Avatar billede seifert-king Nybegynder
02. august 2004 - 09:04 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

ftp - sidder nu bag router.

Jeg har haft en FTP kørende igennem længere tid. Nu er jeg så skiftet til en opkobling hvor jeg sidder bag en router og nu fungere den ikke længere, hva gør jeg ?

MVH Seifert-king og på forhånd tak.
Avatar billede wizaxjb Nybegynder
02. august 2004 - 09:18 #1
Du skal gå ind i routeren og forwarde port 21 til din FTP maskine.

Det gøres som regel via Web-interfacet, men forskellige mærker har forskellige menuer, så led efter "Port forwarding" eller "NAT" og lav et entry med FTP /Port 21/TCP/din ip adresse internt.

Derudover skal du huske på at din interne ip (den som du kan finde ved at lave en "IPCONFIG" i en kommandolinie.) ikke er den som andre kan bruge til at få fat på din maskine.

For at finde din eksterne IP-adresse (den som andre maskiner kender dig på) kan du gå ind på www.whatismyip.com, den viser dig direkte din eksterne ip.
Avatar billede thome Nybegynder
02. august 2004 - 09:19 #2
Kan det være noget med, at du skal åbne en port :)... ftp. er normalt port 21, og http 80.. Hvis du skulle bruge det ;)

//tOMY
Avatar billede thome Nybegynder
02. august 2004 - 09:19 #3
lol ^^:D
Avatar billede seifert-king Nybegynder
02. august 2004 - 14:46 #4
Hvor finder jeg Web-interfacet ?
Avatar billede wizaxjb Nybegynder
02. august 2004 - 14:59 #5
Det skulle gerne stå i doku'en fra din ISP (adsl-leverandør).

Normalt ligger de på http://192.168.0.1 eller http://192.168.1.1 eller http://10.0.0.1:2033  eller... eller... eller...)
Avatar billede seifert-king Nybegynder
02. august 2004 - 17:35 #6
Så lykkedes det. Ved fælles hjælp fra wizaxjb og min udbyder.

Smid et svar, så får du pointene og tak!
Avatar billede wizaxjb Nybegynder
03. august 2004 - 08:01 #7
Behold bare pointene ;-) Jeg er bare glad fro at kunne hjælpe ;-)
Avatar billede seifert-king Nybegynder
03. august 2004 - 08:51 #8
Så beholder jeg skidtet, så har jeg også lidt ekstra når jeg skal have hjælp igen... for det sker 100 % :-)