #1
Det er vist ret normalt for et 56k
Avatar billede handmade Nybegynder
25. februar 2001 - 16:33 #2
Start med at pille alle andre telefoner, -svarere osv af fra din tlflinje.
Der er muligvis støj og det nedsætter hastigheden.
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
25. februar 2001 - 16:33 #3
der findes adskillige såkaldte modem-booster programer bl.a. på Tucows og download.com men hvor meget du vil vinde ved at bruge dem, kan nok diskuteres! du kan evt. starte med at prøve at fjerne samtlige telefoner og telefonsvarer så kun modemet er koblet på linien og så se om du ikke vinder lidt der :)
Avatar billede smms Nybegynder
25. februar 2001 - 16:35 #4
du kan prøve at tage alle telefonstik i huset ud også logge på.
Avatar billede soti Nybegynder
25. februar 2001 - 16:35 #5
Har i en link til en side hvor man kan downloade disse bosstere
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
25. februar 2001 - 16:37 #6
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
25. februar 2001 - 16:38 #7
Avatar billede surveytiger Nybegynder
25. februar 2001 - 17:40 #9
Jeg tror ikke at du får hastigheden højere op!
Problemet er at et 56k modem er analog elektronik og meget sart overfor den længde telefon kablet har fra modem til centralen. Du skal blot værre glad for at den er 40k jeg har oplevet tilfælde hvor den er helt nede på 33k!!!!. Alternativet ville være at anskaffe dig et ISDN abo det er ret billigt i øjeblikket Der vil du få den ønskede hastighed!