Avatar billede lallie Nybegynder
02. august 2004 - 09:15 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Dynamisk billede ud fra tabel

Et lille newbi DB spørgsmål:
Jeg har lavet en database, lad os sige at det er en "kontakt" DB.
På den grafiske side er alle oplysningerne om den pågældene person, men nu vil jeg gerne have et billede ind på samme side, af personen.
Selve stien til billedet er i samme tabel som den tager de andre oplysninger fra (Navn, Adr osv.)

Hvordan laver jeg det..?
Avatar billede jensen363 Forsker
02. august 2004 - 09:18 #1
Du kan muligvis få noget hjælp i denne artikel

http://www.eksperten.dk/artikler/197
Avatar billede mugs Novice
02. august 2004 - 09:32 #2
lallie -> Jensen363 henviser til en ganske udmærket artikel om emnet. Før artiklen blev offentliggjort her på e, har jeg brugt et tilsvarende eksempel, der er lavet af mange brugere. Når du laver funktionen, skal du overveje flg.:

- Skal du have en funktion der sætter dig i stand til at ændre et billede ved at åbne stifinderen fra Access.
- Skal du udskrive billedet sammen med andre data om en person.
Avatar billede lallie Nybegynder
02. august 2004 - 09:52 #3
Jeg vil da gerne have det hele med, når jeg nu skal lave det... Især print-delen er vigtigt..
Avatar billede jensen363 Forsker
02. august 2004 - 10:14 #4
Hvis billederne ligger uden for databasen i samme mappe som din frontend kan du hente dem efter opskriften:

Me!Billede = CurrentProject.Path & "\" & DLookup("[Billede]", "tblBillede", "ID = 1")
Avatar billede mugs Novice
02. august 2004 - 10:21 #5
jensen363 > Jeg mener ikke det er optimalt at benytte DLookUp i denne situation. DLookup er langsom og bør så vidt muligt undgås.

lallie -> Jeg kan sende dig et eksempel, hvor selve billedelen er lavet efter samme princip som artiklen. Den ligger derhjemme, men hvis du lægger din e-mail, sender jeg så snart jeg er hjemme fra arbejde.
Avatar billede lallie Nybegynder
02. august 2004 - 10:35 #6
Jeg modtager gerne eksempler på pbl(a)caltron.dk,
pak venligst filen som .zip, eller omdøb den, da min spamfilter sortere .mdb fra.

Jeg vil gerne have lavet det, så jeg kan sætte flere billeder ind på den samme person/side. Seperat ramme til hver billede.
Avatar billede mugs Novice
02. august 2004 - 11:52 #7
Eksempler med vejledning er sendt.