Avatar billede caj Nybegynder
07. oktober 1999 - 17:06 Der er 6 kommentarer

CGI.PM på NT-server

Jeg har forsøgt at installere et cgi-script, som udnytter et script ved navn cgi.pm til bl.a. upload af filer. Trods det, at jeg har uploaded cgi.pm til serveren (NT), får jeg meddelelse om, at det ikke findes.
  Kan nogen hjælpe?
Avatar billede winkill Nybegynder
08. oktober 1999 - 17:08 #1
Har du lagt det i mappen cgi-bin ???

Skriver du stien (Eks. i en browser) http://www.dit-domæne.dk/cgi-bin/cgi.pm ???

Hvis ja (og ja) så prøv at omdøbe cgi.pm til cgi.pl, jeg ahr mine scripts på en UNIX server og de skal næsten altid omdøbes når de skal køre på andre servere.
Avatar billede caj Nybegynder
09. oktober 1999 - 13:50 #2
cgi.pm kaldes fra et andet cgi-script. Omdøbning hjælper desværre ikke.
  Det virker tilsyneladende på andre servere, også NT.
Avatar billede winkill Nybegynder
09. oktober 1999 - 16:21 #3
Kalder du scriptet ved navn (cgi.pm) eller sti (/bla/bla/cgi-bin/cgi.pm) ?
Avatar billede caj Nybegynder
12. oktober 1999 - 13:16 #4
Jeg kalder det via hele stien (push @ .....), og den er korrekt sat op.
Avatar billede winkill Nybegynder
12. oktober 1999 - 19:53 #5
Push... det er da til at overføre en verdi til en array(@)...
Avatar billede noja Nybegynder
13. oktober 1999 - 22:48 #6
CGI.pm er et Perl modul der skal installeres på serveren.
Så vidt jeg ved følger det automatisk med Perl5.

Hvis ikke du har administrator adgang kan du nok ikke få det til at virke selv. Prøv at kontakte vedkommende som har ansvaret for serveren og hør om modulet er installeret.

Det er også muligt at der er flere versioner af Perl på din server og at du bruger den gamle (Perl4).