Avatar billede naesten_expert Nybegynder
02. august 2004 - 11:04 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

kan ikke connecte til nettet efter genstart af pc

Howdy. Så er den gal igen.

Jeg har netop opsat en pc med ekstern usb-modem 56k mrk. Sweex. Pc og modem har tidligere virket med samme modem.

Når jeg har installeret modem (uden genstart) logger jeg fint på internettet. Men efter genstart knækker filmen. Efter genstart er modem accepteret i enhedshåndtering, og opkaldsforbindelsen referer til den korrekte modem, som lige er install..

Går jeg i indstillinger for opkaldsfornindelse efterfølgende ser jeg modem'et men så står der i parantes com 3. Jeg tror det er der fejlen ligger, men hvordan fjerner jeg com 3.

Endvidere har jeg prøvet at geninsall modem. Og samme fejl opstår. (kan ikke etablere forbindelse ved forsøg på opkald).

winxp pro installeret. Modem testet på anden maskine, og her virker det fint. Kabel-connection checket, alt ok.

Forslag ?
Avatar billede serverservice Praktikant
02. august 2004 - 13:05 #1
det burde være samme princip som for alm dialupmodem. Gå i kontrolpanel modem- tag en diagnosticering , finder den modem og kan du gå på nu?
Du burde også kunne finde com3 her et sted og slette/ændre den.
Avatar billede naesten_expert Nybegynder
02. august 2004 - 14:15 #2
Her er retteligt tale om alm dialup modem, 56k mrk. Sweex usb. beklager fejlen.
Avatar billede naesten_expert Nybegynder
02. august 2004 - 14:16 #3
Men danny, hvad skal jeg ændre til når det er et usb-modem. Jeg mener hvad skal com3 ændres til ?
Avatar billede serverservice Praktikant
02. august 2004 - 14:51 #4
Hvis du kan køre en diagnosticering skulle der gerne finde porten selv: jeg vil tro du skal vælge usb (har dog ingen erfaring med usb modem p.t.)
Avatar billede naesten_expert Nybegynder
02. august 2004 - 15:16 #5
Jeg tror nu ikke det er det. Jeg har prøvet. Måske der skal en patch til for at winxp kan huske modemsettings. Det virker fint hvis jeg fjerner modem fra enhedshåndtering, og installerer det igen. Ser lige om microsoft har lavet noget.
Avatar billede serverservice Praktikant
02. august 2004 - 15:21 #6
Nå i det tilfælde er det driveren som laver kludder - har du prøvet driveren fra producenten eller bruger driveren fra xp?
Avatar billede naesten_expert Nybegynder
02. august 2004 - 15:24 #7
xp understøtter ikke modemmet. Og jeg har prøvet producentens driver, ligsom jeg har hentet den sidste xp driver hos Sweex.
Avatar billede opus Nybegynder
06. august 2004 - 21:19 #8
Hæj - tjek lige din firewall. Prøv at lukke den ned, og derefter åbne Internetforbindelsen.
Avatar billede naesten_expert Nybegynder
07. august 2004 - 19:23 #9
Min konklusion er den, at modem'et ikke er kompatibelt med xp pro. Intet har hjulpet - nyt modem købt (virker) - lukker tråden - tak for velvilje.