Avatar billede nogetandet Nybegynder
31. juli 2004 - 20:50 Der er 10 kommentarer

Asus PC-DL Deluxe Dual Xeon + Xeon Processor. Det starter ikke op

Hey

Jeg har lige fået et Asus PC-DL Deluxe bundkort og en Xeon Processor ind af døren. Jeg bruger en alm 550W ATX strømforsyning.

Den starter lige køleren, men går så ud med det samme, den lille røde diode blinker lige kort. I manualen står der at den betyder CPU type/voltage not identical. Men det kan jeg ikke rigtig få til at passe? Skulle det nu ikke passe sammen?
Avatar billede farving Nybegynder
31. juli 2004 - 20:57 #1
hmmm...

Der er en fejl... enten i køleren der ikke virker eller sidder korrekt eller simpelthen en overbelastning et sted... hvis du kan "finde" ud af det så skil den ad (kan ikke se om det er producent købt eller selv samlet) og prøv at remonter køleren og sikker dig den sidder fast (havde selv samme problem på min stationære) ellers send den tilbage den sælgeren... Tror det er køleren der ikke sidder 100% perfect
Avatar billede rkhdk Nybegynder
31. juli 2004 - 21:02 #2
Kan det ikke være pga. du mangler at give strøm til 4 pins i ATX stikket og 4 ved den 12v?

se se 1-7 og 1-8 (1.4.2)

og se side 2-28

SSI power connectors (24pin ATXPWR, 8-Pin ATX12V)

1: Do not forget til connect the 8-PIN ATX +12V power plug.
Otherwise the system does not boot up
Avatar billede nogetandet Nybegynder
31. juli 2004 - 21:04 #3
Det er en jeg selv har samlet. Jeg har samlet mange computere på arbejdet efterhånden. Men denne er dog til mig selv. Jeg har været meget omhyggelig, og har haft den skilt ad igen. Jeg forstår det ikke. Er ret sikker på det hele er samlet ordentligt. Men er blevet i tvivl om det med 8-pin stikket. Jeg har læst og hørt at man kan nøjes med at smide et 4-pin stik i. Ved ik om du har kendskab til netop det?
Avatar billede rkhdk Nybegynder
31. juli 2004 - 21:05 #4
måske kan dette hjælpe: http://tweak.dk/tests2.php?id=308
Avatar billede nogetandet Nybegynder
31. juli 2004 - 21:06 #5
Det har jeg nemlig kigget på det der. Også derfor jeg kom til at tænke på om det var derfor. Men har læst at de sidste 4 i 24-pin stikket ikke behøver at blive brugt? Eller er jeg galt på den der? Og kan man nøjes med de 4 i 8-pin stikker?
Avatar billede Slettet bruger
31. juli 2004 - 21:07 #6
24-pin kablet bruges til at boote og genstarte med, så tvivler på at det kan undværes.

Du kan f.eks. starte en strømforsyning op ved at kortslutte 2 ledninger i ATX stikket.
Avatar billede nogetandet Nybegynder
31. juli 2004 - 21:11 #7
Det ved jeg, men jeg har forstået på det at de sidste 4 sagtens kan undværes? ved ik om du har mulighed for at læse manualen til det bundkort eller sådan noget? men i den viser de nemlig at de første 20 er for alm atx strømforsyning og de sidste 4 bliver kun brugt til EPS.
Avatar billede nogetandet Nybegynder
31. juli 2004 - 22:03 #8
Jeg har selv fundet fejlen, jeg havde også købt en ny strømforsyning, og 20-pin stikker var sq spejlvendt på det. Ved ikke lige hvad der er sket for dem. =) Men jeg takker for de hurtige svar fra jer. Jo klart vi ikke kunne finde en løsning når det er sådan noget der er galt. He he.
Avatar billede Slettet bruger
31. juli 2004 - 22:08 #9
hehe...det kan være at den er lavet i mellemøsten, eller et andet sted hvor de læser baglæns ;)
Avatar billede Slettet bruger
16. november 2004 - 08:54 #10
Lukketid?