Avatar billede schuminator Nybegynder
02. august 2004 - 10:46 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke åbne kontrolpanel/trådløs forbindelse

Jeg har forgæves prøvet at konfigurere min bærbare så jeg kan overføre billeder mellem den og min SonyEriksson T610 via den infrarøde port, men det lader til at IR porten ikke er "tændt".
(Jeg mindes at jeg for et par år siden slukkede den for at den ikke hele tiden kommunikerede med min kammerats PDA.)
Jeg kan bare ikke tænde den igen, da der ikke sker noget som helst når jeg klikker på "trådløs forbindelse" i kontrolpanel!!!
Jeg bruger Windows Xp.

Lars.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
02. august 2004 - 10:57 #1
Er den enablet i bios ?
Avatar billede schuminator Nybegynder
02. august 2004 - 10:59 #2
Prøver lige at checke...
Avatar billede schuminator Nybegynder
02. august 2004 - 11:24 #3
Kiggede lige i bios'en, men kunne ikke finde hvor jeg kunne enable/disable den...
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
02. august 2004 - 11:30 #4
Det er som regel under devices, hvor også parallel og seriel porte findes.
Hvad er det for en bærbar ? (mærke og model)
Avatar billede schuminator Nybegynder
02. august 2004 - 11:37 #5
IPC MagicNote U
Avatar billede schuminator Nybegynder
02. august 2004 - 11:49 #6
Jeg kan ikke finde noget der hedder devices og kan ikke se serielle/parallelle porte nogen steder?
Hvad gør jeg galt....
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
02. august 2004 - 12:19 #7
Der skulle være en der hedder "Peripheral Setup".
Her kan du konfigurere disse settings:
Serial port2 mode: irda
IR duplex mode: Full duplex
IR DMA channel: Lade stå på det den allerede står på. (0, 1 eller 3)

Alternativt kan du blot køre menupunktet:
"Auto configuration with optimal settings"
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
02. august 2004 - 12:27 #8
Jeg kom lige til at tænke på om du måske have diablet irda porten i enhedshåndteringen ?
Prøv at højreklikke denne computer og vælg administrer. I billedet her vælger du enhedshåndteringen og finder infrarøde enheder.
Er der et rødt kryds over er den disablet og du skal højreklikke enheden og vælge at aktivere/enable den.
Avatar billede schuminator Nybegynder
02. august 2004 - 12:37 #9
Bios'en var sat korrekt og infrarøde enheder er aktiveret......øøøøh, hva' så?
Jeg er virkelig lost....
I kontrolpanel ser "trådløse forbindelser" helt normal ud, der sker bare ingenting når jeg klikker på den...
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
02. august 2004 - 13:49 #10
Hvordan ser enhedshåndteringen så ud ?
Avatar billede schuminator Nybegynder
02. august 2004 - 15:19 #11
den er enablet
Avatar billede schuminator Nybegynder
10. december 2008 - 23:44 #12
Den er vist lidt gammel nu!!