Avatar billede soti Nybegynder
25. februar 2001 - 13:00 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Hej min skærm er en.........

Hej

Min skærm er en 2 år gammel KFC skærm. Det der er problemet er at billedet er meget forvasket. Lige når man tænder skærmen er billedet perfekt, men så er det at skærmen bliver forvasket når der kommer farver på. Ved i om man kan trykke på en knap eller ligende.

På forhånd Tak!!
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
25. februar 2001 - 13:03 #1
prøv at finde noget der hedder degauss det få hele skærmen til flimere et stykke tid, og så kunne det være det virker...

Men det kan også være tid, til en ny skærm
Avatar billede mr-d Nybegynder
25. februar 2001 - 13:08 #2
Hvis degauss ikke virker (jvf. dalbjerg)
skyldes det nok en konstant påvirkning (hvis skærmen da ikke er deffekt)

Kan det være et magnetfelt der forstyrre din skærm, har du evt. nogle højtalere el. lign. stående i nærheden af din skræm, så flyt dem...
Avatar billede vampyr-anden Nybegynder
25. februar 2001 - 13:23 #3
det har ikke sp meget med det at gøre, det der er sket er at din skærm har fået brændt farver ind i glasset, dette sker når den står længe med det samme billed, det er derfor pauseskærme blev opfundet, da sort ikke skader skærmen
Avatar billede surveytiger Nybegynder
25. februar 2001 - 17:55 #4
Er det kun i den ene side at skærmen er forvasket?
Eller ligner det et billede der er fastbrændt i skærmen? Det er muligt at du har en megnetisk kilde (kraftig højttaler??) i nærheden det vil også få indflydelse på dit skærmbillede. Har du er focus knap bag på skærmen??
Avatar billede soti Nybegynder
25. februar 2001 - 19:11 #5
En focus?
Avatar billede soti Nybegynder
25. februar 2001 - 19:11 #6
Der ser ikke ud som om billedet er brændt ind i skærmen
Avatar billede kurtj Nybegynder
25. februar 2001 - 19:18 #7
Prøv med degauss som foreslået, ellers prøv en anden opløsning for at se om det er det samme.
Avatar billede soti Nybegynder
25. februar 2001 - 20:00 #8
Det hjælper ikke i en anden opløsning, og jeg har prøvet degauss det hjælper ikke jeg har heller ikke nogle højtalere stående i nærheden. Billedet er perfekt lige i starten men sår bliver det forvasket. Hvis jeg sætter farverne lidt ned bliver det også bedre. Men det ser ikke ud som om billedet er sat fast.
Avatar billede kurtj Nybegynder
25. februar 2001 - 20:07 #9
Så er der noget der er gået i stykker i den. :(