Avatar billede hvisle Nybegynder
31. juli 2004 - 18:42 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Browser Hijack

Min startside i explorer vil simpelhen ik gå væk, har installeret spybot og ad-aware 6.0, som begge finder fejlen og siger den er fixet... men den kommer ligeså hurtigt tilbage igen.
Håber en venlig sjæl kan hjælpe.

Logfile of HijackThis v1.98.0
Scan saved at 18:33:09, on 31-07-2004
Platform: Windows XP SP1 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP1 (6.00.2800.1106)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\System32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Program Files\Sygate\SPF\smc.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE
C:\Program Files\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
C:\Program Files\Common Files\Real\Update_OB\realsched.exe
C:\Program Files\Spybot - Search & Destroy\TeaTimer.exe
E:\pro\clean pc\hijackthis\hijackthis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = file://C:\DOCUME~1\Thomas\LOCALS~1\Temp\sp.html
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = file://C:\DOCUME~1\Thomas\LOCALS~1\Temp\sp.html
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = file://C:\DOCUME~1\Thomas\LOCALS~1\Temp\sp.html
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = file://C:\DOCUME~1\Thomas\LOCALS~1\Temp\sp.html
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = file://C:\DOCUME~1\Thomas\LOCALS~1\Temp\sp.html
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = file://C:\DOCUME~1\Thomas\LOCALS~1\Temp\sp.html
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,HomeOldSP = about:blank
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,HomeOldSP = about:blank
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Program Files\Adobe\Acrobat 6.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\PROGRA~1\SPYBOT~1\SDHelper.dll
O2 - BHO: Google Toolbar Helper - {AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7} - c:\program files\google\googletoolbar1.dll
O2 - BHO: (no name) - {C7580634-87B4-43E7-9A48-635BD5CBF18A} - C:\WINDOWS\System32\epkee.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O3 - Toolbar: &Google - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - c:\program files\google\googletoolbar1.dll
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [ATIPTA] C:\Program Files\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [DAEMON Tools-1033] "C:\Program Files\D-Tools\daemon.exe"  -lang 1033
O4 - HKLM\..\Run: [TkBellExe] "C:\Program Files\Common Files\Real\Update_OB\realsched.exe"  -osboot
O4 - HKLM\..\Run: [SmcService] C:\PROGRA~1\Sygate\SPF\smc.exe -startgui
O4 - HKLM\..\Run: [NeroCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Program Files\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [WinampAgent] C:\Program Files\Winamp\winampa.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Key2] C:\WINDOWS\system\serve.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [Steam] D:\Games\Valve\Steam\Steam.exe -silent
O4 - HKCU\..\Run: [SpybotSD TeaTimer] C:\Program Files\Spybot - Search & Destroy\TeaTimer.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Spyware Begone] C:\freescan\freescan.exe -FastScan
O4 - Global Startup: InterVideo WinCinema Manager.lnk = C:\Program Files\InterVideo\Common\Bin\WinCinemaMgr.exe
O6 - HKCU\Software\Policies\Microsoft\Internet Explorer\Control Panel present
O8 - Extra context menu item: &Google Search - res://C:\Program Files\Google\GoogleToolbar1.dll/cmsearch.html
O8 - Extra context menu item: Backward &Links - res://C:\Program Files\Google\GoogleToolbar1.dll/cmbacklinks.html
O8 - Extra context menu item: Cac&hed Snapshot of Page - res://C:\Program Files\Google\GoogleToolbar1.dll/cmcache.html
O8 - Extra context menu item: Si&milar Pages - res://C:\Program Files\Google\GoogleToolbar1.dll/cmsimilar.html
O8 - Extra context menu item: Translate into English - res://C:\Program Files\Google\GoogleToolbar1.dll/cmtrans.html
O12 - Plugin for .spop: C:\Program Files\Internet Explorer\Plugins\NPDocBox.dll
O16 - DPF: ppctlcab - http://www.pestscan.com/scanner/ppctlcab.cab
O16 - DPF: {10000000-1000-0000-1000-000000000000} - file://C:\Program Files\Internet Explorer\rmpsruno.exe
O16 - DPF: {10003000-1000-0000-1000-000000000000} - ms-its:mhtml:file://c:\nosuch.mht!http://2awm.com/pop/chm/vxsp.chm::/on-line.exe
O16 - DPF: {2FC9A21E-2069-4E47-8235-36318989DB13} (PPSDKActiveXScanner.MainScreen) - http://www.pestscan.com/scanner/axscanner.cab
O18 - Filter: text/html - {9B299D4A-6D39-4358-9998-F1BF3E2F0FCF} - C:\WINDOWS\System32\epkee.dll
O18 - Filter: text/plain - {9B299D4A-6D39-4358-9998-F1BF3E2F0FCF} - C:\WINDOWS\System32\epkee.dll
Avatar billede victor-1 Nybegynder
31. juli 2004 - 18:43 #1
Jeg kigger lige på den *S*
Avatar billede victor-1 Nybegynder
31. juli 2004 - 18:46 #2
Hent CWShredder her:
http://danborg.org/spy/CWS/cwshredder.exe
Opret en mappe på dit skrivebord og smid exe-filen der i. Afbryd din Internet forbindelse ved at fjerne stikket fra din pc. Deaktiver ALLE sikkerhedsprogrammer og luk ALLE åbne ruder - det eneste som må køre er CWShredder. Åben mappen med CWShredder > kør programmet og luk mappen bagved. Klik nu på Fix > den scanner nu og når den er færdig klikker du på Next > klik på Exit.

For at deaktivere dine sikkerhedsprogrammer skal du klikke på deres ikoner i "tray" (nede ved siden af uret), med enten et højre eller et dobbelt-klik (det er lidt forskelligt). Især spywareguard er det meget vigtig at deaktivere, da det driller CWShredder.
Derefter genstart du, kører HijackThis, scanner, gemmer loggen og kopierer indholdet herind tak *S*

Husk at genaktivere dine sikkerhedsprogrammer inden du går på nettet (sker normalt af sig selv efter genstart - men tjek det) *S*
Avatar billede victor-1 Nybegynder
31. juli 2004 - 18:47 #3
Inden du smider en ny log herind - prøv lige nedenstående *S*

Klik på Start > Kør > skriv, regedit > klik OK.
Du får et vindue frem der ligner stifinder - Klik dig frem til:

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main

Se efter om der ligger en nøgle/tekst der hedder "HOMEOldSP". Gør der det, så slet den.
Klik så på "Denne computer" i Regedit-vinduet, derefter på "Redigér > Søg" og skriv > Homeoldsp > klik på "find næste" slet det den finder og tryk på <F3> slet, <F3> til du får at vide at søgningen er afsluttet.
Samme fremgangsmåde med søgeordet About:blank.

Derefter genstarter du og smider en ny logfil herind *S*
Avatar billede hvisle Nybegynder
31. juli 2004 - 19:59 #4
okay, hermed gjort.
ad-aware finder ik noget nu, men det gør spybot:

n-Case: Autorun settings (Key2) (Registreringsdatabaseværdi, nothing done)
  HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run\Key2

DSO Exploit: Data source object exploit (Registreringsdatabaseændring, nothing done)
  HKEY_USERS\S-1-5-18\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings\Zones\0\1004!=W=3

DSO Exploit: Data source object exploit (Registreringsdatabaseændring, nothing done)
  HKEY_USERS\S-1-5-20\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings\Zones\0\1004!=W=3

DSO Exploit: Data source object exploit (Registreringsdatabaseændring, nothing done)
  HKEY_USERS\S-1-5-19\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings\Zones\0\1004!=W=3

DSO Exploit: Data source object exploit (Registreringsdatabaseændring, nothing done)
  HKEY_USERS\.DEFAULT\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings\Zones\0\1004!=W=3

Og her følger så den hijackthis log:

Logfile of HijackThis v1.98.0
Scan saved at 20:00:48, on 31-07-2004
Platform: Windows XP SP1 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP1 (6.00.2800.1106)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\System32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE
C:\Program Files\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
C:\Program Files\Common Files\Real\Update_OB\realsched.exe
E:\pro\clean pc\hijackthis\hijackthis.exe

R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page =
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Program Files\Adobe\Acrobat 6.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\PROGRA~1\SPYBOT~1\SDHelper.dll
O2 - BHO: Google Toolbar Helper - {AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7} - c:\program files\google\googletoolbar1.dll
O2 - BHO: (no name) - {C7580634-87B4-43E7-9A48-635BD5CBF18A} - (no file)
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O3 - Toolbar: &Google - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - c:\program files\google\googletoolbar1.dll
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [ATIPTA] C:\Program Files\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [DAEMON Tools-1033] "C:\Program Files\D-Tools\daemon.exe"  -lang 1033
O4 - HKLM\..\Run: [TkBellExe] "C:\Program Files\Common Files\Real\Update_OB\realsched.exe"  -osboot
O4 - HKLM\..\Run: [SmcService] C:\PROGRA~1\Sygate\SPF\smc.exe -startgui
O4 - HKLM\..\Run: [NeroCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Program Files\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [WinampAgent] C:\Program Files\Winamp\winampa.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Key2] C:\WINDOWS\system\serve.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [Steam] D:\Games\Valve\Steam\Steam.exe -silent
O4 - HKCU\..\Run: [SpybotSD TeaTimer] C:\Program Files\Spybot - Search & Destroy\TeaTimer.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Spyware Begone] C:\freescan\freescan.exe -FastScan
O4 - Global Startup: InterVideo WinCinema Manager.lnk = C:\Program Files\InterVideo\Common\Bin\WinCinemaMgr.exe
O6 - HKCU\Software\Policies\Microsoft\Internet Explorer\Control Panel present
O8 - Extra context menu item: &Google Search - res://C:\Program Files\Google\GoogleToolbar1.dll/cmsearch.html
O8 - Extra context menu item: Backward &Links - res://C:\Program Files\Google\GoogleToolbar1.dll/cmbacklinks.html
O8 - Extra context menu item: Cac&hed Snapshot of Page - res://C:\Program Files\Google\GoogleToolbar1.dll/cmcache.html
O8 - Extra context menu item: Si&milar Pages - res://C:\Program Files\Google\GoogleToolbar1.dll/cmsimilar.html
O8 - Extra context menu item: Translate into English - res://C:\Program Files\Google\GoogleToolbar1.dll/cmtrans.html
O12 - Plugin for .spop: C:\Program Files\Internet Explorer\Plugins\NPDocBox.dll
O16 - DPF: ppctlcab - http://www.pestscan.com/scanner/ppctlcab.cab
O16 - DPF: {10003000-1000-0000-1000-000000000000} - ms-its:mhtml:file://c:\nosuch.mht!http://2awm.com/pop/chm/vxsp.chm::/on-line.exe
O16 - DPF: {2FC9A21E-2069-4E47-8235-36318989DB13} (PPSDKActiveXScanner.MainScreen) - http://www.pestscan.com/scanner/axscanner.cab
Avatar billede hvisle Nybegynder
31. juli 2004 - 20:09 #5
tror du ik jeg skal slette den serve.exe ? :>
Avatar billede victor-1 Nybegynder
31. juli 2004 - 20:10 #6
Vent - er i gang med at kigge på det *S*
Du for klar besked om lidt.
Avatar billede hvisle Nybegynder
31. juli 2004 - 20:21 #7
cool, venter spændt! :)
Avatar billede victor-1 Nybegynder
31. juli 2004 - 20:24 #8
Du skal nu i gang med at fixe, men først skal du lige have lidt instruktion - gør følgende:

Åbn en mappe, klik i menuen på Funktioner > Mappeindstillinger > Vis.
Fjern flueben ved "Skjul beskyttede operativsystemfiler".
Fjern flueben ved "Skjul filtypenavne for kendte filtyper".
Sæt prik i "Vis skjulte filer og mapper".

Deaktiver systemgendannelse. Hvis du ikke ved hvordan du gør det så kig her: http://www.spywarefri.dk/virus.htm#alle
Derefter skal du åbne HijackThis.
Du får herunder nogle filer som du skal fixe og det du skal gøre er, at sætte vinge ud for alle disse filer. Når du har gjort det, så lukker du alle andre vinduer ned. Det er meget vigtigt, at det eneste vindue som er åbent er HijackThis vinduet. Husk også at lukke dette vindue (din Internet browser) når du har markeret filerne herunder. Nu må du fixe - Klik på <Fix cheked>.

Her er de filer, du skal fixe :
O2 - BHO: (no name) - {C7580634-87B4-43E7-9A48-635BD5CBF18A} - (no file)
O4 - HKLM\..\Run: [TkBellExe] "C:\Program Files\Common Files\Real\Update_OB\realsched.exe"  -osboot
O4 - HKLM\..\Run: [NeroCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Program Files\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [Key2] C:\WINDOWS\system\serve.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Spyware Begone] C:\freescan\freescan.exe -FastScan
O16 - DPF: {10003000-1000-0000-1000-000000000000} - ms-its:mhtml:file://c:\nosuch.mht!http://2awm.com/pop/chm/vxsp.chm::/on-line.exe

Derefter Genstarter du i fejlsikret tilstand (fejlsikret tilstand kommer du i, ved at trykke på <F8> når maskinen starter op, lige inden den begynder at indlæse Windows) Find følgende fil/filer i Stifinder og slet den/dem.
C:\Program Files\Common Files\Real\Update_OB\realsched.exe -> MAPPEN "Real"

Brug søgefunktionen i Windows -> find og slet alle forekomster af nedenstående filer:
freescan.exe
serve.exe

Derefter genstarter du og sender en ny log herind så vi kan konstatere, om vi har fået den helt ren.
Først når din log er endelig godkendt, må du genaktivere din systemgendannelse.
Avatar billede hvisle Nybegynder
31. juli 2004 - 21:19 #9
Done:

Logfile of HijackThis v1.98.0
Scan saved at 21:23:20, on 31-07-2004
Platform: Windows XP SP1 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP1 (6.00.2800.1106)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\System32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Program Files\Sygate\SPF\smc.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE
C:\Program Files\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
C:\Program Files\D-Tools\daemon.exe
C:\Program Files\Spybot - Search & Destroy\TeaTimer.exe
E:\pro\clean pc\hijackthis\hijackthis.exe
C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Program Files\Spybot - Search & Destroy\SpybotSD.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = file://C:\DOCUME~1\Thomas\LOCALS~1\Temp\sp.html
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = file://C:\DOCUME~1\Thomas\LOCALS~1\Temp\sp.html
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page =
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Program Files\Adobe\Acrobat 6.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\PROGRA~1\SPYBOT~1\SDHelper.dll
O2 - BHO: Google Toolbar Helper - {AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7} - c:\program files\google\googletoolbar1.dll
O2 - BHO: (no name) - {C7580634-87B4-43E7-9A48-635BD5CBF18A} - (no file)
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O3 - Toolbar: &Google - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - c:\program files\google\googletoolbar1.dll
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [ATIPTA] C:\Program Files\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [DAEMON Tools-1033] "C:\Program Files\D-Tools\daemon.exe"  -lang 1033
O4 - HKLM\..\Run: [SmcService] C:\PROGRA~1\Sygate\SPF\smc.exe -startgui
O4 - HKLM\..\Run: [WinampAgent] C:\Program Files\Winamp\winampa.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [Steam] D:\Games\Valve\Steam\Steam.exe -silent
O4 - HKCU\..\Run: [SpybotSD TeaTimer] C:\Program Files\Spybot - Search & Destroy\TeaTimer.exe
O4 - Global Startup: InterVideo WinCinema Manager.lnk = C:\Program Files\InterVideo\Common\Bin\WinCinemaMgr.exe
O6 - HKCU\Software\Policies\Microsoft\Internet Explorer\Control Panel present
O8 - Extra context menu item: &Google Search - res://C:\Program Files\Google\GoogleToolbar1.dll/cmsearch.html
O8 - Extra context menu item: Backward &Links - res://C:\Program Files\Google\GoogleToolbar1.dll/cmbacklinks.html
O8 - Extra context menu item: Cac&hed Snapshot of Page - res://C:\Program Files\Google\GoogleToolbar1.dll/cmcache.html
O8 - Extra context menu item: Si&milar Pages - res://C:\Program Files\Google\GoogleToolbar1.dll/cmsimilar.html
O8 - Extra context menu item: Translate into English - res://C:\Program Files\Google\GoogleToolbar1.dll/cmtrans.html
O12 - Plugin for .spop: C:\Program Files\Internet Explorer\Plugins\NPDocBox.dll
O16 - DPF: ppctlcab - http://www.pestscan.com/scanner/ppctlcab.cab
O16 - DPF: {10000000-1000-0000-1000-000000000000} -
O16 - DPF: {10003000-1000-0000-1000-000000000000} -
O16 - DPF: {2FC9A21E-2069-4E47-8235-36318989DB13} (PPSDKActiveXScanner.MainScreen) - http://www.pestscan.com/scanner/axscanner.cab
Avatar billede hvisle Nybegynder
31. juli 2004 - 21:22 #10
Jeg ku ik finde serve.exe eller freescan.exe nogen steder, men jeg fandt mappen "real" og slettede den.
Min startside bliver ik ændret mere, men jeg får stadig en melding fra spybot om DSO exploit:

DSO Exploit: Data source object exploit (Registreringsdatabaseændring, nothing done)
  HKEY_USERS\S-1-5-18\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings\Zones\0\1004!=W=3

DSO Exploit: Data source object exploit (Registreringsdatabaseændring, nothing done)
  HKEY_USERS\S-1-5-20\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings\Zones\0\1004!=W=3

DSO Exploit: Data source object exploit (Registreringsdatabaseændring, nothing done)
  HKEY_USERS\S-1-5-19\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings\Zones\0\1004!=W=3

DSO Exploit: Data source object exploit (Registreringsdatabaseændring, nothing done)
  HKEY_USERS\.DEFAULT\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings\Zones\0\1004!=W=3
Avatar billede victor-1 Nybegynder
01. august 2004 - 00:23 #11
Kør HijackThis og fix nedenstående:

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = file://C:\DOCUME~1\Thomas\LOCALS~1\Temp\sp.html
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = file://C:\DOCUME~1\Thomas\LOCALS~1\Temp\sp.html
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page =
O2 - BHO: (no name) - {C7580634-87B4-43E7-9A48-635BD5CBF18A} - (no file)
O6 - HKCU\Software\Policies\Microsoft\Internet Explorer\Control Panel present
O16 - DPF: {10000000-1000-0000-1000-000000000000} -
O16 - DPF: {10003000-1000-0000-1000-000000000000} -

Genstart i fejlsikker og tjek igen om du kan finde disse og slette dem:
C:\freescan\freescan.exe -> MAPPEN freescan
C:\WINDOWS\system\serve.exe -> FILEN serve.exe

Genstart normalt, kør HijackThis, scan, gem loggen og kopier indholdet herind til gennemsyn *S*
Avatar billede hvisle Nybegynder
01. august 2004 - 01:06 #12
Logfile of HijackThis v1.98.0
Scan saved at 01:07:18, on 01-08-2004
Platform: Windows XP SP1 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP1 (6.00.2800.1106)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\System32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Program Files\Sygate\SPF\smc.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE
C:\Program Files\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
C:\Program Files\Spybot - Search & Destroy\TeaTimer.exe
E:\pro\clean pc\hijackthis\hijackthis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Program Files\Adobe\Acrobat 6.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\PROGRA~1\SPYBOT~1\SDHelper.dll
O2 - BHO: Google Toolbar Helper - {AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7} - c:\program files\google\googletoolbar1.dll
O2 - BHO: (no name) - {C7580634-87B4-43E7-9A48-635BD5CBF18A} - (no file)
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O3 - Toolbar: &Google - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - c:\program files\google\googletoolbar1.dll
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [ATIPTA] C:\Program Files\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [DAEMON Tools-1033] "C:\Program Files\D-Tools\daemon.exe"  -lang 1033
O4 - HKLM\..\Run: [SmcService] C:\PROGRA~1\Sygate\SPF\smc.exe -startgui
O4 - HKLM\..\Run: [WinampAgent] C:\Program Files\Winamp\winampa.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [Steam] D:\Games\Valve\Steam\Steam.exe -silent
O4 - HKCU\..\Run: [SpybotSD TeaTimer] C:\Program Files\Spybot - Search & Destroy\TeaTimer.exe
O4 - Global Startup: InterVideo WinCinema Manager.lnk = C:\Program Files\InterVideo\Common\Bin\WinCinemaMgr.exe
O8 - Extra context menu item: &Google Search - res://C:\Program Files\Google\GoogleToolbar1.dll/cmsearch.html
O8 - Extra context menu item: Backward &Links - res://C:\Program Files\Google\GoogleToolbar1.dll/cmbacklinks.html
O8 - Extra context menu item: Cac&hed Snapshot of Page - res://C:\Program Files\Google\GoogleToolbar1.dll/cmcache.html
O8 - Extra context menu item: Si&milar Pages - res://C:\Program Files\Google\GoogleToolbar1.dll/cmsimilar.html
O8 - Extra context menu item: Translate into English - res://C:\Program Files\Google\GoogleToolbar1.dll/cmtrans.html
O12 - Plugin for .spop: C:\Program Files\Internet Explorer\Plugins\NPDocBox.dll
O16 - DPF: ppctlcab - http://www.pestscan.com/scanner/ppctlcab.cab
O16 - DPF: {10000000-1000-0000-1000-000000000000} -
O16 - DPF: {10003000-1000-0000-1000-000000000000} -
O16 - DPF: {2FC9A21E-2069-4E47-8235-36318989DB13} (PPSDKActiveXScanner.MainScreen) - http://www.pestscan.com/scanner/axscanner.cab
Avatar billede hvisle Nybegynder
01. august 2004 - 01:09 #13
Spybot kommer desværre stadig med medling om DSO exploit :/
Avatar billede victor-1 Nybegynder
01. august 2004 - 02:11 #14
Ang. DSO exploit - http://home8.inet.tele.dk/fbj/spybot_melder_om_dso_exploit.htm
Problemet med den melding skulle stoppe, næste gang du opdaterer programmet.

Skal fixes:
O2 - BHO: (no name) - {C7580634-87B4-43E7-9A48-635BD5CBF18A} - (no file)
O16 - DPF: {10000000-1000-0000-1000-000000000000} -
O16 - DPF: {10003000-1000-0000-1000-000000000000} -

Start op i fejlsikker og tøm mappen <Temp>, som du finder her - C:\DOCUME~1\Thomas\LOCALS~1\Temp

Genstart -> Ny log.
Nu skulle den gerne være der *S*
Avatar billede hvisle Nybegynder
01. august 2004 - 02:44 #15
done:

Logfile of HijackThis v1.98.0
Scan saved at 02:44:46, on 01-08-2004
Platform: Windows XP SP1 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP1 (6.00.2800.1106)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\System32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Program Files\Sygate\SPF\smc.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE
C:\Program Files\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
C:\Program Files\Spybot - Search & Destroy\TeaTimer.exe
E:\pro\clean pc\hijackthis\hijackthis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Program Files\Adobe\Acrobat 6.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\PROGRA~1\SPYBOT~1\SDHelper.dll
O2 - BHO: Google Toolbar Helper - {AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7} - c:\program files\google\googletoolbar1.dll
O2 - BHO: (no name) - {C7580634-87B4-43E7-9A48-635BD5CBF18A} - (no file)
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O3 - Toolbar: &Google - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - c:\program files\google\googletoolbar1.dll
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [ATIPTA] C:\Program Files\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [DAEMON Tools-1033] "C:\Program Files\D-Tools\daemon.exe"  -lang 1033
O4 - HKLM\..\Run: [SmcService] C:\PROGRA~1\Sygate\SPF\smc.exe -startgui
O4 - HKLM\..\Run: [WinampAgent] C:\Program Files\Winamp\winampa.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [Steam] D:\Games\Valve\Steam\Steam.exe -silent
O4 - HKCU\..\Run: [SpybotSD TeaTimer] C:\Program Files\Spybot - Search & Destroy\TeaTimer.exe
O4 - Global Startup: InterVideo WinCinema Manager.lnk = C:\Program Files\InterVideo\Common\Bin\WinCinemaMgr.exe
O8 - Extra context menu item: &Google Search - res://C:\Program Files\Google\GoogleToolbar1.dll/cmsearch.html
O8 - Extra context menu item: Backward &Links - res://C:\Program Files\Google\GoogleToolbar1.dll/cmbacklinks.html
O8 - Extra context menu item: Cac&hed Snapshot of Page - res://C:\Program Files\Google\GoogleToolbar1.dll/cmcache.html
O8 - Extra context menu item: Si&milar Pages - res://C:\Program Files\Google\GoogleToolbar1.dll/cmsimilar.html
O8 - Extra context menu item: Translate into English - res://C:\Program Files\Google\GoogleToolbar1.dll/cmtrans.html
O12 - Plugin for .spop: C:\Program Files\Internet Explorer\Plugins\NPDocBox.dll
O16 - DPF: ppctlcab - http://www.pestscan.com/scanner/ppctlcab.cab
O16 - DPF: {10000000-1000-0000-1000-000000000000} -
O16 - DPF: {10003000-1000-0000-1000-000000000000} -
O16 - DPF: {2FC9A21E-2069-4E47-8235-36318989DB13} (PPSDKActiveXScanner.MainScreen) - http://www.pestscan.com/scanner/axscanner.cab
Avatar billede victor-1 Nybegynder
01. august 2004 - 02:58 #16
De her tre begynder at irritere min blindtarm :

O2 - BHO: (no name) - {C7580634-87B4-43E7-9A48-635BD5CBF18A} - (no file)
O16 - DPF: {10000000-1000-0000-1000-000000000000} -
O16 - DPF: {10003000-1000-0000-1000-000000000000} -

Prøv at starte op i fejlsikker, kør HijackThis og fix dem, hvis du kan se dem.

Du behøver ikke komme med en ny log for min skyld, da det jo åbenbart ikke hjælper noget alligevel. Ud over de tre er din log ren og hvis de ikke generer dig og alt ellers virker som det skal har jeg kun tilbage, at smide dette til dig.

Så vidt jeg kan bedømme, er din pc nu ren og du kan genaktivere din systemgendannelse, samt sætte dine mappeindstillinger tilbage til standard:

For at sikre din fremtidige færden på Internettet vil jeg også foreslå, at du henter og installerer følgende programmer :
SPYBOT S&D, SPYWAREBLASTER, SPYWAREGUARD og IE-SPYAD -

Alle programmerne finder du her http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm

Her finder du også en beskrivelse af programmerne, samt en installations vejledning. Alt sammen skal løbende opdateres, ligesom dit windows og IE. Derefter kan du trygt surfe på Internettet, uden at få alt det snavs på computeren.
Men husk at god og sund fornuft, også er en del af sikkerheden.
Avatar billede victor-1 Nybegynder
01. august 2004 - 03:11 #17
Spybot S&D har du jo, men du bør kraftigt overveje at installere de andre programmer jeg linker til.
Avatar billede fromsej Praktikant
01. august 2004 - 11:15 #18
Hent CWShredder her:
http://danborg.org/spy/CWS/cwshredder.exe
Placer det i en mappe for sig selv.
Kør programmet, afbryd din internetforbindelse fysisk(stikket ud), deaktiver ALLE sikkerhedsprogrammer, luk alle vinduer undtaget cwshredder, klik på Fix, den scanner nu, når den er færdig klik på Next, klik på Exit.
Genstart, aktiver dine sikkerhedsprogrammer, lav en ny Hijackthis log og læg den herind.
Avatar billede victor-1 Nybegynder
01. august 2004 - 11:30 #19
Den sidste kommentar her fra "fromsej" kan vi vidst godt glemme, da det var det vi startede med, så det vil nu nok ikke hjælpe ret meget.

Jeg glemte lige at kommentere, at du mangler en god virusscanner og kan anbefale dig denne gratis version - http://free.grisoft.com/freeweb.php
Avatar billede hvisle Nybegynder
01. august 2004 - 14:31 #20
okay, lidt ærgeligt vi ik ku blive af med de 3 sidste, jeg ku heller ik slette dem i fejlsikker tilstand... men de gør vel ik noget ? :/
Jeg siger ihvertfal tuuuuusind tak for hjælpen Victor-1, fandme dejligt at få sin browser igen! :)
Avatar billede victor-1 Nybegynder
02. august 2004 - 00:19 #21
Tro ikke du er den eneste som synes det er ærgeligt :(
Jeg fatter ikke hvorfor de bliver ved at komme, da der tilsyneladende ikke er andre ting i loggen som skulle gøre, at de vender tilbage den ene gang efter den anden.

Jeg vil nu heller ikke mene, at de skulle kunne foresage nogle problemer, da det ser ud til, at det kun er nogle rester fra andre,- nu fjernede ting.

Jeg takker mange gange for pointene og vil bede dig vende tilbage her, hvis du skulle få problemer igen inden for den nærmeste fremtid. Så må vi se på det igen.

Hyg dig - og go' vind fremover ;o)