Avatar billede telesde Nybegynder
31. juli 2004 - 17:55 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Hvad er SX og LX

Hej Mednørder ude i den digitale verden.

en venlig sjæl der kan forklare mig forskellen på hvad SX og LX er? er fordi jeg sider og skal købe nogen gigabit moduler ind til vores Intel switche.

Med Venlig Hilsen
Thomas D.
Avatar billede zenorph Nybegynder
31. juli 2004 - 18:02 #1
Fandt dette - håber det er svaret på dit spørgsmål :-)

http://www.elgar.com/support/faqs.htm#faq4

<\\zenorph
Avatar billede renehinsch Praktikant
31. juli 2004 - 19:30 #2
SX er det mest gængse og understøtter single mode fibre forbindelser op til 550 meter
LX understøtter multi mode fibre forbindelser op til 5 km samt single mode fibre.

SX er typisk det man har brug for.
Avatar billede telesde Nybegynder
31. juli 2004 - 21:30 #3
tak for svaret.
Avatar billede zenorph Nybegynder
31. juli 2004 - 23:17 #4
Øv, skulle sgu vidst have smidt et svar :-)
Avatar billede telesde Nybegynder
19. august 2004 - 12:34 #5
hej renehinsch, håber du læser dette.

jeg har lige købt fiber moduler til vores intel express 510T switche, modulerne er SX, men er der nogen grund til at der er 2 udtag på modulerne? og hvis jeg benytter begge porte er det 2gbit? billede af kortet kortet: http://i10.ebayimg.com/03/i/02/41/86/ca_1.JPG
Avatar billede renehinsch Praktikant
19. august 2004 - 12:41 #6
Jeg mener at nogle af modellerne kunne lave link aggregation (bundle flere porte) på ethernetportne men om det gælder for SX modulerne kan jeg ikke svare på. Du må se om det findes et sted i konfigurationen. Hvis ikke vil 2 SL porte i givet fald give redundans, så hvis det ene link fejler tager det andet over. Det sikres med spanning tree protokollen som sørger for at der ikke opstår loops i netværket.
Avatar billede telesde Nybegynder
19. august 2004 - 12:46 #7
hvad betyder det der TX og RX, det står nemlig på hvert sit fiber udtag?
Avatar billede renehinsch Praktikant
19. august 2004 - 13:01 #8
OK det var det der var spørgsmålet! Tx er transmit fibren og skal forbindes til Rx som er receivefibren på den modstående switch. Og samme for Rx til Tx for den anden connector.